וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: כך נראים חייזרים אם הם קיימים - וזה ממש לא כמו שחשבתם

8.3.2017 / 6:40

ביולוג מומחה חקר את ההשפעה של תנאי הסביבה הקשים בכוכבי ננסים אדומיים על יצורים וצמחים שחיים שם - והגיע למסקנה איך הם צריכים להיראות כדי לשרוד בתנאים הללו. אם קיימים חייזרים - ככה הם נראים

חשיפה: כך נראים חייזרים אם הם קיימים/SKETCHFAB

הגיע הזמן לשנות את התפיסה שלנו על החייזרים באשר הם. ייתכן שהם עדיין ירצו ברעתנו ויחסלו אותנו ברגע שיקפצו לביקור בזק באזור, אולם כולנו יכולים להתנחם בזה שהם לפחות כבר לא כאלה מפחידים. ביולוג מומחה חקר את החיים בכוכבי ננסים אדומים והגיע למסקנה שאם אכן קיימים חיים בכוכבים רחוקים, הם שונים מכפי שתיארנו אותם. לא תמצאו שם יצורים ירוקים, גבוהים עם עיניים גדולות ובולטות - אלא יותר יצורים נמוכים עם שריון, פה ארוך ועור שקוף. עדיין קצת קריפי.

ד"ר בריאן צ'ו, ממחלקת מדעי הביולוגיה באוניברסיטת פלינדרס, אוסטרליה, ביצע מחקר מעמיק בנושא ויצר תמונות אילוסטרציה בתלת ממד בעזרתו של הגרפיקאי סטיב גרייס. באיור התמונות, התחשב צ'ו במערכות הסולאריות של הננס האדום, ובתכונות מסוימות הנדרשות לצמחים ולבעלי חיים כדי לשרוד בתנאים הקשים שם. לטענתו, תנאי המחייה בננסים אדומים מאפשרים חיים מסוג מסוים, אם כי היצורים שאולי חיים שם זקוקים לעור עבה ושריון כדי להגן על עצמם מהשמש החזקה והרוחות הקשות. הוא מוסיף שליצורים האופציונאלים יהיו רגליים קדמיות חזקות וציפורניים שיעזרו להם לחפור ולמצוא מזון באדמה. מאחר שמרבית הצמחים בכוכב שכזה יגדלו בצמוד לאדמה ובין אבנים וסדקים, היצורים זקוקים גם לפה ארוך שיגיע למקומות שקשה להגיע אליהם עם פה כמו שלנו.

ככה הם נראים?

עוד באותו נושא

חצי אישה-חצי חייזר: סיפור הזוי כזה הרבה זמן לא שמענו

לכתבה המלאה

מאחר שהננס האדום פולט פחות קרינה ואור מהשמש שלנו, כמה מהיצורים החיים יאלצו לפתח עור שקוף שילכוד טוב יותר את קרני השמש המגיעים אליו. לצמחים שגדלים במקום צפוי להיות מעין מדחף בראשם שיעזור להעיף למרחקים ארוכים את הזרעים שלהם. בדומה לקקטוס, הם חייבים לאחסן מים לתקופות זמן ממושכות. ד"ר צ'ו הוסיף שהצמחים חייבים לחיות במחתרת, כמו הפטריות, שמרבית גופן "הבשרני" לא נראה לעין ומוגן מפני רוחות, חום וקרינה. למעשה, רק עליי הכותרת יבצבצו מעל הקרקע כדי ללכוד לחות וקרני שמש.

ננסים אדומים מהווים את הרוב המכריע של הכוכבים והם בעלי קוטר ומסה של עד שליש ממסת השמש. הם קטנים יחסים ובעלי טמפ' של פחות מ-3,500 מעלות קווין. קר שם מאוד. הם בעלי בהירות מוחלטת נמוכה – ופולטים פחות מ-1/10,000 מקרינת השמש שלנו. גם עוצמת ההארה שלהם חלשה מדי ולעין אדם נראים כצבע אדום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully