וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן גיבה השוטרים באום אל-חיראן; הח"כים הערבים תקפו: "רמאי ורוצח"

8.3.2017 / 17:40

בדיון סוער במליאה, חזר השר לביטחון פנים על גיבוי השוטרים והבהיר: "לא אמרנו שאבו אל-קיעאן הוא מדאעש, אלא שצריך לבדוק קשר לדאעש". על הרשימה המשותפת: "הסיתו הסתה פרועה לפני האירוע. במדינה מתוקנת אתם צריכים להיות מאחורי סורג ובריח"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן עמד היום (רביעי) במרכזו של דיון סוער במליאת הכנסת, לאחר שיו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה דרש להקים ועידת חקירה פרלמנטרית בעקבות אירועי פינוי הכפר הבדואי אום אל-חיראן, שבו נהרגו השוטר ארז לוי ותושב האזור, יעקוב אבו אל-קיעאן. ארדן טען בתחילה כי מדובר בפיגוע דריסה בידי אבו אל-קיעאן, אך מח"ש קבעה שככל הנראה אין סימנים לאירוע לאומני - ואילצה את ארדן לרכך את דבריו.

"במדינה מתוקנת אתה וחבריך הייתם צריכים להיות מאחורי סורג ובריח", אמר ארדן לעודה. "הוועדה היחידה שצריכה לקום, זה כדי לחקור אתכם ואת הנזק שאתם עושים לערביי ישראל". ארדן אמר כי הוא מסרב לפרט על האירועים משום שמתנהלת על כך חקירה במח"ש, אך יצא להגנת השוטרים שהסיקו בתחילה כי מדובר בפיגוע: "העובדה שהרכב עמד שם עם אורות כבויים תוך ניסיון של השוטרים לעצור את הרכב, לא הותירו ספקות אצלם בשטח לגבי כוונותיו של הנהג". עוד טען ארדן, כי "לא אמרנו שהוא מדאעש, אמרנו שצריך לבדוק קשר לדאעש", בהתייחס לטענות שלפיהן אבו אל-קיעאן היה מחבל.

עוד בוואלה! NEWS:
גליק: אם לא יאשרו לעלות להר הבית – אעתור לבג"ץ נגד נתניהו
צוות ההיגוי ממליץ: חולים יוכלו לעשות שימוש בקנאביס רפואי מחוץ לביתם
"חוק המואזין" עבר בקריאה טרומית בתום דיון סוער: "הצעה גזענית"

השר לביטחון פנים גלעד ארדן במליאת הכנסת , 25 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
ארדן/נועם מושקוביץ

הוא האשים את חברי הרשימה המשותפת בהתססת התושבים בכפר הבדואי, וציטט תגובות מתוך ידיעות בתקשורת המעידות לכאורה על הסתה של חברי הרשימה המשותפת. "לא מדובר בדיון תיאורטי או כנס אקדמי שהרשימה המסיתה השתתפה בו. היא הגיעה לתושבים שחרב הפינוי מעל לראשם והסיתה אותם לאלימות פיזית. כשאנחנו שואלים למה האווירה שם הייתה טעונה, הכתובת הראשונה לוועדת חקירה היא לפעילות המקדימה של הרשימה המשותפת".

עודה אמר בהצעתו, שנדחתה ברוב של 36 נגד 19, כי "אחרי כל מסכת השקרים וההסתה, נשארו שתי משפחות שכולות. המינימום שמגיע להן הוא לדעת את האמת. המינימום שמגיע לשתי המשפחות שאתה, השר לביטחון הפנים, תתפטר. דורשים לדעת מי קיבל החלטה לפנות את הכפר באלימות בזמן שהמשא ומתן מתנהל. מי ירה והרג את יעקוב אבו אל-קיעאן".

עוד באותו נושא

מ"פיגוע של דאעש" ל"אירוע מצער": הדריסה בכפר הבדואי - שלב אחר שלב

לכתבה המלאה
איימן עודה לאחר פציעתו בהפרת הסדר באום אל חיראן בה נהרסו בתי תושבים בדואים, 18 בינואר 2017. רויטרס
איימן עודה לאחר פציעתו בפינוי הכפר/רויטרס

לפני כחודש התייחס ארדן לאירוע כ"קשה ומצער". "אסור שהאירוע הזה יעיב על היחסים. אסור לתת לאף אחד לנסות לקחת אירוע נקודתי שבו לצערנו גם נהרג שוטר וגם נהרג אזרח ולהשליך ממנו על היחסים בין האוכלוסייה הבדואית למשטרה ולממשלה", אמר ארדן באירוע של משטרת ישראל בבאר שבע. "זה לא נכון ולא מייצג".

ארדן הוסיף כי "לא הייתה אף אמירה, לא של המשטרה ולא שלי, שהאירוע הזה מייצג את כל האוכלוסייה הבדואית בארץ. אנחנו צריכים להפיק לקחים לאחר שיתברר מה בדיוק היה שם ולאחר חקירת מח"ש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully