וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ההורים המתעללים: האם נאשמת בתקיפה, האב במעשים מגונים

9.3.2017 / 9:31

כתב אישום הוגש נגד זוג הורים מהמרכז בגין התעללות בבנם בן ה-4 בעת שהיה מאושפז. האב נאשם בביצוע שני מעשים מגונים בבנו בבית החולים כשאשתו לצדם, האם מואשמת כי הזריקה לו חומרים מסוכנים לווריד. הפרקליטות ביקשה לעצור את השניים עד תום ההליכים

צילום: יותם רונן, עריכה: ורד לידני

כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד זוג הורים ממרכז הארץ בגין התעללות בבנם, בן ארבע, כשהיה מאושפז. לאב מיוחסים שני מקרים של מעשה מגונה בבן משפחה, ולאם מיוחסות עבירות של תקיפת קטין הגורמת לו חבלה והתעללות בחסר ישע. הפרקליטות ביקשה לעצור את בני הזוג עד תום ההליכים.

על פי כתב האישום, שהגישה עו"ד יעל הראל, ביצע האב מעשים מגונים בבנו בעת אשפוזו בבית החולים שיבא בתל השומר, כשהאם ישנה בחדרו של הילד. האם, מצדה, הזריקה לעירוי שלו מים בתוספת מלח ונוזל של סודיום כלוריד. הזרקת המלח העלתה את רמת הנתרן של הילד באופן שגרם לסיכון ממשי לחייו ולחוסר יציבות במצבו הרפואי, והוא הועבר לטיפול נמרץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סיכנה את חייו של הילד. האם הנאשמת, היום בבית המשפט/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההורים בעת הקראת כתב האישום, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפרקליטות הגישה לבית המשפט סרטון ממצלמות האבטחה של בית החולים, שבו מתועד האב מבצע את המעשים. האב הכחיש בחקירתו את המיוחס לו, אך אישר כי "יכול להיות שלעתים, בזמן ששכב ליד הפעוט, נגע ביד האחת באיבר מינו ובאחרת ליטף את הקטין". המצלמה הותקנה בעקבות חשש שהתעורר אצל אנשי הצוות הרפואי.

נגד האם עומדות הודעות שמסר צוות בית החולים, שחשף למשעה את המעשים, ושלל בבדיקת הילד את כל התרחישים הרפואיים הלגיטימיים עד שהגיע למסקנה שהאם הזיקה לו באופן מכוון. בחיפוש שנערך בחדרו של הילד נמצאו החומרים שהוזרקו לו לכאורה על ידי האם.

האם אישרה שהזריקה לבנה את החומרים, אך טענה כי ביקשה "לעורר את הפעוט", וכי בחלק מהפעמים עשתה זאת בטעות בכמות גדולה מדי. לדבריה, היא לא רצתה לפגוע בו, אלא לחזק את הקשר ביניהם, והיא יכולה לטפל בו טוב יותר מהצוות הרפואי.

המחלקה לטיפול נמרץ ילדים, בית חולים תל השומר, 2 באוגוסט 2015. מגד גוזני
המחלקה לטיפול נמרץ ילדים בשיבא/מגד גוזני

בריאיון לוואלה! NEWS, סיפרו בחודש שעבר אנשי הצוות שטיפלו בילד על התנהלותה החשודה של האם, על המצב הקשה שהילד הידרדר אליו ועל ההחלטה לדווח למשטרה, חרף התחושות הקשות.

"היינו צריכים לשכנע את המשטרה, הם לא נכנסים לתמונה עם כל גחמה או חשש שיש לצוות הרפואי", סיפרה ד"ר וונדי חן, מנהלת השירות הסוציאלי בבית החולים ומי שליוותה את הצוות ואת הילד לאורך אשפוזיו החוזרים בבית החולים. "למרות שיש לנו חובת דיווח ולא חובת הוכחה, הם היו צריכים להיות משוכנעים שיש פה חשש מובהק. רק דרך המצלמות הם ראו את הממצאים באופן קונקרטי".

מצבו של הילד השתפר בשבועות האחרונים, לאחר שכבר הוגדר קשה והצריך טיפול במחלקה לטיפול נמרץ בעקבות הזרקת החומרים על ידי האם. לדברי ד"ר חן, האם לוקה בתסמונת מינכהאוזן, המתארת מקרים בהם אנשים פוגעים בעצמם כדי להיות חולים על מנת להפיק רווחים אישיים, כמו תשומת לב ויחס מיוחד מהסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully