וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים לפני סוף כהונתה: גלאון הקדימה את הבחירות לראשות מרצ

11.3.2017 / 17:44

יו"ר המפלגה הודיעה כי תעמיד את עצמה לבחירה מחודשת, על אף שנבחרה למשך ארבע שנים. זאת, כדי לתמוך בפתיחת הבחירות הפנימיות לכלל חברי המפלגה ולא רק לוועידה שלה. "זה הזמן לתמוך במה שנכון, גם אם המשמעות היא ויתור על ראשות המפלגה"

כנס שוברים שתיקה אוניברסיטת תל אביב, 17 בינואר 2016. ראובן קסטרו
מקדימה את הבחירות. גלאון/ראובן קסטרו

יו"ר מרצ זהבה גלאון הודיעה היום (שבת) כי תעמיד את עצמה לבחירה מחודשת לראשות המפלגה בשבועות הקרובים, אף שנבחרה לכהן למשך ארבע שנים ועברו שנתיים בלבד. זאת, במסגרת תמיכתה בפתיחת הבחירות הפנימיות במפלגה לכלל חבריה, במקום בשיטה שהייתה נהוגה עד היום, ולפיה חברי ועידת המפלגה בוחרים את יו"ר המפלגה ואת המועמדים לכנסת.

"רוצה לשתף אתכם שלמרות שנבחרתי ליו"ר מרצ לארבע שנים ועברו רק שנתיים, אני מתכוונת להעמיד את עצמי לבחירה מחודשת כבר עכשיו", כתבה גלאון בעמוד הפייסבוק שלה. "בוועידת מרצ הקרובה אודיע שאני מוכנה לוותר על השנתיים הנוספות של כהונתי כראשת המפלגה, ולקיים קודם כל פריימריז פתוחים לתפקיד יו"ר המפלגה. זה הזמן לתמוך במה שנכון למרצ, גם אם המשמעות היא שאצטרך לוותר על ראשות המפלגה. ופריימריז פתוחים הם הדבר הנכון למרצ ולשמאל בכלל. זה הזמן לפתוח את השורות".

בהמשך, קראה לחבר סיעתה אילן גילאון לתמוך בה ואף להתמודד לתפקיד בעצמו. "אני קוראת לח"כ אילן גילאון וכל אדם אחר שמעוניין להתמודד על תפקיד היו"ר לתמוך במהלך. וכמובן, אני קוראת לכם, לכל מי שתומך במרצ ובערכים שהיא מקדמת, לבוא ולהצביע. מרצ יכולה להיות המקום שממנו מתחיל השינוי במחנה השמאל, ומשם בכל הפוליטיקה הישראלית. אבל מרצ חייבת לצעוד קדימה. אסור לה לטמון את הראש בחול ולקוות שהשינוי יקרה מעצמו", אמרה.

חבר הכנסת מסיעת מר"צ אילן גילאון. ראובן קסטרו
קוראת לגילאון להתמודד נגדה ולתמוך במהלך/ראובן קסטרו

גלאון מדברת בחיוב על יוזמת הפריימריז הפתוחים מזה כמה שבועות, במקביל לתמיכה הולכת וגוברת במחנה הציוני ברעיון של פריימריז פתוחים לראשות גוש השמאל-מרכז שאותו מובילה יו"ר התנועה ציפי לבני. לבני חברה באחרונה לח"כ סתו שפיר שמקדמת את הרעיון בתוך מפלגת העבודה יחד עם שניים מהמועמדים לראשות המפלגה, עו"ד אלדד יניב ואלוף במיל' יום טוב סמיה. השבוע הוחלט להקים צוות מיוחד בתוך מפלגת העבודה שיבחן את ההיבטים החוקיים והמעשיים של קיום פריימריז פתוחים, במסגרתם יוכלו להצביע כל מי שרק ירצו תמורת תשלום סמלי ולא רק החברים או המתפקדים למפלגה כפי שהיה נהוג עד היום. בשבועות הקרובים צפויה להתכנס ועידת מפלגת העבודה - הגוף העליון במפלגה - כדי לדון ברעיון הפריימריז הפתוחים וכן במיזוג אפשרי של מפלגת התנועה לתוך מפלגת העבודה.

בינתיים, שורה של מפלגות במערכת הפוליטית החלו להיערך לבחירות מקדימות. יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הודיע השבוע על הקדמת הבחירות לראשות המפלגה, שייערכו לאחר חג הפסח. במפלגת העבודה נקבע השבוע כי הבחירות לראשות המפלגה ייערכו בתחילת יולי, ללא קשר ליוזמת הפריימריז הפתוחים המתגלגלת בימים אלה במפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully