וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "מקווה שטראמפ יביס את דאעש, אבל עוד לא ראינו כלום בשטח"

נשיא סוריה הבהיר בריאיון לרשת סינית כי אין עוד קשר רשמי בין דמשק לוושינגטון, וטען: "האמריקנים מאוד גרועים במציאות פתרונות. רק רוסיה רצינית". על טראמפ: "זה מבטיח, אבל מחכים למשהו קונקרטי"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא סוריה בשאר אסד אמר בריאיון לרשת "פיניקס" הסינית שפורסם היום (שבת) כי הוא מקווה שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ימלא את הבטחתו להביס את ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), אך הזהיר את וושינגטון מפני שליחת כוחות ללא תיאום עם הממשל הסורי. "במהלך הקמפיין ולאחר הקמפיין, הדבר המרכזי שממשל טראמפ והנשיא עצמו אמרו היה החשיבות של הבסת דאעש", הסביר אסד. "אמרתי מההתחלה שזה מבטיח, אבל עוד לא ראינו משהו קונקרטי".

"זה לא יכול להיות פתרון מקומי או אווירי", הוסיף הנשיא, "חייב להיות שיתוף פעולה עם הכוחות בשטח – לכן הרוסים הצליחו, כי הם תמכו בצבא סוריה". לדבריו, "בתיאוריה יש מקום לשיתוף פעולה, אבל מבחינה פרקטית עוד אין קשר בין סוריה לארצות הברית בדרג הרשמי. אפילו המתקפות שלהם נגד דאעש, רק כמה פשיטות, נעשו ללא שיתוף פעולה או ייעוץ עם צבא סוריה עם ממשלת סוריה, וזה לא חוקי".

עוד בוואלה! NEWS:
פוטין וארדואן דנו במלחמה בסוריה: "אופטימיות זהירה לגבי פתרון"
נתניהו לפוטין: "איראן מנסה להקים נמל ימי בסוריה"
השגריר הרוסי בטור מיוחד לוואלה! NEWS: כך ננצח יחדיו את הטרור

נשיא סוריה בשאר אסד בריאיון לרשת "פיניקס" הסינית, דמשק, 11 במרץ 2017. צילום מסך, SANA, צילום מסך
"בלי מעורבות זרה, המלחמה הייתה מסתיימת תוך כמה חודשים". אסד בריאיון/צילום מסך, צילום מסך, SANA

צפו בריאיון המלא:

הנשיא הבהיר כי לא ניתן כל אישור לפעילות הכוחות האמריקניים במנבג', שהוצבו בשבוע שעבר בצפון סוריה על מנת לחצוץ בין צבא אסד למיליציות הכורדיות. "כוחות זרים שמגיעים לסוריה ללא הזמנה, ייעוץ או רשות, הם פולשים, בין אם הם אמריקנים, טורקים או אחרים", טען אסד. "אנחנו לא חושבים שזה הולך לעזור. מה הם הולכים לעשות? להילחם בדאעש?".

השליט הסורי אף הוסיף כי "האמריקנים הפסידו כמעט בכל מלחמה. הם לא הצליחו בשום מקום שאליו שלחו כוחות צבא, הם רק יוצרים כאוס. הם טובים ביצירת בעיות ובהשמדה, אבל הם מאוד גרועים במציאת פתרונות". הוא עוד אמר כי טורקיה והנשיא רג'פ טייפ ארדואן "קשורים לדאעש ולג'בהת א-נוסרה, וסייעו להם בחימוש ובייצוא נפט", וכי ממשל אובמה "התעלם מהברחות נפט סורי לטורקיה". לדבריו, "הצד הרציני היחיד הוא רוסיה, שתוקפות את דאעש באופן יעיל יחד איתנו".

נשיא סוריה בשאר אסד בריאיון לרשת "פיניקס" הסינית, דמשק, 11 במרץ 2017. צילום מסך, SANA, צילום מסך
"הסורים יצביעו במשאל עם על מה שהם רוצים". אסד/צילום מסך, צילום מסך, SANA
"אם אנחנו רוצים להגיע לתוצאות, חייב להיות משא ומתן סורי פנימי אמיתי"

בנוגע למשא ומתן בתיווך האו"ם להשגת הסדר מדיני לסיום הלחימה בסוריה, שהחלה בשנת 2011, אמר אסד כי "יכולים להיות הרבה אנשים עם כוונות טובות, השאלה היא את מי הם מייצגים. יש שם כאלה שהם פטריוטים אבל לא מייצגים אף אחד מלבד עצמם, ויש כאלה שמייצגים את הטרוריסטים. אחרים מייצגים את האג'נדה של מדינות זרות כמו ערב הסעודית, טורקיה, צרפת ובריטניה, ואולי גם ארצות הברית". הוא סיכם כי "אם אנחנו רוצים להגיע לתוצאות, חייב להיות משא ומתן סורי פנימי אמיתי".

"אנחנו צריכים לקדם שני נתיבים מקבילים: האחד הוא להילחם בטרוריסטים, וזו חובתנו כממשלה להגן על הסורים ולהשתמש בכל הכלים האפשריים כדי להשמיד את הטרוריסטים שטובחים ומשמידים את סוריה", הוסיף אסד, כשנשאל לגבי חזונו לסיום הלחימה. "הנתיב השני הוא שיח, שיש לו היבטים שונים". לדבריו, התוצאה הסופית "תלויה בסורים, והם הולכים להצביע במשאל עם על מה שהם רוצים".

"אם לא הייתה מעורבות זרה, המלחמה הייתה נמשכת רק כמה חודשים", הכריז אסד. "זה לא כל כך מסובך, מבחינה פנימית. המורכבות של המלחמה הזאת היא המעורבות הזרה. זאת הבעיה. לכן, נוכח המעורבות הזאת, הדבר הטוב שהרווחנו הוא לכידות החברה". לבסוף הוא נשאל אם אי פעם שקל לעזוב את סוריה לטובת משפחתו, והבהיר: "אף פעם לא, גם בזמן הכי קשה. איך אני אוכל לחשוב על דבר כזה? זה מעולם לא הייתה אופציה. הצבא, הלוחמים, היו מרגישים אם לא הייתי נחוש להגן על המדינה".

(עדכון ראשון: 12:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully