וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסנקורן על אי-חשיפת ההסכמים הקואליציוניים: "הכול גלוי ושקוף"

7.3.2017 / 17:12

בהשקת קמפיין הבחירות לראשות ההסתדרות, נשאל היו"ר מדוע אינו חושף את ההסכמים הקואליציוניים עם הסיעות במטרה למנוע את הבחירות, כפי שפורסם בוואלה! NEWS, וענה: "זה אצל המבקר והיועמ"ש". עם זאת, יו"ר ועדת הביקורת סתר אותו: "ההסכמים מעולם לא הובאו לידיעתנו"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: שמרית גולדשטיין

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן השיק היום (שלישי) את קמפיין הבחירות שלו. במסיבת עיתונאים שקיים בתל אביב תקף ניסנקורן את התנהלותה של יריבתו שלי יחימוביץ' ושל ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), שרקמו ביניהם דיל לתמיכה הדדית בבחירות בהסתדרות ובמפלגת העבודה, וכן הציג את יעדיו אם ייבחר.

ניסנקורן, יו"ר סיעת "עוגן" בהסתדרות, התייחס גם לטענות שנחשפו בוואלה! NEWS בינואר האחרון, ולפיהן הגיע להסכמים קואליציוניים עם הסיעות במטרה למנוע את הבחירות, במסגרתם חילק ג'ובים ותפקידים - חלקם חדשים - על מנת להגדיל את התמיכה בו, כמו גם הגדיל את חברי ההנהגה בהסתדרות בעלות של רבע מיליון שקלים.

"התחיל פה מסע בחירות שהופך את ההסתדרות לסידור עבודה פוליטי גם במפלגה שבה אני נמצא. נכון שיש הסכמים קואליציוניים - גם אני חתום על הסכמים כאלו, אנחנו בעולם פוליטי. אנחנו עושים את זה בשקיפות, כפי שמקובל לעשות את זה", הדף ניסנקורן את הטענות. לשאלת וואלה! NEWS מדוע ההסכמים הקואליציוניים עדיין לא פורסמו באתר הבחירות, השיב: "אנחנו עושים את זה בשקיפות, כפי שמקובל לעשות את זה, מניחים אותם אצל היועץ המשפטי, אצל מבקר ההסתדרות, הם גלויים ושקופים".

"את שלי (יחימוביץ') ואיתן (כבל) לא מעניין ההסתדרות. הם רוצים להוביל את כולנו לעבר פי פחת. אבל אנחנו חזקים ומאוחדים, אנחנו ננצח בגדול ונראה לכולם שציבור העובדים הוא חכם יותר ממה שהם חושבים", המשיך ניסנקורן.

לקריאה נוספת:
ההקלטה של כבל חושפת: "יחימוביץ' מחויבת לתמוך בי בבחירות ליו"ר המפלגה"
ניסנקורן יתקפל? יחימוביץ' וכבל החלו במאבק המשפטי
שר הרווחה הביע תמיכה בניסנקורן בבחירות להסתדרות: "אעשה הכול שתיבחר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנחנו ננצח בגדול". ניסנקורן, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
יור ועדת הביקורת: "מדובר בהסכמים מושחתים"

חנוך ליבנה, יו"ר ועדת הביקורת של ההסתדרות, התייחס לתשובה שהעניק ניסנקורן לוואלה! NEWS וסתר אותה. לדבריו, "ההסכמים הקואליציוניים שעליהם חתם אבי ניסנקורן עוד טרם הבחירות, מעולם לא הובאו לידיעת ועדת הביקורת של ההסתדרות שאני עומד בראשה. הם אינם חשופים לציבור". עוד הוא הוסיף כי "ישיבת ועדת הביקורת שנועדה להתקיים במרץ בוטלה מסיבות מסתוריות. ככל שמידע מגיע אליי, מדובר בהסכמים מושחתים מוסרית של חלוקת ג'ובים, כסף ושלל. הכל בניסיון למנוע בחירות דמוקרטיות על חשבון כספי העובדים והעובדים, משלמי דמי חבר ודמי ארגון להסתדרות".

"זו מערכת בחירות שהופכת לצהובון אחד גדול וזה עוול לארגון"

בפתח נאומו אמר ניסנקורן כי הוא רוצה להתמקד במהות ולא בהכפשות ולכלוכים, אך בכל זאת בראשית דבריו התייחס לקמפיין של יריבתו, יחימוביץ', שהגישה לאחרונה את מועמדותה לתפקיד היו"ר. "לצערי, הקמפיין של הבחירות להסתדרות היה מלא לכלוכים והכפשות. זה גם מביש וגם סוטה מהעיקר".

עוד הוא המשיך: "אני גדלתי בהסתדרות, אני כאן יותר מ-20 שנה. נמצאים פה ראשי איגודים, ראשי מרחבים, ועדי עובדים שמה שמעניין אותם בסופו של דבר זו המהות. את ועדי העובדים מעניין שכר, תנאי עבודה, ביטחון תעסוקתי, העתיד של מדינת ישראל כמדינת רווחה כלכלית, אם עושים הפרטות, אם עושים רפורמות. לא מעניין את ועדי העובדים ההכפשות, ואנחנו נגררים למערכת בחירות מכוערת ששלי ואיתן גוררים אליה. זו מערכת שהופכת להיות צהובון אחד גדול, וזה עוול גדול מאוד למוסד המואר של ההסתדרות".

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' חוגגת עשור בפוליטיקה ומסיבת יומהולדת בסמינר הקיבוצים. ראובן קסטרו
"מאות הוועדים שלא הגיעו הם עדות לניתוק מהשטח". יחימוביץ'/ראובן קסטרו
יחימוביץ': "ניסנקורן עשה סדרה של דילים פוליטיים מעלי ריח רע עם הסיעות השונות במטרה להימנע בפעם השניה מהתמודדות דמוקרטית"

על נאומו של ניסנקורן הגיבה יחימוביץ' בכך ש"אפשר לשחד עסקנים בהסכמי קואליציה שמנים וסודיים כדי לנסות למנוע בחירות, אך מאות הוועדים שלא הגיעו למפגן של ניסנקורן הם העדות הטובה ביותר לניתוק מהשטח". לדבריה, מעטים מאלה שבאו עשו זאת מרצונם. הרוב, כך היא טוענת, הגיעו בעקבות לחץ ואיומים שהופנו כלפיהם, והם אינם מייצגים את רוב הציבור.

"מי שערימות חמאת עייני על ראשו מוטב שישכיל וידום וימנע מהטפות מוסר צדקניות ובלתי אמינות", המשיכה יחימוביץ'. "ניסנקורן הומלך בקומבינות לתפקיד יו"ר ההסתדרות כשלב בקריירה של עו"ד, בניגוד לי, שכל חיי מוקדשים לחקיקה ולמאבקים למען העובדים. כעת הוא רץ מטעם סיעת עייני, שמשפחת עייני הם באי כוחה והיושבים על קופתה ורק בחסדם הוא יכול להתמודד".

לדבריה, "ניסנקורן עשה סדרה של דילים פוליטיים מעלי ריח רע עם הסיעות השונות, במטרה להימנע בפעם השניה מהתמודדות דמוקרטית. הוא שילם להן בהסכמים בכתב ובעל פה, הידועים לכל, בג'ובים ובעשרות מיליוני שקלים שנלקחו בציניות מדמי הטפול והארגון שמשלמים העובדים כדי שההסתדרות תלחם על זכויותיהם ולא על משאבי הנדל"ן, הכסף והג'ובים של משפחת עייני.

"גם מערכת בחירות זו מתנהלת תוך בזבוז מזעזע של כספי העובדים, שימוש מושחת במשאבי ההסתדרות ועובדי ההסתדרות והטלת אימה ופחד על אנשים שזה מטה לחמם. העובדים שבאמת ובתמים מעניינים את ניסנקורן ולהם הוא מקדיש את כל מרצו הם עופר ובני עייני ושלוחיהם הנושאים בכל תפקידי הכסף והנדל"ן בהסתדרות. מתוך קופת השרצים הזאת אנינות טעם פתאומית שכזאת מעלה ריח רע".

עוד במהלך הנאום, הציג ניסנקורן את עשייתו בשלוש השנים האחרונות לצעד תכניותיו לעתיד. בין היתר, העלאת שכר ב-9% והמשך העלאה, העלאת שכר המינימום באלף שקלים וקידום העסקת אנשים גם מוגבלות. "הכרחנו את המדינה להעסיק 3% של אנשים עם מוגבלויות במגזר הציבורי. נמשיך ללוות את העשייה הזו ולהבטיח שדואגים לנכים ולאנשים עם מוגבלות", אמר.

ניסנקורן הוסיף כי בכוונתו לעדכן את הצמדת קצבאות הקשישים והנכים לשכר הממוצע במשק, לקצר את שעות העבודה ל-40 שעות, לצמצם את תופעת דור ב' והעסקה בלתי שוויונית. ניסנקורן התייחס גם לרעיון של ביטוח סיעודי קולקטיבי ממלכתי לכל ציבור העובדים והעברת תקציבים לפריפריה. "תפקיד יו"ר ההסתדרות הוא לא טיול. צריך לדעת איך להסיט ספינה גדולה לכיוון של צדק חברתי", אמר. במקביל להצהרה של יחימוביץ', גם ניסנקורן התייחס בחזונו לצמצום פערי השכר בין המגדרים.

לדבריו, בשלוש השנים האחרונות הוא קידם את העלאת ההפרשות לפנסיה ויצר הסכמים עם בתי חולים ומוסדות ציבוריים לקליטת עובדי קבלן להעסקה ישירה. "אני שומע את יחימוביץ' אומרת שזו טיפה בים. מי שלא ראה עובד שנקלט להעסקה ישירה ולא מבין שכל אדם הוא עולם ומלואו – לא מבין על מה הוא מדבר", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully