וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין דוחקת בקוריאה הצפונית: עצרו את ניסויי הגרעין והטילים

8.3.2017 / 8:22

שר החוץ הפציר בפיונגיאנג לחדול מפעילותה הפרובוקטיבית, ובתמורה הציע כי ארה"ב וקוריאה הדרומית יעצרו תרגיל צבאי משותף שהוביל לשיגורים האחרונים. "נשק גרעיני לא יביא לביטחון, יש עדיין תקווה לשלום"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

שר החוץ של סין וואנג יי קרא היום (רביעי) לקוריאה הצפונית לעצור את פיתוח תכניות הטילים והגרעין שלה, ובתמורה ארצות הברית וקוריאה הדרומית יפסיקו את התרגיל הצבאי המשותף שלהן שנתפס בפיונגיאנג כהכנה למלחמה. המדינה הקומוניסטית שיגרה ארבעה טילים בליסטיים ביום שני, בתגובה לתרגיל.

לדברי וואנג, המהלכים הללו גורמים למתיחות בחצי האי להתגבר כמו "שתי רכבות מאיצות המתקרבות זו לזו". במסיבת העיתונאים השנתית שכינס בשולי כינוס המפלגה הקומוניסטית בפרלמנט בבייג'ינג, הוסיף שר החוץ כי "ההשעיה ההדדית" תאפשר לכל הצדדים לשוב לשולחן המשא ומתן. "נשק גרעיני לא יביא לביטחון, שימוש בכוח הוא לא הפתרון. יש עדיין סיכוי לחידוש השיחות, יש עדיין תקווה לשלום".

לקריאה נוספת בנושא
צפון קוריאה: שיגורי הטילים תרגלו תקיפת בסיסים אמריקניים ביפן
קוריאה הצפונית שיגרה ארבעה טילים למרחק של 1,000 קילומטרים

קים ג'ונג און שליט קוריאה הצפונית בסיור עם קצינים – פיונגיאנג, 25 באוקטובר 2014. רויטרס
המתיחות באזור גוברת. מנהיג קוריאה הצפונית קים/רויטרס

בעקבות שיגורי הצפון, ארצות הברית החלה לפרוס חלקים מהמערכת להגנה מפני טילים THAAD על אדמת קוריאה הדרומית. בסין מתנגדים להצבת המערכת המתקדמת בטענה כי היא מפרה את האיזון באזור מאחר שהמכ"ם שלה מכסה את שטחה. עם זאת, ארצות הברית וקוריאה הדרומית מדגישות מנגד כי מטרת המערכת היא להרתיע את קוריאה הצפונית. הרשויות בסין סגרו יותר מ-20 סניפים של רשת הקמעונאות הדרום קוריאנית "לוטה", מאחר שהיא הסכימה לחילופי שטחים עם הצבא כדי לאפשר את הצבת המערכת.

סין היא בעלת בריתה החשובה והכמעט בודדה של קוריאה הצפונית, אולם הזעם בבייג'ינג על פיונגיאנג גבר לאחרונה בשל ניסויי הגרעין והטילים שהיא עורכת. בעקבות זאת, החליטה סין בחודש שעבר להפסיק לחלוטין את יבוא הפחם מקוריאה הצפונית. סין אף דוחה את הטענות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי היא יכולה לעשות יותר בנושא, וטוענת כי זאת מחלוקת בין וושינגטון לפיונגיאנג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully