וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב לוינשטיין תקף, אך המכינה דווקא ביקשה "לקרב חילונים לדתיים"

16.3.2017 / 19:49

התבטאויות הרב יגאל לוינשטיין נגד שירות נשים כלוחמות נמצאו מנוגדות למטרות המוצהרות של המוסד החינוכי. עם הקמתו בשלהי שנות ה-80, ביקשו הוא ושותפו הרב סדן דווקא "לקרב לבבות בין הציבור החילוני לדתי"

עריכה: ורד לידני

המכינה הקדם צבאית בעלי הצהירה עם היווסדה כי אחת ממטרותיה היא "לקרב לבבות בין חילונים לדתיים". מטרה זו התערערה בשבוע שעבר בעקבות דבריו של אחד מראשי המכינה, הרב יגאל לוינשטיין, שהתבטא בחריפות נגד שילובן של נשים בצה"ל, בטענה כי היא לא עולה בקנה אחד עם היהדות. היום (חמישי) הודיעה המכינה כי הרב לוינשטיין לא יעזוב אותה למרות דרישת שר הביטחון.

עיון במסמכי המכינה, שהוקמה בשנת 1988 ובראשה עומד לוינשטיין יחד עם הרב אלי סדן, חושפים כי השניים הצהירו על שתי מטרות בכינון העמותה – הכנה לצה"ל וקירוב חילונים ודתיים. על אחד המסמכים חתומים הרב לוינשטיין ובני משפחתו והרב סדן ובני משפחתו. כמו כן, בדוח משנת 2014 על פעילותה, ציינה המכינה כי מטרתה העיקרית היא "לימוד תורה משמעותי כהכנה לחיים האזרחיים".

לקריאה נוספת:
שותפו של הרב לוינשטיין מגבה אותו: "שדה הקרב הוא לא מקום לנשים"
הרב הצבאי הראשי לשעבר: "הייתי מתנגד אם בנותיי היו רוצות לשרת בקרבי"
המשפחות ששכלו את בנותיהן הלוחמות בצה"ל: "לוינשטיין מביש וקיצוני"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המסמך שייסד את העמותה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלא שבניגוד לערכיה המוצהרים, התבטא הרב לוינשטיין בנאום שנשא במכינה לפני כשבוע בגנות גיוס נשים שהופך אותן בצאתן מהצבא ללא יהודיות. "עשר שנים אני פותח 'במחנה', רק תמונות של בנות וכולן צבעי הסוואה, רוקיסטיות. מישהו אמר לי אל תדאג, הן מתאמנות לקראת החתונה, להתאפר, לא יודע מי יתחתן איתה", אמר.

בהמשך דבריו טען כי הצבא חושף את הבנות הללו לתרבות החילונית ה"רעה". "שיגעו לנו את הילדות, מגייסים לנו אותן לצבא. הן נכנסות יהודיות הן לא יהודיות בקצה, לא במובן הגנטי. כל מערכת הערכים שלהן תשתבש, סדרי עדיפויות, בית-קריירה, ישגעו את כולם. אנחנו לא מוכנים, אסור להסכים לזה", טען.

הרב סדן גיבה את שותפו למכינה. "לאישה יש תפקיד מיוחד, עם העדינות שלה, האמפתיה שלה, הכישרון הגדול להקשיב, (אבל) לא להילחם. אני שירתי 38 שנים בצנחנים השתתפתי בהרבה מלחמות וגם עסקתי בהריגה והייתי בשדה קרב. זה לא מקום לנשים. ודאי שאישה יכולה אבל השאלה אם זו החברה שאנחנו רוצים לבנות? אנחנו רוצים שנשים יבנו חיים ולא יהרגו חיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הרב יגאל לוינשטיין על נשים לוחמות: "אפשר להסתדר גם בלעדיהן". מערכת וואלה! NEWS
"שיגעו לנו את הילדות, מגייסים לנו אותן לצבא". לוינשטיין/מערכת וואלה! NEWS

דבריו של לוינשטיין הובילו את שר הביטחון אביגדור ליברמן לאיים בהפסקת המימון למכינה. אלא שהרב סדן הבהיר היום כי הרב לוינשטיין לא יעזוב את המכינה הקדם צבאית בעלי, בניגוד לדרישת השר. "לא נשתף פעולה עם דיקטטורה", אמר סדן, בתגובה לאולטימטום שהציב ליברמן: עזיבה של לוינשטיין, שהתבטא נגד שירות נשים ביחידות לוחמות, או עצירת התקציב למכינה.

סערת לוינשטיין הגיעה גם לשולחן הממשלה הבוקר. שר החינוך נפתלי בנט, גיבה את הרב, אך לא את אמירותיו. הוא האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בזניחת הציונות הדתית "ברגע האמת", ואמר לו בפניו: "שכחת לדאוג למוסד פאר, שתרומתו היא תרומה למדינת ישראל כולה".

שר הביטחון ליברמן טען מצדו כי בנט מתייצב לצד הרב לוינשטיין בשל שיקולים פוליטיים צרים. "כמי שמכיר בחשיבותן של המכינה הקדם צבאית וישיבת ההסדר בעלי אין לי ספק שחשוב שהן ימשיכו לתפקד ולהכין את הדור הבא של הלוחמים בצה"ל", כתב.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully