וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ ביקש מאבו מאזן לקיים משא ומתן ישיר לשלום עם ישראל

נשיא ארצות הברית אמר את הדברים ליו"ר הרשות בשיחת טלפון. ח"כ עמיר פרץ טען כי יש ברשותו מידע ולפיו הבחירות הבאות לכנסת יתקיימו בשנה הבאה. לפחות 40 בני אדם נהרגו בפיגוע התאבדות כפול בדמשק. אלה כותרות השבת

טראמפ לאבו מאזן: על ישראל והפלסטינים לקיים מו"מ ישיר לשלום

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוחח בטלפון אמש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, לראשונה מאז נכנס לבית הלבן בחודש ינואר האחרון. עם סיומה, נמסר מלשכתו של אבו מאזן כי טראמפ הזמינו לביקור בוושינגטון.

הלילה נמסר מהבית הלבן כי השניים דנו בדרכים לקידום שלום במזרח התיכון, "כולל הסכם בר קיימא שישים סוף לסכסוך הישראלי פלסטיני". עוד נמסר כי "הנשיא הדגיש את דעתו האישית, שהשלום אפשרי וכי הגיע הזמן להגיע להסכם".

עוד אמר טראמפ לאבו מאזן כי הסכם שכזה יתן את אותותיו החיוביים לא רק על ישראל והפלסטינים, אלא על האזור כולו. טראמפ הוסיף כי ההסכם "חייב להיות תוצאה של שיחות ישירות בין הצדדים", וכי "ארצות הברית תעבוד בצמוד להנהגה הישראלית והפלסטינית כדי להגיע למטרה הזו".

ח"כ פרץ: הבחירות הבאות לראשות הממשלה ייערכו ב-2018

ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) אמר היום באירוע "שבתרבות" בראשון לציון כי הבחירות הבאות ייערכו ב-2018, על פי מידע שיש ברשותו ואינו יכול לפרט בשלב זה. הוא הוסיף כי להערכתו, בתום הפריימריז בעבודה, המפלגה תזכה באמון מחודש מצד הציבור כאלטרנטיבה לממשלת הימין בראשות גוש המרכז-שמאל.

פרץ התייחס גם לממשל החדש בארצות הברית ולשיחה שקיים הנשיא דונלד טראמפ עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. "אגלה לכם סוד: טראמפ ואבו מאזן לא שוחחו אתמול על חופשת סקי משותפת או על מתכון לעוגת שטרודל. בוושינגטון מקימים לתחיה את רעיון שתי המדינות שנתניהו ניסה לחסל". הוא הוסיף כי "על ממשלת ישראל לפעול לשמור על הגושים הגדולים ולא לבנות בהתנחלויות מבודדות שמסכנות כל הסכם בעתיד. הגיע הזמן לסדר עדיפויות ששם במרכז את דימונה על פני עמונה".

מזג האוויר לא הרתיע: אלפים יצאו לטייל בחג הפורים ברחבי הארץ

מזג האוויר המעונן לא הצליח למנוע מאלפי מטיילים לצאת אל מקומות הבילוי ברחבי הארץ ולחגוג את חג הפורים. תנועה ערה במיוחד הורגשה בגן הלאומי בקיסריה, שם ערכה רשות הטבע והגנים פסטיבל ססגוני עם מופעי תיאטרון רחוב, מופעי ליצנות ומעגל תיפוף.

אתרים בולטים נוספים שאליהם הגיעו מבקרים רבים הם הגן הלאומי בתל מגידו ושמורת טבע עיינות צוקים. בעוד שאלפים לא חששו מהגשם, היו רבים שדווקא חיפשו בילוי מקורה. מאות מהם הגיעו למוזיאון הפתוח בגן התעשייה תפן וסיירו בתערוכת הפיסול של עופרה צימבליסטה, והצטרפו לפסלי הזמרים בשירה ספונטנית.

לפחות 40 הרוגים בפיגוע התאבדות כפול בדמשק

לפחות 40 בני אדם נהרגו ו-120 נפצעו היום בפיגוע התאבדות כפול בכניסה לעיר העתיקה של דמשק. על פי כלי הרשויות בעיראק, מרבית הנפגעים בפיצוץ, שאירע בסמוך לבית הקברות באב א-סריר, הם עולי רגל שיעים מהמדינה.

שני הפיצוצים, בהפרש של עשר דקות זה מזה, אירעו באוטובוסים שעצרו בתחנת איסוף מרוכזת של עולי הרגל, בסמוך לבית הקברות. אף ארגון עדיין לא לקח אחריות לפיגועים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

אסד: "מקווה שטראמפ יביס את דאעש, אבל עוד לא ראינו כלום בשטח"

שיא סוריה בשאר אסד אמר בריאיון לרשת "פיניקס" הסינית שפורסם היום כי הוא מקווה שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ימלא את הבטחתו להביס את ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), אך הזהיר את וושינגטון מפני שליחת כוחות ללא תיאום עם הממשל הסורי. "במהלך הקמפיין ולאחר הקמפיין, הדבר המרכזי שממשל טראמפ והנשיא עצמו אמרו היה החשיבות של הבסת דאעש", הסביר אסד. "אמרתי מההתחלה שזה מבטיח, אבל עוד לא ראינו משהו קונקרטי".

במקביל, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומקבילו מטורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, נועדו אתמול בקרמלין שבמוסקבה, ודנו במלחמת האזרחים המתמשכת בסוריה ובשיתוף הפעולה בין המדינות. לדברי פוטין, מוסקבה "מבטאת אופטימיות זהירה לגבי כך שנוכל להתקדם לקראת פתרון פוליטי מלא בסוריה, בשיתוף כל השחקנים, כולל ארצות הברית". כמו כן, השניים ציינו כי הפסקת האש, שממשליהם תיווכו להשגתה בדצמבר, נשמרת.

"השואה - היסטוריה מזויפת": כתובות נאצה רוססו בבית כנסת בארה"ב

משטרת סיאטל שבמדינת וושינגטון בארצות הברית חוקרת תקרית ונדליסטית שאירעה בבית כנסת בעיר, לאחר שקירות המבנה רוססו בכתובות נאצה אנטישמיות. מהמשטרה, שנמצאת בשעה זו בזירה, נמסר אמש כי שוטר סיור גילה את הכתובת על קירות בית כנסת "הירש סיני" שבשכונת קפיטול היל המרכזית. זמן קצר לאחר מכן נמסר כי חפץ חשוד אותר בקרבת בית הכנסת, אך הוסר החשש כי מדובר במטען.

על פי דיווחים נכתב על בית הכנסת כי השואה היא "היסטוריה מזויפת". המשטרה טרם הגדירה את המעשה פשע שנאה, ומחפשת אחר חשודים. "גרפיטי אנטישמי ומכחיש שואה רוסס על חזית בית הכנסת הישן שלנו. יצרנו מיד קשר עם רשויות האכיפה, שהגיבו במהירות וביעילות בפתיחת חקירה, ואנו מודים להם על כך", אמר רב בית הכנסת דניאל וינר לאחר גילוי הכתובות.

הולנד אסרה על כניסת שר החוץ הטורקי; ארדואן: "נאצים פשיסטים"

ממשלת הולנד הכריזה היום כי היא אוסרת על שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושואלו להיכנס למדינה, לאחר שזה תכנן להגיע מחר לעיר ההולנדית רוטרדם ולערוך בה עצרת פוליטית. האיסור ההולנדי החריג בחומרתו מצטרף לדרישות מצד מדינות נוספות באירופה, בראשן גרמניה ואוסטריה, לאסור על קיום עצרות פוליטיות של הממשל הטורקי לקראת משאל העם בחודש הבא, שבו יבקש הנשיא רג'פ טייפ ארדואן להרחיב את סמכויותיו באופן נרחב.

שעות ספורות לפי ההכרזה ההולנדית, שר החוץ צ'בושואלו טען כי הממשלה ההולנדית מתייחסת לאזרחיה הטורקים כבני ערובה בכך שהיא מונעת מהם קשר לאנקרה, ואיים בהטלת סנקציות חמורות אם אכן תיאסר כניסתו. למרות זאת, הממשלה ההולנדית ציינה כי החשש מפני הפרת הסדר הציבורי וחששות ביטחוניים הכריעו את הכף.

האו"ם: אנו ניצבים בפני המשבר ההומניטרי הגדול ביותר מאז 1945

העלם ניצב בפני המשבר ההומניטרי הגדול ביותר מאז שנת 1945, כאשר יותר מ-20 מיליון בני אדם בארבע מדינות נמצאים בסכנת מוות כתוצאה מרעב – כך אמר הלילה האחראי על הסיוע ההומניטרי באו"ם, סטיבן אובריאן. בדברים שאמר אובריאן למועצת הביטחון של האו"ם הבהיר כי "ללא מאמצים עולמיים מתואמים, אנשים פשוט ירעבו למוות". עוד הוא הוסיף כי "רבים אחרים יסבלו וימותו כתוצאה ממחלות".

אובריאן דרש להגביר את הסיוע הכלכלי לארבע המדינות – תימן, דרום סודאן, סומליה וצפון-מזרח ניגריה. "אנחנו זקוקים ל-4.4 מיליארד דולרים עד חודש יולי", אמר אובריאן. "ללא הזרמת כספים גדולה ילדים יסבלו מתת תזונה חריפה ולא יהיה באפשרותם ללכת לבית הספר".

דיווח: טראמפ ידע על קשרי היועץ לביטחון לאומי עם גורמים זרים

גורמים בבית הלבן טוענים כי עוד לפני מינויו של היועץ לביטחון לאומי מייקל פלין, בצוותו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ידעו כי עבודת שתדלנות שביצע היטיבה עם ממשלת טורקיה – כך דווח אמש בכלי תקשורת אמריקנים. השבוע נרשם פלין בדיעבד כסוכן זר, בהתאם לתקנות האמריקניות בנושא זה, לאחר שנחשף כי עבד במהלך תקופת הקמפיין כלוביסט של חברה בבעלות איש עסקים טורקי.

כאמור, לפי דיווחים שונים, עבודתו של פלין היטיבה באופן עקיף לממשלה באנקרה. כעת, הדיווח על כך שייתכן שצוותו של טראמפ ידע על כך מעלה את השאלה מדוע לא נרשם כסוכן זר עוד קודם לכן, וכן אם היה נכון למנותו לתפקיד כה רגיש. הוא פרש מתפקידו והוחלף כבר לפני חודש.

אחרי הקאמבק של בארסה: וראטי יגיש תביעה בעקבות פרשת ריהאנה

בצד הצרפתי והמאוכזב של המשחק שכבר נחשב לקאמבק הגדול בתולדות ליגת האלופות, ממשיכים לצוץ סיפורים מעניינים. על פי דיווח ב'לאקיפ', סרט דוקומנטרי שצולם על מסע הקבוצה לברצלונה בוטל לאחר ההשפלה. הערוץ הטלוויזיה של הקבוצה תיעד את מה שעבר עליה מההמראה מצרפת, דרך האימונים בספרד וההגעה לבית המלון.

בנוסף, העימות בין אלופת צרפת לעיתון הספורט המוביל החריף בעקבות הפרסום על כך שמרקו וראטי ובלס מטוידי בילו במועדון במסיבה פרטית עם הכוכבת ריהאנה עד השעות הקטנות של הלילה בין שני לשלישי. משם המשיכו ישירות לטיסה של הקבוצה לברצלונה כאשר הזמרת נותרה בפריס. המועדון הוציאו הודעת הכחשה נזעמת וכעת גם סוכנו של וראטי אישר כי השחקן שכר עורכי דין והוא מגיש תביעה נגד העיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully