וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התשובה של נתניהו לחוקריו: איני יכול לעשן סיגרים בגלל בעיה באף"

ראש הממשלה סיפק לחוקריו בתיק 1,000, הבוחנת קבלת טובות הנאה מאיש העסקים ארנון מילצ'ן, הסבר מפתיע שבגינו לא יכול היה לצרוך את כמות הסיגרים המיוחסת לו. לפי פרסום בערוץ 10, נתניהו טען כי יש לו בעיה רפואית שמונעת ממנו לעשן

צילום: ערוץ 1

ראש הממשלה בנימין נתניהו הדף אתמול (שלישי) במהלך חקירתו את הטענות כי קיבל סיגרים מאיש העסקים ארנון מילצ'ן בשווי מאות אלפי שקלים בהסבר יוצא דופן. לפי פרסום בערוץ 10, נתניהו סיפק תירוץ רפואי על היקף השימוש שלו בסיגרים, שלדבריו סותר את המידע שיש בידי החוקרים ובכך משדרג את ההגנה שלו בתיק 1,000.

לדבריו של נתניהו, הוא לא יכול לסכום כמה סיגרים קיבל ממילצ'ן ומה השווי שלהם, אולם הסכום שמציגים החוקרים נראה לו מוגזם. זאת, משום שלטענתו יש לו בעיה רפואית באף שמונעת ממנו לעשן במשך כמה תקופות בשנה.

לקריאה נוספת:
סנגורי נתניהו על הפרסום בוואלה! NEWS: "לא הופתע בחקירה מדבר"
פרשות נתניהו: חוקרי יאח"ה יגבו בימים הקרובים עדויות חדשות בארה"ב
פרסום ראשון: מילצ'ן העיד שוב בארה"ב – נתניהו הופתע בחקירה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה הבוקר במשרדי ראש הממשלה, 19 בפברואר 2017. אוליבייה פיטוסי, הארץ
"לא היה כלום כי אין כלום". נתניהו/הארץ, אוליבייה פיטוסי

רופאו האישי של נתניהו:

אתמול נחקר נתניהו בפעם הרביעית ובמהלכה עומת עם עדות חדשה שמסר מילצ'ן במסגרת הליך חקירה שנערך לו בארצות הברית. העדות החדשה בפרשה נגבתה במהלך סוף השבוע במסגרת הליך של גביית עדות שבוצע על ידי חוקרי יאח"ה בביתו של מילצ'ן בלוס אנג'לס, בתיאום רשויות החוק האמריקניות.

תחילה נמסר כי נתניהו הופתע מהעדות החדשה, שלפי מקורבים לחקירה הוגדרה "דרמטית". ואולם, סנגוריו של ראש הממשלה, עורכי הדין יעקב וינרוט ועמית חדד, דחו טענה זו. לדבריהם, מדובר ב"דיווח מוטעה". "מובהר בזה כי ראש הממשלה לא הופתע מדבר כלשהו", הבהירו עו"ד וינרוט וחדד. "יתרה מזו, משטרת ישראל לא התיימרה להציג בפני ראש הממשלה הפתעה כלשהי". לדבריהם, "החקירה הייתה חקירה עניינית. ראש הממשלה ענה לכל השאלות שנשאל ויצא מהחקירה רגוע לחלוטין". הם הוסיפו: "אנו חוזרים ואומרים כי לא יהיה כלום, כי לא היה כלום".

איש העסקים ארנון מילצ'ן. GettyImages
העוזרת שלו קידמה את החקירה. מילצ'ן/GettyImages

תיק 1000 עוסק במתנות שקיבלו נתניהו ורעייתו שרה מאנשי עסקים, בשווי של מאות אלפי שקלים. בני הזוג קיבלו לכאורה בקבוקי שמפניה ורודה יוקרתית וסיגרים משובחים. בידי המשטרה תכתובות המעידות כי המתנות התבקשו במפורש על ידי משפחת נתניהו ממילצ'ן וממקורביו, ולא נשלחו במסגרת "שלח לחמך" של מילצ'ן.

מה שקידם את החקירה הוא עדותה של עוזרתו של מילצ'ן. בתחילה היא סירבה לדבר, אולם לאחר מאמצים רבים היא הסכימה למסור עדות. עדות זו מוגדרת על ידי החוקרים "יהלום". העוזרת, הדס, מסרה מידע שלא יסולא בפז: שמות, מקומות, זמנים, מחירים ועוד. מילצ'ן אישר את המידע שסיפקה העוזרת לחוקרים, ואף נמצאו קבלות והתכתבויות התומכות בגרסתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully