וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למען אילת": הכנסת אישרה בקריאה טרומית לדחות את פינוי שדה דב

8.3.2017 / 19:54

הצעת החוק נועדה לדחות את פינוי שדה התעופה בתל אביב לשנת 2019, בשל הפגיעה הצפויה בעיר התיירותית. על ההצעה חתומים יותר מ-70 חברי כנסת מכל הקשת הפוליטית, והיא עומדת בניגוד עמדת בעלי הקרקעות הפרטיות בשדה דב

שדה דב. יותם רונן
"הנתיב האווירי לעיר אילת". שדה דב/יותם רונן

מליאת הכנסת אישרה הערב בקריאה טרומית (רביעי) את הצעת החוק "שדה דב", שנועדה לדחות את פינויו הצפוי של שדה התעופה האזרחי בתל אביב לשנת 2019. את ההצעה מקדמים ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) וח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני), חתומים עליה למעלה מ-70 חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה והיא מקודמת בניגוד לעמדת בעלי הקרקעות הפרטיות בשדה דב. יוזמיה סבורים כי דחיית פינויו נועדה למנוע את הפגיעה הקשה הצפויה, תיירותית, כלכלית ורפואית, בעיר אילת ובתושביה.

לפי ההצעה, פינוי שדה התעופה האזרחי יידחה בשנתיים במקביל לפינוי השדה הצבאי ולא בחודש הקרוב כפי שקבעה הממשלה. הטענה לכך שסגירת שדה דב תוביל לפגיעה בעיר אילת נעוצה בכך שטרם הוקמה חלופה אחרת ונמל התעופה בן גוריון אינו ערוך לקלוט את הפעילות במקומו.

ועדת השרים לחקיקה הייתה אמורה להתכנס באופן חריג הערב, לאחר שבישיבת ראשי הקואליציה שהתקיימה בתחילת השבוע, ביקש שר האוצר משה כחלון להמתין להחלטה של בג"ץ בעתירה שבה דרישה לדחיית הפינוי עד להצבעה על החוק, אך בסוף זו לא כונסה והוחלט להצביע על ההצעה בטרומית ללא החלטתה.

ח"כ שמולי אמר כי "הגישה הגרידית של בעלי הקרקע הובילה לדחיית הצעת הפשרה שהיתה טובה לכל הצדדים ודחקה את הכנסת לחקיקה הזו. אמרנו מהרגע הראשון שאף אחד כאן לא ירים את ידו בעד גזר דין מוות לאילת ולערבה, וכך יהיה". ח"כ סמוטריץ' הוסיף: "שדה התעופה האזרחי שדה דב חייב להישאר פתוח, לכל הפחות, עד סגירת השדה הצבאי ב-2019 או עד להעמדת תחליף ראוי. לא נאפשר את סגירת נתיב האוויר לעיר אילת ולא נאפשר את הפגיעה האנושה בפריפריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully