וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקד הביטחון הסמוך לביתו של סמוטריץ' נבנה על קרקע פלסטינית

12.3.2017 / 8:59

מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי המבנה, בהתנחלות קדומים, נבנה על קרקע בלתי חוקית. המבנה נמצא בסמוך לביתו של חבר הכנסת, מה שמחזק את הטענות לפיהן גם הוא הוקם על שטח שאינו מוכשר לבנייה

צילום באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: שמרית גולדשטיין

(בווידאו: חוק ההסדרה אושר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת, בחודש שעבר)

מבנה שהוקם בסיוע משרד הביטחון ונמצא בסמוך לביתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הוקם על קרקע פלסטינית פרטית בהתנחלות קדומים. מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי הקרקע המעובדת עליה נבנה מוקד הביטחון האזרחי של היישוב, הייתה שייכת לתושבי העיירה הפלסטינית הסמוכה קדום.

לפני כשבועיים פורסם כי ביתו של סמוטריץ' נבנה בניגוד לתכנית המתאר המאושרת שלה ולפיכך ייתכן כי ממוקם על קרקע פלסטינית פרטית. סמוטריץ' היה ממובילי חוק ההסדרה, שמטרתו הכשרת בנייה בלתי חוקית בגדה על קרקעות פרטיות. הח"כ מתגורר בשכונת גבעת רש"י בהתנחלות, ולאחר שצוות של המנהל האזרחי, האמון על גבולות ההתנחלות, היה במקום ב-2012, הוא איתר מובלעת במרכז ההתנחלות שלא הייתה חלק מאדמות המדינה שנקבע לבנות עליהן. אחד הבתים באותה המובלעת, הוא ביתו של סמוטריץ'.

מרשם הקרקעות בגדה המערבית אמנם חסוי, אך לאור העובדה שמדובר על אותו חלק שהוחרג מהקו הכחול של ההתנחלות, עולה כי כל המבנים במובלעת, כולל ביתו של חבר הכנסת, הוקמו על קרקע פלסטינית פרטית.

עוד בוואלה! NEWS:
האם ביתו של ח"כ סמוטריץ' נבנה על קרקע פלסטינית פרטית?
המשבר מחריף: הולנד עצרה שיירה של שרה טורקית שנכנסה דרך גרמניה
האויב החדש של חמאס בעזה: גל חסר תקדים של הברחות סמים לרצועה

מבנה שמומן ע"י משרד הביטחון והוקם בסמוך לביתו של סמוטריץ' בלתי חוקי. צילום אוויר, מערכת וואלה! NEWS
ההתנחלות קדומים, צילום אוויר/מערכת וואלה! NEWS, צילום אוויר

מהמנהל האזרחי נמסר בתגובה: "מוקד הביטחון הוקם מחוץ לתכנית המתאר של קדומים, ללא היתר, ונגדו החל הליך אכיפה". במשרד הביטחון סירבו להתייחס לסיוע במימון המבנה הבלתי חוקי והדגישו כי "מוקד החירום ביישוב קדומים נבנה בשנת 2000 בסיוע משרד הביטחון. יודגש כי פעילות מוקד הביטחון ביישוב קדומים הצילה מאז חיים רבים, על ידי גילוי מוקדם של תנועות מחבלים בסיכולי אינספור פיגועים, בכביש 55 הסמוך ליישוב, בו קיימת תנועה ערה של אזרחים. כמו כן, לפני כשנתיים סוכם כי מוקד הביטחון יועתק למרכז ההפעלה האחוד שנבנה במרכז היישוב, והוא אכן עתיד לעבור לשם במהלך השנה הקרובה".

לדברי דרור אטקס מארגון "כרם נבות", העוקב אחר הבנייה השטחים: "מדובר בתזכורת נוספת לכך שכל הממסד הממשלתי הישראלי מעורב עד צוואר בשוד אדמות פלסטיניות בגדה המערבית". לטענתו, "אותו משרד ביטחון שמורה למנהל האזרחי לאכוף כביכול את חוקי הבנייה והתכנון בהתנחלויות, הוא הגורם שמימן במקרה זה את הקמתו של המבנה שנבנה על אדמה בבעלות פלסטינית פרטית ומחוץ לתוכניות המתאר של ההתנחלות. כשרואים את התנהלותו של משרד הביטחון אין פלא שגם הבית של סמוטריץ' נבנה באותו שיטה".

נערכים לקראת פינוי מאחז עמונה. דצמבר 2016. ניב אהרונסון
ממובילי חוק ההסדרה להכשרת בנייה בלתי חוקית על קרקעות פרטיות. סמוטריץ'/ניב אהרונסון

מלשכתו של חבר הכנסת נמסר בתגובה לאפשרות שביתו נבנה באופן בלתי חוקי: "הדברים נעשו כנדרש. היחידים שנמצאים בניגוד עניינים הם כתבים שמנסים לייצג את הפלסטינים כדי לפנות יהודים מהבית, אך במקרה כזה של שנאה עצמית שום חוק הסדרה לא יעזור. כפי שעשיתי עד היום, כך גם בהמשך - אעשה כל יכולתי כדי להגן על ההתיישבות ולהמשיך לפתח אותה כהמשך ישיר של החזון הציוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully