וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב תוקפת את לפיד שמתנגד לחוק המואזין: "אתה מנותק"

9.3.2017 / 10:25

שרת התרבות והספורט יצאה בפייסבוק נגד יו"ר יש עתיד, ועקצה: "מתי התעוררת מרעש המואזין? אה, שכחתי שהרעש היחידי שמפריע את מנוחתך הוא רעש מכונת האספרסו במרכז שוסטר". לפיד כתב שהוא מתבייש בחוק: "יוזמיו רצו לפגוע ולהעליב"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

הצעת "חוק המואזין", שעברה אתמול (רביעי) בקריאה טרומית במליאת הכנסת, עוררה ויכוחים עזים בין חברי הכנסת היהודים לאלה הערבים, אך היא הצליחה להביא גם לעימותים בקרב הח"כים היהודים. שרת התרבות והספורט מירי רגב תקפה הבוקר את יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, לאחר שיצא נגד הצעת החוק.

בפוסט שכתבה בפייסבוק עקצה השרה את הח"כ: "מתי התעוררת מרעש המואזין? אה, שכחתי שהרעש היחידי שמפריע את מנוחתך הוא רעש מכונת האספרסו במרכז שוסטר", כתבה בהתייחסות למרכז המסחרי בשכונת רמת אביב ג' שבצפון תל אביב, שבקרבתו מתגורר השר לשעבר. "יאיר, תתעורר. אתה מנותק", בפרפרזה על דבריו בנוגע לראש הממשלה בנימין נתניהו.

את הדברים פרסמה רגב בתגובה לביקורת שהעביר לפיד על הצעת החוק בהודעה שפרסם בעצמו בפייסבוק אתמול, ובה כתב כי הוא מתבייש בכך. "אני איש לאומי שמאמין בכך שישראל היא מדינה יהודית", כתב לפיד, "אלא שחלק מהזהות היהודית של ישראל היא העובדה שאנחנו לא מנסים להעליב בני דתות אחרות. זהו הבסיס המוסרי העמוק לדרישתנו מאומות העולם להגן על היהודים החיים אצלם, על אורחות חייהם, על חופש הדת שלהם".

עוד בוואלה! NEWS:
ארדן גיבה השוטרים באום אל-חיראן; הח"כים הערבים תקפו: "רמאי ורוצח"
גליק: אם לא יאשרו לעלות להר הבית – אעתור לבג"ץ נגד נתניהו
סקר וואלה! NEWS: שקד היא האישה המתאימה ביותר לכהן כראשת ממשלה

חברת הכנסת מירי רגב. יוסי ציפקיס
"יאיר, תתעורר". רגב בכנסת/יוסי ציפקיס
יאיר לפיד בכנס מפלגת יש עתיד, ראשון לציון. ספטמבר 2016. מגד גוזני
"לפחות אל תשקרו". לפיד בכנס בראשון לציון/מגד גוזני

לפיד אמר כי הוא לא מתנגד לכך שיסגרו רמקולים למואזינים שמפריעים לציבור, אך טען כי בשביל זה יש את "תקנות הרעש" והצעת החוק מיותרת. לטענתו של יו"ר יש עתיד, יוזמי החוק "רצו לפגוע, להעליב, להגיד שהדרך לאהוב את המדינה היא לשנוא ערבים. הטענה שלהם שמדובר בסך הכול בעניין טכני היא עלבון לאינטליגנציה. לפחות אל תשקרו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שתמך בהצעת החוק אך נעדר מההצבעה אתמול, מסר בתגובה כי "יש לאזרחי ישראל - יהודים, מוסלמים ונוצרים כאחד - זכות לישון בשקט. נמשיך בחקיקה, כפי שנוהגות מדינות רבות בעולם".

הפוסט שפרסמה השרה רגב:

מליאת הכנסת הצביעה אתמול על שתי הצעות חוק. הראשונה, שהוגשה על ידי ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), מבקשת לאסור באופן גורף כריזה בבתי תפילה. השנייה, שהוגשה על ידי ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) ויו"ר הקואליציה דוד ביטן (הליכוד), מציעה לאסור על אדם להפעיל מערכת כריזה בבית תפילה המצוי באזור מגורים בין השעות 23:00 בלילה ל-07:00 בבוקר – באופן שלא ישפיע על פעילות בתי הכנסת.

ההצעה השנייה התקבלה כנוסח המוסכם של "חוק המואזין", והיא קובעת כי יש להחמיר את הענישה ולהטיל קנס מינימום של 5,000 שקלים על בתי תפילה – בעיקר מסגדים – שיכרזו בשעות האסורות בחוק. הצעה זו תוצמד לזו של ח"כ אילטוב, שלפיה יש לאסור באופן מוחלט שימוש במערכות כריזה בבתי תפילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully