וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח באיראן: משמרות המהפכה ערכו ניסוי מוצלח בטיל בליסטי

9.3.2017 / 19:14

מפקד החטיבה האווירית של משמרות המהפכה צוטט בדיווח סוכנות ידיעות איראנית אומר כי הטיל, המכונה "הורמוז 2", השמיד מטרה במרחק של 250 ק"מ. לפי הדיווח, הניסוי נערך בשבוע שעבר ובמסגרתו הטיל שוגר מהים

קרדיט וידאו: PressTV News Videos, עריכה: שמרית גולדשטיין

סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" דיווחה היום (חמישי) כי משמרות המהפכה של איראן ערכו ניסוי מוצלח בטיל בליסטי. בדיווח צוטט גנרל עלי הג'יזאדה, מפקד החטיבה האווירית של משמרות המהפכה, אומר כי הטיל השמיד מטרה במרחק של 250 קילומטרים. לפי הדיווח, הניסוי נערך בשבוע שעבר ובמסגרתו, הטיל המכונה "הורמוז 2" שוגר מהים.

מוקדם יותר החודש הטיל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ סנקציות חדשות על ישויות ואישים פרטיים שתומכים בתכנית הטילים הבליסטיים של איראן. הסנקציות האלו הוטלו בתגובה לדיווחים על ניסויים בטילים מתוחכמים שערכו משמרות המהפכה במהלך תרגילים צבאיים.

לקריאה נוספת:
נתניהו לפוטין: "איראן מנסה להקים נמל ימי בסוריה"
ברקע דיווח על ניסוי טילים נוסף: נתניהו וטראמפ שוחחו על איראן
דיווח בארה"ב: "איראן ערכה ניסוי בשני טילים בליסטיים"

באן קי מון: "רק מועצת הביטחון תחליט אם שיגור הטילים האיראניים מהווה הפרה". רויטרס
השמיד מטרה במרחק של 250 קילומטרים. טיל איראני/רויטרס

ביום שני האחרון דווח ברשת "פוקס ניוז" כי טהראן ערכה בסוף השבוע ניסוי בטילים בליסטיים. אך לא ברור אם מדובר באותו הניסוי. ברקע ניסויים אלה שוחחו ראש הממשלה בנימין נתניהו וטראמפ על הנושא. "השניים דיברו ארוכות על הסכנות שנובעות מהסכם הגרעין ומהתוקפנות האיראנית באזור, ועל הצורך לעבוד ביחד כדי להתמודד עם הסכנות הללו", נמסר מלשכת נתניהו.

היום נפגש נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה, שם נדרשו השניים לנושא. "הבהרתי לנשיא פוטין את ההתנגדות התקיפה שלנו להתבססות של איראן וגרורותיה בסוריה, הכוללת כוח צבאי ותשתיות צבאיות, לרבות ניסיון איראני להקים נמל ימי", אמר נתניהו בתום פגישתם.

"יש לדברים האלה השלכות חמורות על ביטחונה של ישראל. זה לא יהיה מקובל עלינו. דיברנו גם על הניסיונות של איראן להעביר נשק מתקדם לידי החיזבאללה כדי לפגוע בישראל. המסר הזה הופנם והובהר בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים. אם הכוונה לייצר כאן הסדר של שלום, זה לא מסתדר עם מדינה שמנסה להשמיד אותנו מתוך גבולות סוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully