וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ של בריטניה לנתניהו: "המדיניות היא פתרון שתי המדינות"

8.3.2017 / 19:09

בוריס ג'ונסון מבקר בישראל וטוען כי בתקופה הנוכחית קיימת הזדמנות להתניע תהליך של משא ומתן. גורם מדיני: ראש הממשלה תקף בשיחה עם ג'ונסון את "הגישה האובססיבית" ששורש הסכסוך הן ההתנחלויות, המתעלמת מסירוב הפלסטינים להכיר במדינה יהודית

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום (רביעי) עם שר החוץ של בריטניה בוריס ג'ונסון בלשכתו בירושלים. השר הבריטי הבהיר כי מדיניותה של בריטניה בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני נותרה פתרון שתי המדינות, ואמר: "אנו שואפים לתרום את תרומתנו הצנועה להגשמתו. כמובן שאנו רוצים לסייע בהסרת המכשולים להסכם כזה".

נתניהו אמר לג'ונסון במהלך הפגישה: "אני מצפה לבוא ללונדון לרגל יום השנה המאה להצהרת בלפור וגם כדי לחגוג את השותפות המופלאה בינינו. אנו מחזקים את שיתוף הפעולה בינינו בכלכלה, טכנולוגיה, ביטחון, סייבר ובתחומים רבים אחרים, ואנו גם שואפים לעולם של ביטחון ושלום, ואני מצפה לדון איתך בשני הדברים הללו".

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר החוץ הבריטי, בוריס ג'ונסון בירושלים, 7 במרץ 2017. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וג'ונסון/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

ג'ונסון סיפר כי בעבר התנדב בקיבוץ בישראל, וכי הוא תומך רבות במדינה ובהתפתחותה. "ביקרתי כאן לראשונה כשהייתי בן 18 והתנדבתי בקיבוץ ותרמתי תרומה לא כל כך חשובה לכלכלה הישראלית אז", אמר משועשע. "אני רוצה רק לומר שממשלת בריטניה, תרזה מיי ואני והממשלה כולה, כפי שאתה יודע, תומכים חזקים בישראל. תמיכתנו איתנה ואנו רוצים לראות ישראל המתקיימת בשלום עם שכנותיה, ואני מבקש להזכיר לך שמדיניות ממשלתנו היא פתרון שתי המדינות ואנו שואפים לתרום את תרומתנו הצנועה להגשמתו. כמובן שאנו רוצים לסייע בהסרת המכשולים להסכם כזה.

לדבריו, "לישראל יש בראש ובראשונה זכות בלתי מעורערת לחיות בביטחון ואזרחי ישראל זכאים לחיות בביטחון מפני טרור. זוהי עדיפותנו הראשונה במעלה ואנו פועלים איתך, כפי שאתה יודע, בדרכים שונות כדי להבטיח את יציבות האזור כולו, ואנו חייבים כמובן לנסות להסיר מכשולים בפני שלום והתקדמות, כמו סוגיית ההתנחלויות, כפי שדנו בעבר. אולם אני חושב, ואני יודע שאתה מסכים איתי, שישנה כעת הזדמנות. אני חושב שדברים השתנו בעולם. אני יודע שאתה מבקר במקומות רבים ומשוחח עם אנשים בעולם. אני חושב שישנה הזדמנות להסתכל על הדברים מנקודת מבט חדשה, ומה שאנו מבקשים להדגיש הוא שאנו בונים זהות גלובלית כבריטניה שנפרדת מהאיחוד האירופי ואנו רוצים לקדם את יחסי הסחר איתכם. אנו שותף הסחר הגדול ביותר של ישראל באירופה".

נתניהו התייחס לדבריו של ג'ונסון על הפלסטינים ואמר כי "כשאתה מנתח ומגיע לשורש הדברים, אז הסיבה שלא הצלחנו להשיג שלום במשך מאה שנה איננה ההתנחלויות, אלא הסירוב העיקש להכיר במדינת לאום לעם היהודי בגבול כלשהו. אני חושב שאם אתה רוצה לפתור בעיה, יש לרדת לשורש שלה, וזה משהו שאני מצפה לדון בו יחד איתך". גורם מדיני הוסיף כי נתניהו כינה את הגישה הזו "אובססיבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully