וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הטורקי בעצרת לוחמנית בגרמניה: "אל תרצו לנו על דמוקרטיה"

מבלוט צ'בושואלו נאם בפני עשרות מתומכיו בהמבורג, חרף ניסיונות הרשויות לבטל את הכינוס, וטען כי ברלין "תומכת בטרור נגד טורקיה ומפעילת לחץ על אזרחינו". השר ביקר את "הגזענות והפופוליזם" שהשתלטו על אירופה

רויטרס

שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושואלו יצא הערב (שלישי) בחריפות נגד ממשלת גרמניה, במהלך עצרת תמיכה שכינס בעיר המבורג, וטען כי ברלין "מפעילה לחץ שיטתי על אזרחינו, ותומכת בסוגים שונים של טרור נגד טורקיה". העצרת נערכה במעון הקונסול הכללי בעיר הגרמנית, לאחר שהאזור נחסם על ידי המשטרה המקומית למשך כמה שעות במסגרת התנגדות הממשל לקיום עצרות פוליטיות של הממשל הטורקי בשטחה, והיא חלק מהקמפיין הממשלתי לקראת משאל העם לשינוי החוקה בטורקיה, שייערך בחודש הבא.

בפני אזרחים טורקים החיים בגרמניה, טען צ'בושואלו כי "יש פה הפרעה שיטתית" לפעילות הפוליטית בגרמניה. "זה בלתי מתקבל על הדעת", הוסיף, "אנחנו רוצים לראות בגרמניה ידידה, אבל הגישה האנטי-טורקית השיטתית של גרמניה לא תואמת את ידידותנו". שר החוץ אף קרא: "גרמניה לא צריכה לנסות להרצות לנו על דמוקרטיה ועל זכויות אדם".

עוד בוואלה! NEWS:
ארדואן תוקף בחריפות את גרמניה: "מתנהגים כמו הנאצים"
מתיחות בין טורקיה לגרמניה: "ברלין צריכה ללמוד איך להתנהג"
טורקיה: הפרלמנט הדיח את ראשת המפלגה הכורדית כי "סייעה לטרור"

שר החוץ הטורקי נבלוט צ'בושולו בעצרת בהמבורג, גרמניה. מרץ 2017. רויטרס
"הגישה של גרמניה לא תואמת את ידידותנו". צ'בושואלו, הערב בהמבורג/רויטרס

"מעולם לא התערבנו בפוליטיקה הגרמנית, וגרמניה לא צריכה להתערב בפוליטיקה שלנו, ובמשאל העם", הבהיר שר החוץ. לטענתו, "הם חוסמים מצביעי 'כן' ותומכים בכאלה שיצביעו 'לא' במשאל העם", שנועד לאפשר את הרחבת סמכויותיו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן, ראש מפלגתו של צ'בושואלו.

ברקע דבריו, נשמעו קריאות מהקהל, בהן "רג'פ טייפ ארדואן, האומה הזו גאה בך", "העם איתך" ו"אללה אכבר". עם זאת, מוקדם יותר היום ובימים האחרונים היו בהמבורג ובערים אחרות הפגנות נגד הופעתו של שר החוץ במדינה, שבה חיים כמיליון וחצי אזרחים טורקים. המפגינים קראו קריאות בגנותו של הנשיא ארדואן, והוסיפו: "צ'בושואלו, תתרחק!".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מחאה נגד קיום עצרת בחירות של שר החוץ הטורקי נבלוט צ'בושולו בהמבורג, גרמניה. מרץ 2017. רויטרס
"לא לפאשיזם". מפגינים נגד צ'בושואלו בהמבורג, היום/רויטרס
מחאה נגד קיום עצרת בחירות של שר החוץ הטורקי נבלוט צ'בושולו בהמבורג, גרמניה. מרץ 2017. רויטרס
"צ'בושואלו, תתרחק!". מפגינים נגד הממשל בהמבורג/רויטרס

ביום ראשון תקף הנשיא בחריפות את גרמניה בשל ביטול כמה עצרות של תומכיו, והשווה את מדיניותה לזאת של הנאצים. "גרמניה, אין לך קשר כלשהו לדמוקרטיה ועלייך לדעת שהפעולות שלך כיום אינן שונות מהתקופה הנאצית", אמר ארדואן בעצרת באיסטנבול. "כשאנחנו אומרים זאת, הם זועמים. מדוע הם זועמים?".

לפני המראתו להמבורג, המשיך צ'בושואלו את הקו שהתווה ארדואן, וטען כי אירופה הגיע למצב "מעורר רחמים", לאחר שנתנה, לדבריו, לגזענות להשתלט עליה. מדינות היבשת, לטענתו, "נמצאות בידי מפלגות גזעניות. אנחנו מאוד מודאגים. אם לא נעצרו את עליית המפלגות הפופוליסטיות האלה, אירופה תהיה בדרכה לעידן שלפני מלחמת העולם השנייה".

רג'פ טייפ ארדואן בעצרת בפני כינוס צעירים, אנקרה, 7 במרץ 2017. רויטרס
"אנחנו מדברים בשפת הלב". ארדואן ורעייתו אמינה, היום באנקרה/רויטרס
רג'פ טייפ ארדואן בעצרת בפני כינוס צעירים, אנקרה, 7 במרץ 2017. רויטרס
"כן". ארדואן באנקרה/רויטרס

ביקורת דומה, בנוגע לפופוליזם ולהצרת החירויות הבסיסיות של האזרחים, הופנתה כלפי אנקרה על ידי מדינות אירופיות ומערביות רבות, כולל חברותיה לברית נאט"ו. אוסטריה קראה השבוע להטיל איסור גורף על עצרות פוליטיות טורקיות במדינות האיחוד האירופי, ועצרת דומה שהייתה אמורה להיערך ברוטרדם שבהולנד בוטלה.

ארדואן, שנאם היום בפני כינוס צעירים באנקרה, הודה במרומז בהפסדו במאבק על קיום עצרות באירופה. "לאלה שלא רוצים אותנו באירופה, לגרמניה, לצרפת, לבלגיה, להולנד ולאוסטריה – דעו שאין לנו בעיה", הבהיר, "כי האחים והאחיות שלנו צופים ומאזינים לנו, כי אנחנו מדברים אליהם בשפת הלב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully