וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגל הולנד הוסר מהנציגות באיסטנבול – דגל טורקיה הונף במקומו

מפגינים רבים נאספו מחוץ לקונסוליה ההולנדית במרכז העיר, והביעו את זעמם על גירוש השרה לענייני משפחה שהייתה אמורה לנאום ברוטרדם. כוחות משטרה גדולים אבטחו את הקונסוליה, אולם אלמונים הצליחו לחדור למבנה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

דגל הולנד הוסר הבוקר (ראשון) מהתורן בקונסוליה ההולנדית באיסטנבול, לאחר שאלמוני ככל הנראה נכנס לבניין והחליף את הדגל ההולנדי בזה הטורקי. כוחות משטרה גדולים נמצאים בכניסה לקונסוליה, בשדרות איסתיקלאל שבמרכז העיר, בעקבות ההפגנות שפרצו במקום אתמול וממשיכות הבוקר במחאה על גירוש שרה טורקית, אולם לא ברור כיצד הצליח אותו אדם להסתנן לתוך הקונסוליה.

השרה לענייני משפחה פאטמה בטול סיאן קאיה שבה הבוקר לאיסטנבול, לאחר שגורשה מהולנד לגרמניה. היא הייתה אמורה לערוך עצרת פוליטית בקונסוליה הטורקית בעיר רוטרדם, אולם הרשויות ההולנדיות סירבו לאפשר לאירוע להתקיים וחסמו את האזור. מדובר בסירוב אירופי נוסף לעצרות פוליטיות של אנשי הממשל הטורקי, לקראת משאל העם הצפוי בעוד כחודש על שינוי החוקה בטורקיה.

עוד בוואלה! NEWS:
כדי להבטיח שיהפוך לסולטאן - ארדואן יוצא למלחמה ב"אירופה הנאצית"
הולנד גירשה שרה טורקית; תומכי ארדואן הפגינו מול הקונסוליה
הולנד מנעה משר החוץ הטורקי לנחות במדינה - וארדואן זועם: "נאצים"

דגל טורקיה בקונסוליה ההולנדית, איסטנבול. מרץ 2017. רויטרס
כוחות המשטרה אבטחו את האזור. הקונסוליה ההולנדית באיסטנבול, היום/רויטרס

במקביל, 12 בני אדם נעצרו היום במהלך הפגנה מחוץ לקונסוליה הטורקית ברוטרדם. זאת לאחר שלטענת המשטרה החלו המפגינים להתפרע באלימות וחלקם אף השליכו אבנים ובקבוקים אל עבר השוטרים. דוברת המשטרה המקומית מסרה כי שוטרים פיזרו את המפגינים באלות ובזרנוקי מים וכי שבעה בני אדם נפצעו במהלך הפרת הסדר, בהם שוטר שידו נשברה.

בהצהרה שפרסם היום, מסר ראש הממשלה בינאלי יילדרים כי מדינתו "תגיב באופן חמור ליחס הלא מקובל" כלפי שרי ממשלתו. "החברים לכאורה שלנו באירופה מדברים על דמוקרטיה, חופש ביטוי וזכויות אדם כשלו", טען יילדרים, שקרא לאזרחי טורקיה החיים במדינות אירופה להצביע במשאל העם ב-16 באפריל.

השרה קאיה טענה כי גירושה מהולנד "רומס את כל הערכים ההומניים והדמוקרטיים", וגינתה את ההחלטה ההולנדית "בשם כל האזרחים". בשורת הודעות שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה, הבהירה השרה כי "העולם כולו חייב לפעול נגד התנהלות פשיסטית שכזו! יחס כזה לשרה אישה לא יכול להתקבל על הדעת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מפגינים טורקים מול הקונסוליה ההולנדית, איסטנבול. מרץ 2017. רויטרס
הסערה מסרבת לשכוך. מפגינים מול הקונסוליה ההולנדית באיסטנבול, אמש/רויטרס
מפגינים טורקים מול הקונסוליה ההולנדית, איסטנבול. מרץ 2017. רויטרס
"פשיסטים ונאצים". שדרות איסתיקלאל באיסטנבול, אמש/רויטרס

אתמול, לאחר שבוטלה הגעתו של שר החוץ מבלוט צ'בושואלו לרוטרדם, הודיע משרד החוץ הטורקי על סגירת שגרירות הולנד באנקרה והקונסוליה באיסטנבול, לאחר שנסגרו גם מעונותיהם של שגריר הולנד במדינה ושל דיפלומטים נוספים. כמו כן, הנציג הדיפלומטי הבכיר של הולנד באנקרה זומן אתמול לשיחת בירור.

הנשיא רג'פ טייפ ארדואן כינה אתמול את ממשלת הולנד "פשיסטים ונאצים" אחרי שנמנע ממטוסו של שר החוץ צ'בושואלו לנחות במדינה. ראש ממשלת הולנד מארק רוטה תקף אותו בחריפות וכינה את דבריו "משוגעים". לדברי רוטה, שיעמוד שוב לבחירות ביום רביעי, המנהיג הטורקי "לחלוטין חצה את הגבול".

רג'פ טייפ ארדואן בעצרת בפני כינוס צעירים, אנקרה, 7 במרץ 2017. רויטרס
משאל העם מתקרב. ארדואן ורעייתו אמינה בעצרת בחירות/רויטרס

אחרי שסורבה כניסתו להולנד, נחת אמש צ'בושואלו בצרפת לקראת עצרת המתוכננת מחר בעיר מץ שבצפון-מזרח המדינה. באנקרה מנסים לגייס את קולותיהם של אזרחים טורקים החיים ביבשת לקראת משאל העם שיתקיים בחודש הבא, שבו יבקש ארדואן - שהחריף בימים האחרונים את הטון שלו כלפי מדינות אירופה - להרחיב את סמכויותיו באופן נרחב. ביבשת רוצים להימנע מגלישת המחלוקות הפנימיות בטורקיה, שנמצאת במצב חירום מאז ניסיון ההפיכה ביולי, לשטחה.

אל רשימת המדינות המסרבות הצטרפה היום גם שבדיה, שם בעלי האולם בשטוקהולם שבו היה אמור לנאום סגן יו"ר מפלגת השלטון AKP מהדי אקר הודיע על ביטול החוזה עמו. אקר הכריז כי יערוך במקום זאת עצרת בשגרירות הטורקית בבירה, כפי שהיו מרבית העצרות האחרונות שכן נערכו במדינות אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully