וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק חדש ונפלא": טראמפ נערך לבטל את ביטוח הבריאות של אובמה

הנשיא האמריקני בירך על הצעת החוק לרפורמה בביטוח הציבורי, שהיה לאחד מהישגיו המרכזיים של הממשל הקודם. עם זאת, הוא הבהיר כי ההצעה "פתוחה למשא ומתן", וההתנגדות מהדמוקרטים ומהרפובליקנים כבר נשמעת: "יעזור רק לעשירים"

רויטרס

(בשבוע שעבר: טראמפ בנאום בפני בתי הקונגרס)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וגורמים בכירים בבית הלבן בירכו היום (שלישי) על הצעת החקיקה החדשה שהציגו מוקדם יותר היום מחוקקים רפובליקנים, שנועדה להחליף את תכנית ביטוח הבריאות הממלכתי שנחשבת לשיא פעילותו של הנשיא הקודם ברק אובמה מבחינת מדיניות פנים. שר הבריאות טום פרייס מסר במכתב לשני חברי בית הנבחרים האחראים להצעה, גרג וולדן וקווין בריידי, כי הצעדים "עומדים בקנה עם מטרתו של הנשיא, להציל אמריקני מהכישלונות" של חוק ביטוח הבריאות שיושם בתקופת אובמה.

ההצעה החדשה מבטלת את הדרישה החוקית לביטוח בריאות, ומחליף את מערכת הסובסידיות על בסיס הכנסה למערכת הקלות בשיעורי המס על בסיס גיל. מי שיושפע באופן הניכר ביותר מהשינויים המוצעים הם יותר מ-70 האזרחים האמריקנים שמכוסים על ידי ביטוח הבריאות הממשלתי למעוטי יכולת, Medicaid.

עוד בוואלה! NEWS:
הבית הלבן מתעקש כי אובמה ניסה לעקוב אחר טראמפ: "אין שאלה, משהו קרה"
אחרי הכאוס והסערה: טראמפ חתם על צו הגירה חדש ומרוכך
הפגנות למען טראמפ ברחבי ארה"ב; עימותים בקליפורניה

מישל וברק אובמה לצד דונלד ומלניה טראמפ בטקס ההשבעה לנשיאות ארצות הברית, גבעת הקפיטול 20 בינאור 2017. GettyImages
הנשיא קטל את שיא כהונתו של קודמו. טראמפ ואובמה בטקס ההשבעה, ינואר/GettyImages

פרייס הדגיש במכתבו את חלקי התכנית שמציעים החזרי מס, באופן שיאפשר גם למי שאינו משלם מסים לקבל סיוע. עם זאת, גורמים שמרנים בקונגרס יצאו נגד ההצעה וטענו כי היא תיצור למעשה תכנית רווחה נוספת, שהממשלה לא תוכל לכסות מבחינה תקציבית. הסנאטור הרפובליקני ראנד פול, שהציג אלטרנטיבה משלו ל"אובמה-קר", טען כי "מרבית החוק הוא פרס כספי לחברות הביטוח הפרטיות", וכינה את ההצעה "'אובמה-קר' לייט".

האחראי על התקציב בבית הלבן, מיק מלבאניי, טען כי תכניתו של אובמה אמנם הגדילה את מספר המבוטחים, אולם "הם לא באמת היו יכולים להשיג סיוע רפואי נחוץ כשהיו חולים". לדבריו, בריאיון לרשת NBC, החוק החדש "יביא לחיסכון תקציבי עצום בטווח הרחוק", תוך העברת חלק מהעלות למדינות במקום לממשל הפדרלי.

הנשיא טראמפ הגיב להצעה בסדרת ציוצים, וכינה אותה "חוק ביטוח הבריאות החדש והנפלא שלנו". הוא הבהיר, בדומה לדבריהם של כמה רפובליקנים בכירים בקונגרס, כי ההצעה עוד פתוחה למשא ומתן, אולם לא ברור אילו חלקים בהצעה זכו להתנגדות בבית הלבן. הוא הוסיף כי לתכנית ביטוח הבריאות יהיו גם "שלב 2 ו-3", שיאפשרו לאזרחים נוספים לרכוש ביטוח, אולם לא ברור מתי הם יתממשו ומה יכללו.

פעילים מחו במלון טראמפ נגד ביטול רפורמת הבריאות של הנשיא היוצא אובמה. מערכת וואלה! NEWS
ארגוני זכויות אדם יצאו נגד ההצעה החדשה. הפגנה נגד ביטול תכנית הביטוח של אובמה מול "מגדל טראמפ" בניו יורק, ינואר/מערכת וואלה! NEWS

טראמפ עוד הוסיף בציוציו היום כי הוא "עובד על מערכת חדשה, שבה תהיה תחרות בתעשיית התרופות". הנשיא, שקרא פעמים רבות להורדת מחירי התרופות, טען כי "המחיר עבור העם האמריקני ירד המון!". עם זאת, הוא לא מסר פרטים בנוגע לתכניתו או ללוח הזמנים שבמסגרתו היא תיושם.

גורמים בכירים במפלגה הדמוקרטית, כמו גם שורה ארוכה של ארגוני זכויות אדם אמריקניים ובינלאומיים, הביעו ביקורת חריפה על ההצעה החדשה, בעיקר בטענה כי עיקר העלות תועבר למדינות, במקום לממשל הפדרלי, או למערכות הבריאות הציבוריות. מנהיגת המיעוט הדמוקרטי ננסי פלוסי הוסיפה כי התכנית החדשה תכריח מיליונים לוותר על ביטוח בריאות, ותיטיב עם העשירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully