וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוינשטיין לא חוזר בו: "הפמיניזם לא עולה בקנה אחד עם היהדות"

9.3.2017 / 0:30

ראש המכינה הקדם-צבאית הבהיר לחדשות 2 כי הוא "מתנצל על הסגנון" שבו נאמרו דבריו בגנות שילוב נשים במערך הלוחם בצה"ל. בנט על הביקורת נגד המכינה: "מה שדרוש תיקון יתוקן, אך בלי התלהמות מיותרת"

עריכה: שניר דבוש וטל רזניק

הרב יגאל לוינשטיין, ראש המכינה הקדם-צבאית בעלי, אמר אמש (רביעי) בריאיון שפורסם בחדשות 2 כי "אני לא חוזר בי במילה אחת מהשקפת העולם שלי". זאת, בעקבות דברים קשים שאמר בגנות שילוב נשים במערך הלוחם בצה"ל, שפורסמו אתמול. לדבריו, "אני מתנצל על הסגנון. הדברים נאמרו בסגנון שנבע מרגשות סוערים. ודאי הסגנון איננו ראוי".

"הצבא עשה קמפיינים אדירים לגייס את הבנות הדתיות והם נובעים ממערכה פמיניסטית למשוך את הבנות לתוך התהליכים האלה", טען, "30 שנים אני עמל על דבר אחד – לשלב את הנוער הדתי-ציוני בצבא ובמדינה, מתוך אמונה מוחלטת שאפשר להשתלב. בשנתיים האחרונות מתרחש תהליך תרבותי עמוק, שחדר גם לתוך צה"ל – תפיסה פמיניסטית לא פשוטה, שלא עולה בקנה אחד עם היהדות".

עוד בוואלה! NEWS:
הפרקליטות: אין הסתה לאלימות ב"נאום הסוטים" של הרב לוינשטיין
לוחמות נגד הרב שקרא לעצור שילוב נשים בצה"ל: "עצוב ומזעזע"
סערה פוליטית עקב חשיפת וואלה! NEWS: אסור לרב לוינשטיין לחזור לצה"ל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא אדם שעסוק בלהכתיב לאחרים". לוינשטיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרב לוינשטיין עוד טען בריאיון כי הוא "לא אדם שעסוק בלהכתיב לאחרים". בנאומו במכינה בעלי, אמר לוינשטיין: "עשר שנים אני פותח 'במחנה' ורואה רק תמונות של בנות, כולן צבעי הסוואה, רוקיסטיות. מישהו אמר לי 'אל תדאג, הן מתאמנות לקראת החתונה, להתאפר. לא יודע מי יתחתן איתה'". הוא הוסיף: "אני לא מפחד להתחתן בצבא, כי כשאתה חם מהתנור אתה בוחר אישה חמה בדוסיות. ודאי שהיא חמה, היא לא שירתה בקרק"ל. אחרת איך תהיה חמה?".

אין זו הפעם הראשונה שנאום של הרב לוינשטיין מעורר סערה, ובקיץ האחרון הוא תקף את חברי הקהילה הגאה ואת צה"ל, כשקרא להם "הומואים סוטים". אלא שמנתוני משרד האוצר עולה כי סכום התמיכה הממשלתית במכינה הקדם-צבאית בעלי עלה בהדרגה בשנים האחרונות. בשנת 2014 העביר משרד החינוך 6.8 מיליון שקלים למכינה, בשנת 2015 הסכום עלה ל-8.7 מיליון שקלים, ובשנה שעברה הסכום עמד כבר על יותר מעשרה מיליון שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בהצבעה בכנסת על חוק ההסדרה, 6 בפברואר 2017. רויטרס
"מזרים מיליונים לאדם שתוקף נשים, להט"בים ומפקדי צה"ל". בנט/רויטרס

מכון המחקר "מולד" יצא נגד המימון הממשלתי ללוינשטיין, שלדברי הארגון "המאבק האמיתי שלו הוא על היסודות הפוליטיים של המדינה". לטענת "מולד", "במקום לראות בדת עניין פרטי ובמדינה עניין ארצי, חילוני ומעשי, הדת הפוליטית של לוינשטיין תופסת את צה"ל כאמצעי למימוש חזון דתי ולכן ככפוף לסמכות הדתית. לוינשטיין הכריז על מלחמת תרבות ועם המלחמה הזאת לא יעזרו נזיפות רפות וגינויים ריקים".

"בלתי-מתקבלת על הדעת העובדה שלא רק שלוינשטיין נשאר בתפקידו, אלא שהתקציב שהוא מקבל ממשרד החינוך רק הולך גדל", עוד נטען. "שר החינוך נפתלי בנט אמנם מטיף לאהבת ישראל מעל כל במה, אבל מזרים מיליונים לאדם שתוקף נשים, להט"בים ומפקדי צה"ל על בסיס קבוע. השאלה הנשאלת היום היא האם מאחורי 'אהבת ישראל' של בנט עומדת אהבת הימין המתנחלי בלבד והכרזת מלחמה על שאר חלקי החברה הישראלית".

תגובת השר נפתלי בנט

מלשכת שר החינוך נפתלי בנט נמסר בתגובה לפרסום: "נשקול לדון עם שר הביטחון על סגירת מכינת עלי, לאחר שישלים את חיסול הנייה", זאת בהתייחסות לדיווחים על כך שהשר אביגדור ליברמן שוקל את קידום סגירת המכינה. על פי התגובה, "מכינת עלי הצמיחה מתוכה את גיבורי ישראל רועי קליין, אלירז פרץ, עמנואל מורנו ועוד רבים ומופלאים, והיא כמובן תמשיך את פעולתה כסדרה. מה שדרוש תיקון יתוקן, בוודאי לגבי אמירות אומללות, אך בלי התלהמות מיותרת".

(עדכון ראשון: 20:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully