וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן נגד הבקשה הישראלית לגינוי ניסוי הטילים: "תעמולה מניפולטיבית"

10.3.2017 / 16:55

שגריר טהראן לאו"ם הדף את דבריו של השגריר דני דנון, שכינה במכתב לנשיא מועצת הביטחון בחודש שעבר את ניסוי הטילים "הפרה בוטה של ההסכם עם המעצמות". "ישראל היא המכשול היחיד בפני אזור נטול נשק להשמדה המונית", תקף השגריר קושרו

קרדיט וידאו: PressTV News Videos, עריכה: שמרית גולדשטיין

(בווידאו: איראן השלימה ניסוי במערכת S-300, בשבוע שעבר)

המשלחת האיראנית לאו"ם תקפה אמש (חמישי) בחריפות את שגריר ישראל בארגון, דני דנון, וכינתה את מכתבו לנשיא מועצת הביטחון בנוגע לניסוי הטילים שביצעה טהראן בחודש שעבר "תעמולה מניפולטיבית". במכתבו של שגריר איראן גומלי קושרו לנשיא מועצת הביטחון, צוין כי דבריו נכתבו בהנחיית הממשלה בטהראן, והדף את הפרטים שכתב דנון בפנייתו בטענה כי מדובר ב"בהשערות חסרות בסיס, שמוכיחות שוב כי למשטר הישראלי אין גבולות בכל הנוגע לשקרים ולקמפיינים מטעים נגד איראן".

במכתב שנשלח בחודש שעבר, דרש דנון ממועצת הביטחון לגנות בחריפות את ניסוי הטילים הבליסטיים, וכתב כי הטיל שנבדק מגיע לטווח של אלף קילומטרים, ולפיכך מכסה את כל שטח ישראל. הוא אף ציטט חבר פרלמנט איראני שאמר כי "נדרשות רק שבע דקות לטיל להגיע לתל אביב". עוד כתב דנון כי "מדובר בהפרה נוספת של החלטת מועצת הביטחון 2331, והסכם המעצמות מול איראן. פיתוח של טילי קרקע-קרקע עם יכולת לשאת ראש נפץ גרעיני חושפת את כוונותיה האמיתיות של איראן".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח באיראן: משמרות המהפכה ערכו ניסוי מוצלח בטיל בליסטי
נתניהו לפוטין: "איראן מנסה להקים נמל ימי בסוריה"
ברקע דיווח על ניסוי טילים נוסף: נתניהו וטראמפ שוחחו על איראן

דני דנון בהשקת קמפיין הליכוד, ינואר 2015. ראובן קסטרו
ציטט במכתבו חבר פרלמנט מאיראן. דנון/ראובן קסטרו

השגריר קושרו כינה בתגובתו את דנון "נציג המשטר הישראלי" ואת המכתב "אחד הניסיונות ההיסטוריים של המשטר הישראלי להשיג תמיכה בינלאומית על ידי תעמולה מניפולטיבית", ואמר כי הוא מכיל "האשמות חסרות בסיס, מידע מטעה ושקרים". עוד ציין כי הטילים שמחזיקה ארצו הם חלק ממצבור הנשק של הרפובליקה האסלאמית שנועד לצרכי הרתעה והגנה, וכי הניסוי לא הפר את הסכמה של טהראן עם מעצמות המערב.

בהמשך, האשים השגריר את ישראל ב"היסטוריה רצופה תוקפנות נגד שכנותיה לעומת איראן שלא תקפה אף מדינה יותר מ-200 שנה". קושרו כתב בנוסף כי "ישראל מתייחסת בביטול לאמנות למניעת הפצת נשק להשמדה המונית, ולכן היא המכשול היחיד בפני כינון אזור נקי מנשק להשמדה המונית במזרח התיכון".

השגריר דנון התייחס הלילה למכתב ואמר: "איראן היא תומכת הטרור הגדולה במזרח התיכון ואף מכתב לא יצליח לטשטש את העובדה הזו. הכוונות האמיתיות של איראן הן לעודד ולממן טרור במזרח התיכון ולערער את היציבות באזור כולו. על הקהילה הבינלאומית לגנות את השקרים האיראנים ולפעול לעצירת גילויי התוקפנות מצדם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב ששיגר השגריר האיראני/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב ששיגר השגריר האיראני/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully