וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העדים נגד ארביב: ראש צוות חקירת נתניהו וראש אגף המודיעין

13.3.2017 / 9:45

רשימה של 30 עדים, בהם בכירים במשטרה, צורפה לכתב האישום נגד הניצב בדימוס שנאשם כי לא דיווח על קשריו עם הרב פינטו. מלבדם, יעיד נגד מפקד להב 433 לשעבר גם פינטו עצמו, במסגרת ההסכם שחתם עם המדינה

עריכה: ניר חן

בכירים במשטרה צפויים להעיד בפני בית המשפט במשפטו של ניצב בדימוס מנשה ארביב, לשעבר מפקד יחידת להב 433, שנאשם כי לא דיווח על קשריו עם הרב יאשיהו פינטו. רשימת עדי התביעה שהגישה המחלקה לחקירות שוטרים כוללת בין היתר את תת-ניצב כורש ברנור, העומד כיום בראש צוות החקירה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואת ראש אגף החקירות והמודיעין היוצא, ניצב מני יצחקי.

30 עדים צורפו לכתב האישום נגד ארביב, שנאלץ לפרוש מתפקידו בעקבות החקירה שהתנהלה נגדו על ידי מח"ש. השבוע הוגש נגד ארביב כתב אישום המתייחס לתקופה שבה כיהן כמפקד מחוז תל אביב, נציג משטרת ישראל בארצות הברית וניצב בראש להב 433. עיקר כתב האישום נוגע לאי דיווח על הקשר ההולך ומתהדק בין ארביב לפינטו, שכלל גם הצעת שוחד לכאורה.

לקריאה נוספת:
סיוע מפינטו ברכישת דירה ובוויזה לארה"ב: ניצב בדימוס ארביב מואשם במרמה
פינטו: "חשבתי שזה לא היה שוחד - היום אני מבין שחציתי גבול"
כתב ספרים ושמר על הקהילה: הרב פינטו השתחרר מהכלא אחרי שנה

ניצב מנשה ארביב, מפקד יחידה להב-433, בהצהרה לאחר פיצוץ רכב הפרקליט בתל אביב, 8 באוקטובר 2013. דרור עינב
כתב האישום הוגש השבוע. ארביב/דרור עינב

תנ"צ ברנור, העומד כיום בראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), החליף בתפקידו קצין בכיר אחר שהיה מעורב בפרשת פינטו, תת-ניצב אפרים ברכה. קרוב לשנה לאחר שברכה שם קץ לחייו, נכנס ברנור לתפקידו. כעת הוא יעיד נגד אחד הקצינים הבכירים ביותר שנחקרו בשנים האחרונות ומי שעמד בראש יחידת להב 433 היוקרתית.

לצדו של ברנור יעיד גם ראש אגף החקירות והמודיעין היוצא של המשטרה. ניצב יצחקי נקרא להחליף את ארביב לאחר שזה נאלץ לפרוש מתפקידו כמפקד להב, והוא שימש בתפקיד ראש היחידה עד לכניסתו של ניצב רוני ריטמן לתפקיד.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מפקד יאח"ה תת ניצב כורש ברנור בדיון של ח"כ באסל גטאס 23 בדצמבר 2016. אבי אשכנזי באמצעות הטלפון של HUAWEI, אבי אשכנזי
החליף את ברכה כשנה לאחר ששם קץ לחייו. ברונר/אבי אשכנזי , אבי אשכנזי באמצעות הטלפון של HUAWEI

מלבד שני הבכירים יעידו בתיק הרגיש קצינים נוספים, וביניהם תת-ניצב בדימוס זיווה אגמי כהן, שכיהנה אף היא כראש היחידה הארצית לחקירות הונאה. אגמי הייתה מי שעדכנה את ארביב במסגרת תפקיד כראש יאח"ה על החקירה המתנהלת נגד פינטו, שהייתה סמויה באותו שלב. לפי כתב האישום, ארביב לא עדכן את מפקדיו ואת מח"ש על כך שפינטו יודע על החקירה הסמויה נגדו בפרשת עמותת "חזון ישעיה", לאחר שהרב סיפר לו על כך ואף ביקש את עזרתו.

עדה נוספת היא דנה ארביב, כלתו של הניצב, המופיעה אף היא בכתב האישום. לפי הנטען, ארביב ביקש מפינטו לסייע לו במציאות עבודה לבנו, צחי, ולכלתו דנה, בארצות הברית בתחום היהלומים. אנשיו של פינטו, וביניהם בן ציון סוקי, פנו ליהלומנים אמריקנים עד שבסופו של דבר הצליחו למצוא עבודה לדנה אצל אמנון מונטה. הליך השגת האשרה לדנה, שכלל פנייה לעורכת דין ישראלית, עלה 2,659 דולר. במח"ש הסבירו כי ארביב לא היה מודע להעברת הכספים, ולכן לא הואשם בסעיף שוחד, אלא רק בסעיפי מרמה והפרת אמונים, לצד הפרת חובת דיווח.

החשד: בכיר במשטרה קיבל טובות הנאה מהרב פינטו. אבי כהן
עיקר כתב האישום: אי דיווח על הקשר ההולך ומתהדק. ארביב ופינטו/אבי כהן

עדים נוספים הם ירון צוברי, בכיר בחברת "אפריקה ישראל" של לב לבייב, המופיעה אף היא בכתב האישום. לפי המתואר, הקשר בין ארביב לפינטו כלל גם בקשה של ארביב לפנות לאיל הנדל"ן לבייב, ולבקש ממנו הנחה על דירה בפרויקט של "אפריקה ישראל" בצפון תל אביב. העסקה לא יצאה אל הפועל. גם אייל חכם, בכיר לשעבר בחברה, מופיע ברשימת העדים.

גם פינטו עצמו יעיד על קשריו עם ארביב במסגרת הסכם עד המדינה שנחתם עמו. פינטו סיים כבר לרצות את עונש המאסר של שנה שהוטל עליו. מלבדו יעיד גם מקורבו, בן ציון סוקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully