וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שש שנים אחרי האסון בפוקושימה, עיירות הרפאים נשלטות בידי חזירי בר

9.3.2017 / 14:56

הרשויות ביפן נערכות לאפשר לתושבים לשוב למקומות שפונו אחרי המסת הכורים ב-2011, אולם לפני כן ציידים נאבקים במיגור החיות שניצלו את מאגרי המזון כדי לשוטט בחופשיות ברחובות. "חייבים לעשות משהו"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מעבר לסכנת הקרינה, מטרד אחר ולא צפוי מקבל את פניהם של תושבים השבים לעיירות שפונו אחרי האסון הגרעיני בפוקושימה לפני שש שנים – חזירי בר. מאות פרטים, הידועים בתקיפות של בני אדם במצבי לחץ, נהרו מהגבעות ומהיערות הסמוכים לאזורים שננטשו אחרי האסון שהכה ביפן ב-2011.

עתה הם משוטטים ברחובות ריקים ובחצרות פרא בעיירת החוף נאמי, ותרים אחרי מזון. "לא ברור מי הם אדוני העיירה, אנשים או חזירי בר", אמר טמוטסו בבה, ראש העיירה שטוהרה באופן חלקי ותוכל לקלוט בחזרה תושבים בסוף החודש. "אם לא ניפטר מהם ונחזיר את השליטה על העיירה לאנשים, המצב יהפוך לחמור ולא מתאים למגורים עוד יותר".

בסוף החודש אמורה יפן להסיר את הוראות הפינוי מחלקים מסוימים בעיירה, שנמצאים במרחק של ארבעה קילומטרים בלבד מהכור החרב, כמו גם משלוש עיירות אחרות. התושבים נמלטו בשל פליטת הקרינה מהמתקן שכוריו נמסו אחרי רעידת אדמה עזה וצונאמי שפקדו את האזור ב-11 במרץ 2011.

חזירי בר בעיירה שפונתה בעקבות האסון בפוקושימה, יפן, מרץ 2017. רויטרס
כ-300 פרטים נלכדו מאז שנה שעברה. חזיר בר שנתפס בעיירה נאמי/רויטרס

בעיירה הסמוכה טומיוקה, הצייד שויצ'ירו סקאמטו מוביל צוות של 13 איש, שמשימתם היא ללכוד ולהרוג חזירי בר עם רובי אוויר. פעמיים בשבוע, הם מציבים כ-30 מלכודות כשהם משתמשים באבקת אורז כפתיון. "אחרי שהאנשים הלכו, הם החלו לרדת מההרים ועכשיו הם לא עוזבים", אמר. "הם מצאו מקום נוח. יש כאן הרבה מזון ואף אחד לא רודף אחריהם". הצייד הוסיף כי מאז אפריל שעבר, הצוות לכד כ-300 חזירי בר וכי הוא מתכוון להמשיך בעבודתו גם לאחר שהוראות הפינוי יבוטלו.

למרות זאת, לפי סקר של הממשלה משנה שעברה, יותר מחצי מאוכלוסיית העיירה, המונה 21,500 איש, החליטו לא לשוב בשל החשש מקרינה ובטיחות הכור הגרעיני שהוצא מכלל שימוש. במפגשים שהתקיימו מוקדם יותר השנה כהכנה לחזרתם לעיירה, תושבים אף השמיעו חשש מחזירי הבר. "אני בטוח שהגורמים בכל הדרגים מקדישים לכך מחשבה", אמר הידזו סאטו, שהיה סוחר בעיירה בעבר. "חייבים לעשות משהו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חזירי בר בעיירה שפונתה בעקבות האסון בפוקושימה, יפן, מרץ 2017. רויטרס
חזירי בר בעיירה שפונתה בעקבות האסון בפוקושימה, יפן, מרץ 2017/רויטרס
חזירי בר בעיירה שפונתה בעקבות האסון בפוקושימה, יפן, מרץ 2017. רויטרס
חזירי בר בעיירה שפונתה בעקבות האסון בפוקושימה, יפן, מרץ 2017/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully