וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של אחיו של קים הופיע בסרטון מחתרתי: "מקווה שהמצב ישתפר"

8.3.2017 / 13:10

ארגון סיוע פרסם סרטון שבו נראה בנו של אחיו למחצה של מנהיג קוריאה הצפונית, שחוסל במלזיה בחודש שעבר. הוא נמלט יחד עם אמו ואחותו למקום לא ידוע. הוא הראה את דרכונו, כשפרטיו מושחרים

עריכה: שמרית גולדשטיין

אדם שטוען כי הוא בנו של אחיו למחצה של מנהיג קוריאה הצפונית, שנרצח בחודש שעבר במלזיה, אמר כי הוא ירד למחתרת יחד עם אמו ואחותו בעקבות ההתנקשות. קים האן סול, כפי שזוהה על ידי סוכנות הביון של קוריאה הדרומית, הופיע בסרטון שפרסם היום (רביעי) ארגון סיוע שמסר כי הוא עזר לו להימלט בעקבות הרצח של קים ג'ונג נאם, שגרם למשבר דיפלומטי חריף בין קוריאה הצפונית למלזיה.

הארגון, "Cheollima Civil Defense", מסר כי ממשלותיהן של הולנד, סין, ארצות הברית ושל מדינה נוספת סיפקו סיוע כדי להגן על המשפחה. בסרטון, שנמשך 40 שניות, אמר קים האן סול, בן 21, כי אביו נהרג לפני כמה ימים. "אני נמצא עם אמי ועם אחותי", אמר, מבלי לפרט. "אנחנו מקווים שהמצב ישתפר בקרוב". קים האן סול הוא בנו של קים ג'ונג נאם מאשתו השנייה. השניים חיו במקאו שבשליטת סין אחרי שהמשפחה יצאה לגלות לפני כמה שנים.

לקריאה נוספת בנושא
"מוחזקים כבני ערובה": קוריאה הצפונית אסרה יציאת מלזים משטחה
חיסול אחיו של קים: מלזיה גירשה את שגריר קוריאה הצפונית

החיסול במלזיה: בנו של הנרצח מדבר ממקום מסתור סודי. מערכת וואלה! NEWS
חי עם אביו בגלות. קים האן סול,/מערכת וואלה! NEWS

בהצהרת הארגון נכתב כי הוא קיבל בקשה דחופה לסיוע בחודש שעבר ממשפחתו של קים ג'ונג נאם, שהורעל למוות בנמל התעופה בקואלה לומפור. שתי נשים – מאינדונזיה ומוויטנאם – הואשמו ברצח של אחיו למחצה של קים ג'ונג און, שלפי קוריאה הדרומית, הורה לחסל אותו. עוד שבעה אזרחים צפון קוריאנים מבוקשים לחקירה, אולם פיונגיאנג מסרבת לשתף פעולה ואף לא הכירה בכך שהאדם שנרצח הוא אכן קים ג'ונג נאם.

"השלושה הופגשו במהרה והועברו למקום בטוח. בעבר כבר טיפלנו במקרים דחופים של הגנה", מסר הארגון, שהוסיף כי מקום הימצאותם לא ייחשף. הארגון הודה לשגריר הולנד לקוריאה הדרומית והצפונית, לודי אמברכטס, על התגובה "המהירה". השגריר סירב להגיב. בסרטון, החזיק קים הבן דרכון של קוריאה הצפונית כשפרטיו מושחרים, אולם הסמל הרשמי של המדינה הקומוניסטית נראה על המסמך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully