וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה שהטביעה למוות את בנה בן הארבע שמה קץ לחייה

8.3.2017 / 14:04

אולגה בוריסוב ריצתה שמונה שנים בכלא בגין הריגתו של בנה ב-2008. במהלך תקופת המאסר, ביקשה טיפול חיצוני וסורבה. בעלה לשעבר ליווה אותה בדרכה האחרונה: "היא הייתה אישה מסכנה שפעלה ממצוקה נפשית ולא מרוע"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שמרית גולדשטיין

אם שהשתחררה מהכלא לפני כמה חודשים לאחר שנשאה עונש מאסר בגין הריגת בנה, שמה היום (רביעי) קץ לחייה. האם, אולגה בוריסוב, ריצתה שמונה שנים בכלא לאחר שהטביעה למוות את בנה בן הארבע וחצי בחוף הים בבת הים ב-2008. שנה לאחר מכן, היא הורשעה במסגרת הסדר טיעון בעבירות הריגה. לפני כמה חודשים השתחררה לאחר שסיימה לשאת את עונשה במלואו.

בן זוגה לשעבר של בוריסוב, אילן יהודה, התייחס בשיחה עם וואלה! NEWS לבשורה על מותה. "זה לא בוקר קל", אמר, "אולגה היתה אישה מסכנה. גם במהלך המאסר וגם לאחר השחרור שלה היו לה געוגעים לבן שלנו, שרצחה. היא הטביעה את הבן שלנו מתוך מצוקה נפשית ולא מתוך רוע".

יהודה, יחד עם כ-15 בני אדם נוספים, הגיעו היום להלווייתה של בוריסוב שנערכה בבית העלמין בכפר סבא. "תמכתי בה מהיום הראשון ועד היום", אמר מעל קברה הטרי. "צר לי על מה שאולגה עשתה לעצמה וזה עצוב לי מאוד".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
נשקים, כוונות וגרזן: מאות אמצעי לחימה הוזמנו ברשת - והוברחו לגדה
הסיפור הנשכח של הכפר הצ'רקסי שהציל עשרות ילדים יהודים בשואה
נחטפה ונאנסה במשך חודש: מסע הייסורים של התיירת הבריטית באוסטרליה

אולגה בוריסוב, האם שהורשעה בהריגת בנה. יותם רונן
"לא בוקר קל". בוריסוב ב-2013/יותם רונן

יהודה האשים את הרשויות שהובילו את אולגה לשים קץ לחייה. "יש בי כעס עמוק על כך שמהרגע הראשון אף אחד לא הבין אותה", אמר. "בסופו של דבר, באופן טרגי היא שמה קץ לחיים שלה ולחיים של הילד שלנו. היינו בקשר כל התקופה, אני ומשפחתי תמכנו בה גם במאסר. היא התגוררה אצל אחותי בכפר סבא".

בתשובה לשאלה מאיפה הכוח ללוות ולתמוך באישה שרצחה את הילד שלו, ענה יהודה: "לאולגה היו מצוקות נפשיות ולמעשה אף אחד לא הבין אותה. היא היתה בדיכאון ואף אחד לא הבין אותה. אולגה זעקה לשמיים. תמיד היא דיברה איתי עם דמעות בעיניים וגעגועים לילד. היה לי חשוב להגיע לכאן היום, להספיד אותה ולהגיד לה שהיא הייתה אימא ואישה מסורה, שכל המשפחה שלנו אהבה והבינה אותה. מסכנה אולגה. בסופו של דבר לא יכלה לסבול".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אילן יהודה בהלוויתה של אולגה בוריסוב, שהואשמה בהריגת בנה, בית העלמין "מנוחה נכונה", כפר סבא. מרץ 2017. אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, אור רביד
"אף אחד לא הבין את סבלה". יהודה ליד קברה של בוריסוב/אור רביד, אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

מוקדם יותר היום תהה יהודה מדוע לא קיבלה טיפול שיכול היה למנוע את האסון. "כואב לי שהיו סימנים באוויר שהיא מסוכנת, דכאונית ועלולה לפגוע בקרוביה ואף אחד לא עצר אותה. איפה היו אז נציגי הרשויות? היה צריך לטפל בה לפני שהטביעה את בננו".

יהודה, שנישא בשנית והיום אב לשני ילדים, הוסיף: "אני עצוב פעמיים - גם על האובדן של הילד וגם על האובדן של אולגה. היא היתה אימא למופת, שפשוט סבלה מאוד ואף אחד לא הבין את סבלה".

במהלך תקופתה בכלא, פנתה בוריסוב כמה פעמים לוועדת השחרורים בבקשה לנכות שליש ממאסרה. בין היתר, ביקשה בוריסוב לקבל טיפול מחוץ לכלא. זאת, אחרי שנים ארוכות בכלא שבהן סירבה לקבל טיפול מגורמים של השב"ס. שב"ס התנגד להעניק לה טיפול חיצוני.

אילן יהודה בהלוויתה של אולגה בוריסוב, שהואשמה בהריגת בנה, בית העלמין "מנוחה נכונה", כפר סבא. מרץ 2017. אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, אור רביד
"איפה היו נציגי הרשויות?". קברה הטרי של בוריסוב/אור רביד, אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

האירוע הטרגי התרחש בסוף אוגוסט 2008. בוריסוב לקחה את בנה אלון לחוף הים בבת ים בשעה 1:00 בלילה, ובעודו ישן הכניסה אותו למים והטביעה אותו. היא הואשמה ברצח, אולם בסופו של דבר הורשעה בהריגה נוכח הסדר הטיעון. זאת, לאחר שבפרקליטות הגיעו למסקנה כי סבלה משורה של בעיות נפשיות. "אותה אם שהעניקה לו את חייו היא גם זו שגזרה עליו כליה", כתבו השופטים בגזר הדין "דמיו של הילד הזה זועקים מן הים בו נפח את נשמתו" נכתב שם.

לאורך משפטה, טען בעלה לשעבר של בוריסוב ואביו של אלון, אילן יהודה, כי היא סבלה מקשיים נפשיים רבים וכי היו נורות אזהרה רבות לפני המקרה, אולם אף אחד לא טיפל בה כמו שצריך. כמו כן, במהלך המשפט טען כי בכמה מקרים ניסתה בוריסוב לשים קץ לחייה.

(עדכון ראשון: 11:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully