וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא צד בעניין: שרה נתניהו לא תוכל לערער על הפיצויים למני נפתלי

9.3.2017 / 13:45

בית הדין הארצי לעבודה דחה את דרישתה של רעיית ראש הממשלה לערער על הפיצויים שנפסקו לעובדים לשעבר במעון הרשמי, מכיוון שלא נתבעה אישית ובחרה שלא להצטרף להליך המקורי. נתניהו טענה כי שמה ומעמדה נפגעו, ולכן יש לאפשר לה להתמודד מול הראיות בתיק

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, לא תוכל לערער על הפיצויים שנפסקו למני נפתלי וגיא אליהו, עובדי מעון ראש הממשלה לשעבר, מכיוון שלא נתבעה אישית - כך קבע היום (חמישי) בית הדין הארצי לעבודה. הרכב השופטים בראשות נשיא בית הדין יגאל פליטמן קבע כי לנתניהו אין עילת ערעור, וחייב אותה בשכר טרחת עורכי דינם של נפתלי ואליהו, בסך 6,000 שקלים.

נתניהו טענה בערעור, שהוגש בשנה שעברה, כי "שמה, מעמדה ותדמיתה" נפגעו קשות בעקבות פסיקתה של השופטת דיתה פרוז'ינין, ושעל בית הדין לאפשר לה לערער ולקחת בחשבון את "מהומת האלוהים שקמה סביבה". הערעור הוגש לאחר שערעור קודם בנושא נדחה.

המדינה חויבה לשלם לנפתלי פיצויים בסך כ-160 אלף שקלים לאחר שנקבע כי משרד ראש הממשלה הפר את התחייבויותיו כלפיו ולאחר שקבע כי העסקתו הייתה "העסקה פוגענית" בשל היחס כלפיו במעון. נתניהו הייתה העדה המרכזית בתיק ובית הדין מתח ביקורת על התנהלותה. לצד המדינה, נתבעו בתיק המקורי גם ראש הממשלה בנימין נתניהו וסמנכ"ל משרדו לשעבר, עזרא סיידוף.

שרה נתניהו יוצאת מבית הדין האזורי לדיון ההוכחות של מני נפתלי. מאי 2015. נועם מושקוביץ
לא צד בעניין. נתניהו בבית הדין/נועם מושקוביץ

בית הדין ייחס את דחיית הבקשה לבחירתה המודעת של נתניהו לא להצטרף להליך המקורי, שהתנהל בפני השופטת דיתה פרוז'ינין בבית הדין האזורי לעבודה. "המערערת לא סיפקה הסבר מספק להימנעותה מלבקש להצטרף להליך המקורי, ובכך החמיצה את השעה להפוך לבעלת דין", קבע הרכב השופטים שכלל את הנשיא פליטמן ואת השופטים אילן איטח ורועי פוליאק.

נתניהו ביקשה לערער על פסק הדין שניתן בתביעה שהגיש נפתלי, אב הבית לשעבר, אף שלא הייתה צד להליך. לטענתה, פסק הדין הכיל קביעות עובדתיות קשות הנוגעות אליה, ויש לאפשר לה להתמודד מול הראיות שהובאו בהליך. "המערערת הפכה למעשה לנתבעת העיקרית בתיק שלא בטובתה. אחריותה האישית לתנאי העסקתו (של נפתלי – א"ס) נקבעה באותיות קידוש לבנה", נכתב בערעור שהגיש עו"ד יוסי כהן.

מני נפתלי לאחר הפסיקה לפיצויים: "ראש הממשלה מנע ממני להתפרנס". יותם רונן
העסקה פוגענית. מני נפתלי/יותם רונן

בפסק הדין החדש נכתב כי המדינה, שהיא זו שערערה על פסק הדין, כלל לא התייחסה לעובדות הנוגעות לנתניהו בערעורה. המדינה קבלה על הקביעות המשפטיות, ולא על מהימנותם של נפתלי, אליהו ויתר העדים שהעידו נגד נתניהו.

לאחר שהערעור המקורי נדחה על ידי הרשם כאמל אבו קאעוד, נטען מטעם נתניהו כי פסק דינו של הרשם "הושיב אותה על דוכן הנאשמים והמעוולים", וזאת משום שהשיח הציבורי בתביעת נפתלי "מתמקד אך ורק בה, ולא במדינה, שנמצאה אחראית לתנאי העסקתו".

"התוצאה עניינית, למרות שמדובר ברעיית ראש הממשלה"

עורכת הדין נאוה פינצ'וק אלכסנדר, שמייצגת את מני נפתלי, מסרה כי: "אנו מברכים על פסק הדין. כצפוי, התוצאה המשפטית נכונה ועניינית, למרות שמדובר ברעיית ראש הממשלה".

עו"ד נעמי לנדאו, המייצגת נפתלי ואליהו, הוסיפה: "אנו תקווה כי אולי הפעם הגברת נתניהו תואיל בטובה להפסיק להטריד את בתי הדין בבקשות שווא ותתחיל להתבונן פנימה, אל עצמה, ולעשות חשבון נפש עמוק בכל הקשור לאופן התנהלותה והתנהגותה המתעמרת בעובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully