וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שותפו של הרב לוינשטיין מגבה אותו: "שדה הקרב הוא לא מקום לנשים"

10.3.2017 / 14:05

מייסד המכינה הקדם צבאית בעלי, הרב אלי סדן, ניסה להרגיע את הסערה סביב דבריו של הרב לוינשטיין נגד שירות לוחמות בצה"ל, והבהיר כי "כל מי שמשרת בצה"ל - צדיק". עם זאת, הדגיש כי "האישה היא עדינה, תפקידה לא להילחם"

צלמים זמניים מורשים

הרב אלי סדן, מייסד וראש המכינה הקדם צבאית בעלי שיגר היום (שישי) פנייה מצולמת לתלמידי ובוגרי המכינה, לנוכח סערת ההתבטאויות האחרונות של שותפו במכינה, הרב יגאל לוינשטיין נגד שירות נשים בצבא. בניסיון להרגיע מעט את הסערה, ביקש הרב סדן לשלוח מסר מפייס ומאחד וטען כי "יש הרבה תופעות בחברה הישראלית שהן ממש לא כמו שהיינו רוצים אבל זה העם שלנו, אין לנו עם אחר ואין לנו צבא אחר. אנחנו מאמינים בעם ישראל, מאמינים בצבא ומאמינים במדינה. בעיניי כל מי שמשרת בצה''ל, חיילים וחיילות, דתי או חילוני או רפורמי או משיחיסט או בעל נטייה הפוכה, זה לא משנה. אם הוא משרת שלוש שנים מחייו למען ישראל ומוכן לחרף את נפשו הוא צדיק, אנחנו עובדים איתו באהבה, אחווה שלום ורעות".

ואולם, חרף דבריו אלו, הבהיר הרב סדן את עמדתו בנוגע לשירות נשים בצבא, ולמעשה גיבה את תפיסתו של הרב לוינשטיין. "לאישה יש תפקיד מיוחד, עם העדינות שלה, האמפתיה שלה, הכישרון הגדול להקשיב, (אבל) לא להילחם. אני שירתי 38 שנים בצנחנים השתתפתי בהרבה מלחמות וגם עסקתי בהריגה והייתי בשדה קרב. זה לא מקום לנשים. ודאי שאישה יכולה אבל השאלה אם זו החברה שאנחנו רוצים לבנות? אנחנו רוצים שנשים יבנו חיים ולא יהרגו חיים".

עוד בנושא:
צה"ל מגיב לדברי הרב לוינשטיין: "אמירות לא ראויות, הצבא שייך לכולם"
המשפחות ששכלו את בנותיהן הלוחמות בצה"ל: "לוינשטיין מביש וקיצוני"
לוחמות נגד הרב שקרא לעצור שילוב נשים בצה"ל: "עצוב ומזעזע"

הרב אלי סדן, מייסד וראש מכינה קדם צבאית בני דוד שביישוב עלי שבשומרון בשיעור מיוחד לכבוד יום הזיכרון , מאי 2011. עומר מירון
הרב אלי סדן/עומר מירון

בהרצאה שנחשפה השבוע, נשמע הרב יגאל לוינשטיין מגנה בחריפות ובמילים בוטות את שילובן של נשים במערך הלוחם בצה"ל. "עשר שנים אני פותח 'במחנה' ורואה רק תמונות של בנות, כולן צבעי הסוואה, רוקיסטיות", אמר בין השאר. "מישהו אמר לי 'אל תדאג, הן מתאמנות לקראת החתונה, להתאפר. לא יודע מי יתחתן איתן'".

דבריו גררו גינויים מפי גורמים רבים. בין היתר, התבטא בנושא דובר צה"ל וראש אכ"א, אלוף מוטי אלמוז, שכתב בהודעה שפרסם בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו: "בשעות האחרונות מתפרסמות קריאות להפסיק את שילוב הנשים בצה"ל. בכל פעולותינו מטרה אחת - ללכד את שורות הצבא וליצור צבא מאוחד, חזק ונחוש, כדי לעמוד במשימות, ואנחנו עושים זאת באחריות וברגישות תוך הקשבה לכלל חלקיה של החברה הישראלית".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הרב יגאל לוינשטיין על נשים לוחמות: "אפשר להסתדר גם בלעדיהן". מערכת וואלה! NEWS
הרב לוינשטיין/מערכת וואלה! NEWS

הרב סדן האשים בדבריו היום גורמים חיצוניים בתוקפנות נגד הציונות הדתית. "גורמים מחוץ לצבא - פמיניסטים, ליברלים, הקרן החדשה לישראל, זיהו שהצבא זה המקום הנכון לעצב את פני החברה הישראלית וכתוצאה מזה התחילו תהליכים בתוך הצבא שאנחנו מרגישים על ידם מותקפים", אמר. ''מחיקת התודעה היהודית, ערבוב בנות שבמקומות שבעבר לא היו בהם, סגירה של חוקים, פקודת השילוב הראוי שהצבא ויתר עליה. המתקפה הזאת גרמה למרירות ולכעס ולתופעות שהובילו אותנו למקום שאנחנו לא צריכים להיות שם".

בהמשך דבריו, התייחס הרב סדן במפורש לשותפו, הרב לוינשטיין ואמר כי "הרב יגאל עצמו התנצל ואמר שסערת הרגשות בקרבו הביאה אותו לביטויים שהוא עצמו אינו מסכים להם. אבל דווקא מתוך המשבר הזה אני רוצה לומר - המאבק על דמותה של מדינת ישראל צריך להתקיים בכנסת, בתקשורת, בבתי המשפט, ואנחנו מעודדים את הבוגרים שלנו להיכנס למערכות האלה כדי להיות שותפים בהשפעה על צורתה של החברה הישראלית. אבל המכינה לא עסוקה במלחמה נגד תופעות בחברה הישראלית. למכינה יש תפקיד אחד - לבנות את הקומה הרוחנית של הבנים ושל הבנות כדי להיות יכולים להשתלב".

לדבריו של סדן, "המאבק הלגיטימי היחיד הוא שאנחנו רוצים שהצבא יישאר כמו שבן גוריון קבע - שחייל דתי יוכל לשרת בצבא. יש יחידות שיצרו מציאות כזאת שחייל דתי ירא שמים לא יכול להיות שם והשאלה עד כמה הדבר הזה יתרחב. יש לנו דרישה צודקת ואנחנו מנהלים על זה דיון עם הצבא ואני לא יודע אם נצליח. אני יודע רק דבר אחד - אחרי הכול זה הצבא שיש לנו. נמשיך להגיד את מה שאנחנו חושבים בכבוד ובידידות, אבל נזכור - התפקיד העיקרי שלנו זה לא לעסוק במלחמות על פרצופה של החברה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully