וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת ניו יורק: האיומים על מרכזים יהודיים "מאורגנים"

7.3.2017 / 22:20

ראש מחלק החקירות אמר במסיבת עיתונאים כי ההתרעות גדלות בקצב "חסר תקדים" ובעלות שפה משותפת, ולכן ייתכן כי עומד מאחוריהן "אדם אחד או קבוצה". קודם לכן פונו ארבעה מרכזים קהילתיים יהודיים ומשרדים של "הליגה נגד השמצה" ברחבי ארה"ב עקב איומים טלפוניים על מתקפה

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של NYGovCuomo, עריכה: יאיר דניאל

האיומים על פצצות במרכזים יהודיים בניו יורק מתגברים "בקצב חסר תקדים" ונראים כבעלי מאפיינים זהים – כך אמר הערב (שלישי) ראש מחלק החקירות במשטרת ניו יורק, רוברטס בויס. ממצאים אלו הובילו את המשטרה להעריך כי מדובר באיומים מתואמים. מוקדם יותר היום פונו ארבעה מרכזים יהודיים וכמה לשכות של "הליגה נגד השמצה" ברחבי ארצות הברית בעקבות איומים טלפוניים על מתקפה.

"לאור הכמות, נראה כי זה מאורגן", חשף בויס במסיבת עיתונאים לאחר ששוחח עם ראש העיר ביל דה בלאזיו, מפקד משטרת ניו יורק ג'יימס אוניל וראשי הקהילה היהודית המקומית. "ייתכן כי זה מגיע מאדם אחד, או מקבוצה. לפי שעה לא ניתן לקבוע זאת. הם (האיומים) מגיעים לעתים קרובות עם שפה ספציפית, שאני לא אכנס אליה כרגע".


עוד בוואלה! NEWS:
מושל ניו יורק ביקר ב"יד ושם": "לא נקבל את האנטישמיות"
גל האנטישמיות בארה"ב: מצבות הושחתו בבית עלמין יהודי בניו יורק
"ההורים החסירו פעימה": נעצר חשוד שאיים על מרכזים יהודיים בארה"ב

השחתת מצבות בבית העלמין "ועד הכולל", רוצ'סטר, ניו יורק, 2 במרץ 2017. News 10 NBC WHEC, צילום מסך
המצבות שהושחתו ברוצ'סטר, ניו יורק/צילום מסך, News 10 NBC WHEC

הפינויים היום התרחשו לאחר הגל השישי של איומים טלפונים על מרכזים יהודיים מתחילת השנה, בצל גל של אירועים אנטישמיים. בין היתר, הושחתו בתי עלמין יהודיים ברחבי המדינה.

על פי זרוע האבטחה של איגוד הפדרציות היהודיות של אמריקה הצפונית, שיחות איומים התקבלו הבוקר במרכזים קהילתיים במילווקי, ויסקונסין; רוקוויל, מרילנד; פורטלנד, אורגון ורוצ'סטר, ניו יורק – שם הושחתו לאחרונה כמה מצבות בבית העלמין היהודי "ועד הכולל". ברשת WSVN דווח על פינוי מרכז קהילתי נוסף בדייבי, פלורידה.

"קיבלנו כמה איומים במשרדים שלנו", נמסר בהודעה רשמית מהליגה נגד השמצה. "כוחות אכיפת החוק מגיבים לכך". כוחות המשטרה המקומיים והבולשת הפדרלית FBI פתחו בחקירה וסייעו בפינוי המבנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס בבית הקברות היהודי במיזורי. טוויטר, צילום מסך
סגן נשיא ארה"ב פנס מסייע בשיקום הקברים היהודיים שהושחתו במיזורי, בחודש שעבר/צילום מסך, טוויטר

מנכ"ל "הליגה נגד השמצה" ג'ונתו גרינבלט הגיב לשורת האיומים ומסר כי "שיחות אנונימיות מפחדנים לא ירדפו אותי, ולא יסיטו את אנשי הצוות מדרכם. הן לא יפילו את רוחם של המתנדבים האמיצים שלנו ברחבי המדינה". הוא קרא לנשיא דונלד טראמפ "לנקוט צעדים פרקטיים בשטח", והבהיר: "המצב לא נורמלי".

גרינבלט הציג תכנית בעלת תשע נקודות, וקרא לבית הלבן לאמץ אותה, על מנת לקדם את המאבק בגילויי השנאה. הנקודות כוללות פתיחה בחקירה מקיפה בנוגע לאיומים האחרונים, הקמת כוח משימה בין-משרדי למאבק בשנאה ובגזענות ומינוי מתאם מיוחד לנושא, תמיכה ממשלתית לחקיקה מדינתית ואזורית נגד אפליה וגזענות, הכשרת גורמי אכיפת החוק בהתמודדות עם פשעי שנאה, וגינוי חוזר ונשנה מצד הנשיא וממשלתו.

מכתב מטעם כל הסנאטורים, ביוזמת גארי פיטרס וביל נלסון הדמוקרטים ורוב פורטמן ומרקו רוביו הרפובליקנים, הועבר הערב לשר לביטחון המולדת ג'ון קלי, התובע הכללי ג'ף סשנז וראש ה-FBI ג'יימס קומי, בדרישה לפעולה נחרצת נגד האיומים ואירועי האלימות האחרונים, שיוצרים לדבריהם "אווירה של פחד".

במכתב הם קראו לבכירי הממשל "להיות בקשר צמוד עם המוסדות היהודיים ולאפשר לסוכנויות הממשל לשפר את מוכנותם ולהגביר את האבטחה". לדברי הסנאטורים, "אנו מכירים בקיומו של המניע האנטישמי שמאחורי גל האיומים, וקוראים לכם להדגיש בפני סוכנויות החוק את מחויבותם לאכוף הפרות של החוק נגד פשעי שנאה".

החשוד "רצה לנקום בזוגתו לשעבר"

בסוף השבוע נעצר חשוד שערך שיחות איומים על קיומן של פצצות במוסדות יהודיים ברחבי המדינה. העצור, חואן תומפסון בן ה-31, חשוד שאיים לפחות בשמונה מקרים על מרכזים קהילתיים יהודיים. הוא נעצר בסנט לואיס והופיע בפני בית משפט בניו יורק.

תומפסון מואשם בכך שהתחזה לאישה ושלח בשמה איומים למרכזים יהודיים דרך האינטרנט. על פי התביעה, החשוד "ככל הנראה איים על מרכזים יהודיים בשם האישה כחלק ממסע שיטתי שנועד להטריד את האישה". עוד נמסר כי מערכת היחסים ביניהם הסתיימה לא מכבר.

ביום ראשון גינה מושל מדינת ניו יורק אנדרו קואומו, במהלך ביקור בזק בישראל, את גל האנטישמיות המתחולל בארצות הברית. לצד הנשיא ראובן ריבלין בתום ביקור ב"יד ושם", אמר המושל כי התקריות האחרונות "פוגעות במסורת של מדינת ניו יורק". לדבריו, הוקם כוח מיוחד שיילחם בתופעה, שהתגברה משמעותית מאז נכנס דונלד טראמפ לבית הלבן.

"מדינת ניו יורק היא חגיגה של רב-גוניות, היא מקבלת את כולם", אמר המושל. "אנחנו מאמינים ברוח של קבלת האחרת ואנחנו מתנגדים לכל אפליה. העקרונות שעליהן בנויה ניו יורק איתנים ולא ישתנו". קומו הוסיף כי "הבהרנו כי לא נקבל את המעשים האנטישמיים הללו".

(עדכון ראשון: 19:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully