וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האויב החדש של חמאס בעזה: גל חסר תקדים של הברחות סמים לרצועה

11.3.2017 / 23:31

הרשויות בעזה פתחו במבצע אכיפה, לאחר שבינואר הוכנסו לרצועה יותר סמים מאשר בכל 2016. בלשכת התובע הכללי קוראים להחמרת העונשים: "סוחר שמוכר רעל הוא רוצח"

רויטרס

גל חסר תקדים של הברחת מריחואנה ומשככי כאבים לרצועת עזה הוביל להחלטת רשויות חמאס לפתוח במבצע אכיפה, שכולל החמרת העונשים למבריחי הסמים לרצועה. חוליות פלסטיניות ומצריות החלו לאחרונה להעביר מעבר לגבול מריחואנה וגלולות "טרמדול", משכך כאבים על בסיס אופיום, בהיקף נרחב. "הם חושבים שטרמדול ישנה את המציאות, ויגרום להם לחוש שלווה", הסביר הפסיכיאטר פאדל אבו חין, "הם רוצים לאבד מודעות או כל תחושה של המציאות".

על פי גורמים רשמיים בממשל חמאס, רק בחודש ינואר האחרון הוכנסו לרצועה יותר סמים מאשר בכל שנת 2016, ועד כה נעצרו שמונה מבריחים. בפשיטה המשטרתית האחרונה, נתפסו יותר ממאה קילוגרמים של מריחואנה, בשווי כולל של יותר מחמישה מיליון דולרים ברחובות עזה, לצד רבע מיליון גלולות טרמדול, שנמכרות במחיר של בין 130 ל-170 שקלים לעשרה כדורים.

עוד בוואלה! NEWS:
הרשות הכריזה על יום חופש לרגל יום האישה הבינלאומי - חמאס התנגד
"ניסו לגרום לעימות עם ישראל": חמאס עצר מאות תומכי דאעש
"מה יש להסתיר?": ישראל מנעה מחברי פרלמנט אירופים להיכנס לעזה

סמים שהוחרמו על ידי משטרת חמאס, עזה. מרץ 2017. רויטרס
170 שקלים לעשרה כדורים. סמים שהוחרמו במשרדי לשכת התובע הכללי, עזה/רויטרס
סמים שהוחרמו על ידי משטרת חמאס, עזה. מרץ 2017. רויטרס
סמים בשווי מיליוני דולרים. עובד לשכת התובע הכללי מציג מריחואנה שנתפסה/רויטרס

לאחר שהמצרים החלו לפעול בשנים האחרונות ביתר שאת נגד מנהרות ההברחה באזור רפיח, המבריחים מצאו דרכים יצירתיות יותר להכנסת החומרים האסורים לשטח הרצועה. הסמים מוטמנים לרוב במכלי גז לבישול או במכונות כביסה שעוברות את הגבול, ולעתים כמויות קטנות מושלכות מעבר לגבול. במקרים אחרים, הסמים מוחבאים בתוך משלוחים שמועברים לרצועת עזה מישראל.

"זאת בעיה, אבל לא תופעה", טען אחמד אל-קדרא, ראש היחידה למאבק בסמים במשטרה הפלסטינית של חמאס בעזה. לדבריו, "אנחנו סובלים מזה כמו רוב המדינות בכל רחבי העולם". אולם העונשים הקלים שהוטלו בשנים האחרונות על עברייני סמים, לדברי אל-קדרא, אפשרו את הזינוק בהברחות. הוא הסביר כי למרות שהחוק מאפשר הטלת מאסר עולם ואף עונש מוות על המבריחים, רובם מקבלים לא יותר מעונש מאסר קצר.

סוחרי סמים, בית כלא של חמאס, עזה. מרץ 2017. רויטרס
מוצאים דרכים יצירתיות להכניס את הסמים לרצועה. סוחר סמים שהורשע בבית הכלא בעזה/רויטרס
סוחרי סמים, בית כלא של חמאס, עזה. מרץ 2017. רויטרס
"מגיע להם עונש מוות". סוחר שהורשע, בבית הכלא בעזה/רויטרס

יחיא אל-פרא, עוזר לתובע הכללי של ממשל חמאס בעזה, טען כי מערכת המשפט חייבת לשוב לעונשים חמורים לפחות כפי שהיו בשנת 2009, אז העונש המקובל לסוחר סמים היה 15 שנות מאסר בפועל. "סוחר שמוכר רעל הוא רוצח של הנשמה", טען, "הוא בדיוק כמו רוצח שמשתמש ברובה או בסכין. לכן, על פי החוק, ניתן להטיל עליו אפילו עונש מוות".

במסגרת המאמצים, גורמי האכיפה מקווים לגייס שוטרים נוספים ליחידת המאבק בסמים, ולהכשיר את הגורמים הרפואיים לטפל במכורים לכדורים משככי הכאבים. בתוך כתלי בית הכלא, הסוחרים המורשעים מגויסים על מנת לשכנע את הצעירים לוותר על סמים. אחד מהאסירים, ספר בן 26 ומכור לטרדמול שסירב להזדהות בשמו, אמר: "אני מפציר בצעירים להתרחק מחברים רעים, או שהם יגמרו הרוסים, כמוני. הייתי אדם מכובד שהכיר חבר לוזר, והפכתי ללוזר בעצמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully