וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה סופית הדחת נשיאת קוריאה הדרומית; שניים נהרגו בהפגנות בעדה

10.3.2017 / 7:55

בית המשפט העליון אישר את הצבעת הפרלמנט להדיח את פארק גון-הייה בשל מעורבותה בפרשת שחיתות גדולה במדינה. לפי החוקה, תוך 60 ימים ייערכו בחירות לנשיאות. שני מפגינים שנפצעו בעימותים אלימים מתו בבית החולים

רויטרס

בית המשפט העליון בקוריאה הדרומית אישר הלילה (שישי) את הדחתה של הנשיאה פארק גון-הייה. זאת, בעקבות פרשת השחיתות הגדולה במדינה שבה היא מעורבת. בכך, הפכה פארק לנשיאה הראשונה שנבחרה בצורה דמוקרטית והודחה מתפקידה. לפי החוקה במדינה, בחירות חדשות יתקיימו בעוד 60 ימים.

שני בני אדם שהפגינו מול בית המשפט העליון בסיאול נגד הדחתה של פארק פונו במצב קשה לבית החולים בבירה ומתו שעות ספורות מאוחר יותר מפצעיהם. אחד המוחים הוא גבר בן 72 שנפצע בראשו. הצבא הודיע על היערכות לקראת אפשרות של "פרובוקציה" מצד קוריאה הצפונית בשל ההדחה. בסוכנות הידיעות הרשמית של פיונגיאנג KCNA דווח כי פארק "תישפט כמו עבריינית פשוטה" לאחר שהודחה "שנה בטרם סיום כהונתה כ'נשיאה'".

בדצמבר האחרון הצביע הפרלמנט בקוריאה הדרומית בעד הדחתה של פארק ברוב של 234 תומכים מול 56 מתנגדים. לאחר ההצבעה, הועברה ההחלטה לידי בית המשפט שנתן הלילה את פסק דינו. מקורבתה של פארק, צ'וי סון-סיל, הואשמה בנובמבר באופן רשמי בהונאה ובניצול סמכות לרעה, יחד עם שניים מעוזריה של פארק. בסוף נובמבר הודיעה התביעה במדינה כי לפארק עצמה היה חלק פעיל בפרשת השחיתות. מאז אישר הפרלמנט את הדחתה של פארק, מילא את מקומה ראש הממשלה, הוואנג קיו-אהן.

לקריאה נוספת:
פרשת השחיתות בקוריאה הדרומית: הפרלמנט הצביע על הדחת הנשיאה
הרשימה השחורה בסיאול: שרת התרבות נעצרה בחשד למעקב אחר אמנים
נשיאת דרום קוריאה מסתבכת: "לקחה חלק פעיל בפרשת השחיתות"

נשיאת קוריאה הדרומית המודחת, פארק גון-הייה. רויטרס
סייעה לחברתה לכפות על חברות ל"תרום" לקרנות צדקה. פארק/רויטרס

ארצות הברית התייחסה להדחתה של פארק וטענה כי מדובר ב"נושא פנימי" שלא ישפיע על הברית בין המדינות. דובר מחלקת המדינה בארצות הברית, מארק טונר, הבהיר כי הם ימשיכו לעבוד בשיתוף הפעולה עם ממלא מקומה של פארק עד לבחירתו של נשיא חדש. "ארצות הברית לא נוקטת עמדה בנושאים פנימיים", אמר טונר.

פארק, שהייתה צפויה לסיים את כהונתה בשנת 2018, היא האישה הראשונה לעמוד בראש קוריאה הדרומית. לאחר אישור ההצבעה בפרלמנט נפגשה עם חברי ממשלתה וביקשה להביע את התנצלותה על הבלבול שנוצר במדינה בעקבות המשבר הפוליטי. עוד הביעה הנשיאה המודחת את תקוותה כי היציבות במדינה תישמר וקראה לתמוך בראש הממשלה שינהיג עתה את המדינה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
הפגנות אלימות נגד הדחתה של נשיאת דרום קוריאה בסיאול, 10 במרץ 2017. רויטרס
שני מפגינים מתו מפצעיהם/רויטרס
הפגנות אלימות נגד הדחתה של נשיאת דרום קוריאה בסיאול, 10 במרץ 2017. רויטרס
מהומות בהפגנה נגד הדחתה/רויטרס

מקורבתה של פארק, צ'וי, מואשמת שהשתמשה בקשריה עם הנשיאה כדי לאיים על חברות שונות "לתרום" עשרות מיליוני דולרים לקרנות צדקה, וגרפה את הכספים לכיסה. פארק, מנגד, מואשמת כי היא סייעה לה בהוצאת הכספים מאותן החברות וכי היא הורתה לשני עוזריה להדליף מסמכים ממשלתיים לחברתה, שלה לא היה סיווג ביטחוני ולא החזיקה בשום תפקיד רשמי.

הפרשה פגעה אנושות בשיעור התמיכה בפארק, שהגיע לשפל חסר תקדים של 5% בלבד. על פי החוק הדרום קוריאני, לא ניתן להעמיד לדין נשיאה מכהנת במדינה, אלא אם היא מואשמת בבגידה או במרד. עם זאת, עתה לאחר שהודחה מתפקידה, ניתן יהיה להמשיך את החקירה הפלילית ואף להגיש נגדה כתב אישום.

(עדכון ראשון 5:15)

הפגנות אלימות נגד הדחתה של נשיאת דרום קוריאה בסיאול, 10 במרץ 2017. רויטרס
הפגנת ענק בסיאול/רויטרס
הפגנות אלימות נגד הדחתה של נשיאת דרום קוריאה בסיאול, 10 במרץ 2017. רויטרס
עימותים בהפגנה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully