וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בצרפת: ציידים ירו למוות בקרנף בגן חיות – בשביל הקרן

8.3.2017 / 7:33

חשודים פרצו במהלך הלילה לגן חיות ממערב לפריז, וניסרו את קרנו של וינס בן הארבע, אחד משלושה קרנפים לבנים נדירים שמוחזקים במקום. למרות שסחר בקרניים אינו חוקי במדינה, הדרישה לקרני קרנפים גבוהה בשוק השחור

רויטרס

ציידים פרצו השבוע לגן החיות טווארי, כ-50 קילומטרים ממערב לבירת צרפת פריז, ירו למוות בקרנף לבן נדיר וניסרו את קרנו. על פי ההערכות, מדובר במקרה הראשון על אדמת אירופה של ציד קרנף על מנת להשיג את הקרן שלו, שנחשבת למוצר יקר ערך בשוק השחור. הקרנף, וינס בן הארבע, נמצא אתמול (שלישי) בבוקר מת בתאו בגן החיות על ידי השומרים.

המשטרה המקומית שפתחה בחקירת המקרה מסרה כי החשודים פרצו לגן החיות במהלך הלילה, ירו בקרנף שלושה כדורים שפגעו בראשו, וניסרו את קרנו, כלל הנראה באמצעות מסור חשמלי. קרנו השנייה נוסרה רק באופן חלקי, מה שלהערכת החוקרים מצביע על כך שהציוד של הציידים התקלקל או שדבר מה הפריע להם בפעילותם.

קרנפים בגן החיות טווארי, צרפת, 7 במרץ 2017. רויטרס
האחרים לא נפגעו. הקרנפים בגן החיות בצרפת, אתמול/רויטרס

הציידים פרצו את שער הכניסה לגן החיות, ועברו את שער הברזל שבכניסה למתחם הקרנפים. שני הקרנפים הנוספים בגן החיות, גרייסי בת ה-37 וברונו בן החמש, לא נפגעו. במסגרת החקירה, מצלמות האבטחה של גן החיות ייבחנו, אולם לפי שעה לא ידוע דבר על זהות החשודים וטרם בוצעו מעצרים בפרשה.

סחר בקרני קרנפים אסור בחוק הבינלאומי, ומכירתו אינה חוקית בצרפת. עם זאת, הדרישה בשוק השחור גבוהה, בעיקר במדינות אסייתיות כמו וייטנאם, שם הקרניים נחשבות למרכיב חשוב בתרופות מסורתיות. המחיר הממוצע לקילוגרם של קרני קרנף עמד בשנת 2015 על 51 אלף אירו. אוכלוסיית הקרנפים העולמית הייתה בעבר על סף הכחדה, אולם כעת, הודות למאמצי שיקום ושימור בינלאומיים, היא מוערכת בכ-20 אלף קרנפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully