וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאשם במעשה מגונה בבת 11 זוכה - על אף שהוקלט מתנצל על האירוע

8.3.2017 / 14:25

א' נאשם כי ליטף את לחייה של בת שכניו ממנה ביקש להשגיח על ילדים במשפחתון שמפעילה אשתו בדירתם. אביה של הילדה התעמת עמו לאחר המעשה והקליט את השיחה, בה נשמע א' מסביר שנכנס בו "יצר הרע". סנגורו: "הזיכוי הוא קרן אור"

עריכה: שמרית גולדשטיין

תושב אזור ירושלים זוכה בשבוע שעבר מאשמת מעשה מגונה בילדה בת 11 המתגוררת בסמוך לו, על אף שלבית המשפט הוגשה הקלטת שיחה בינו לבין אבי הילדה שנערכה ביום המעשה, שבה הוא נשמע מתנצל על שפעל בהשפעת "היצר הרע". המקרה שאירע בחודש מרץ 2014 הגיע לשולחנו של שופט בית משפט השלום בירושלים, אילן סלע, שקיבל את גרסת הנאשם, א', לפיה הוא משתמש בביטוי "יצר הרע" באופן יומיומי וכי לא התכוון בהכרח לתאר באמצעותו מעשה בעל כוונה מינית.

על פי המתואר בכתב האישום א' ביקש מהילדה, ט', לסייע לו להשגיח על ילדים המטופלים במשפחתון שמפעילה אשתו בדירתם. כשנכנסה ט' לדירה ניסה א' לנעול את הדלת, אך היא ניסתה למנוע זאת ממנו והכניסה את רגלה בין הדלת למשקוף. בשלב זה ניסה א', על פי כתב האישום, "לדחוף את הדלת בחוזקה וליטף את לחייה של ט', שלאחר מכן הצליחה להימלט לביתה".

באותו יום, נטען בנוסף, ניסה א' לשכנע ילדה נוספת, אף היא בת 11, שהגיעה לביתו כדי להחזיר משחה ששאלה אמה, להיכנס ולשחק עם הילדים בבית, אולם היא סירבה ונמלטה מהמקום. ט' יצרה קשר עם אביה, המתגורר בצפון הארץ, ואמרה לו נסערת כי היא נפגעה בידי א'. האב הגיע לבניין בו גרה בתו וזמן קצר אחר כך הגיע לדירה הנאשם, כדי לשוחח על המקרה שכבר הספיק להכות גלים בקרב השכנים. האב ניצל את ההזדמנות והקליט אותו. תמלול השיחה כולה, שארכה יותר מעשר דקות, מופיע בהכרעת הדין.

עוד בוואלה! NEWS:
מסתמן: התביעה הצבאית תערער היום על עונשו של אזריה
"מוחזקים כבני ערובה": קוריאה הצפונית אסרה יציאת מלזים
צעיר בן 18 נהרג בתאונה חזיתית בקריית אתא; אישה נפצעה קל

נאשם במעשה מגונה זוכה על אף שהוקלט מתנצל בפני אבי קורבנו. צילום מסך
"לא התכוונתי לעשות כלום". א', במהלך הדיון בבית המשפט/צילום מסך

"מעניין לי את התחת מהתורה שלך, אם אתה מסוגל לעשות דברים כאלה אתה צריך טיפול. מה היית חושב אם מישהו היה עושה את זה לילדה שלך", נשמע אביה של ט' מטיח בא' בהקלטה המובאת במלואה לראשונה בוואלה! NEWS. "השם ישמור באמת, אתה יודע, אני מתנצל. מה לעשות יצר הרע, זה יצר הרע, עושה דברים ככה. באמת. אני יודע, אני אתפלל. אני אתפלל עליה בעזרת השם. שהכול, הכול יעבור בעזרת השם. אני מוכן לעזור במה שאפשר, תגיד לי מה לעשות", נשמע א' בהקלטה.

א': "אני ממש מצטער. תשמע, אני התכוונתי שהיא תשמור על הילדים, אני לא התכוונתי לעשות כלום, שום דבר. באמת מצטער באמת, שלא תחשוב...".

האב: "מה לחשוב? אתה נגעת בה".

א': "עשיתי ככה. נגעתי בה טיפה".

האב: "למה ליטפת אותה?".

א': "למה היית. בלי כוונה, לא היה לי כוונה".

האב: "אתה רוצה שיעשו ככה לילדה שלך?".

א': "לא, לא רוצה".

האב: "אז איך אתה עושה את זה לילדים אחרים?".

א': "תבין, אני, יש לי עכשיו. אני קצת מבולבל".

האב: "ברור, אתה צריך להיות מבולבל. האמת היא שמגיע לך לשבת בכלא".

א': "תרחם עלי באמת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"אני רוצה לבכות, באמת"

"אתה צריך עזרה דחוף באמת. אתה ממש צריך עזרה אם מישהו חושב לגעת בילדים זה הכי גרוע"

בהמשך השיחה ביקש א' לשוחח עם הילדה אולם אביה סירב. "לילדים אתה לא מתקרב, נקודה!", הטיח בו. "עשית את מה שעשית, נפלת. לא יודע מה צריך לעשות, אנחנו עכשיו מתייעצים ובודקים מה לעשות. אבל, אין מצב שאתה...".

א': "אתה מבין, אני רוצה לבכות, אני מתחרט על מה שעשיתי. דע לך, באמת".

האב התייחס להתנצלותו של א', שהסביר כי נכנסה בו "רוח שטות" שגרמה לו לבצע את המעשה: "קודם כל, טוב שבאת, ברגע שאתה בא ואתה מודה, ואתה אומר עשיתי מה שעשיתי ועכשיו אני מתחרט, זה כבר משהו כי אני רציתי ללכת עד הסוף, שתדע לך, אני באמת לא...".

א': "דע לך, אני לא אחזור על מה שעשיתי, באמת. ממש לא, ממש. גם אני בעצמי מרגיש לא יודע, אף פעם לא עשיתי דבר כזה, אף פעם. אני נשוי ויש לי ילדים. אני לא לגעת... מבין...".

האב: "אז מה קרה?".

א': "זה, זה, רוח שטות כזה. אתה מבין, זה... אתה מבין".

האב: "תראה קודם כל, אני אגיד לך משהו, אתה צריך עזרה דחוף באמת. אתה ממש צריך עזרה אם מישהו חושב לגעת בילדים זה הכי גרוע".

בפסק הדין התקבלה גרסתו של א', שאמר כי הוא משתמש בביטוי "יצר הרע" כביטוי יומיומי המוכר אף לחבריו. רבו של הנאשם העיד כי מנהגו להשתמש בביטוי זה הפך לבדיחה בקרב האברכים בכולל שבו למד. השופט סלע קיבל גם את טענת סנגורו של א', עו"ד אריאל עטרי, בנוגע לסתירה בין עדויותיהן של שתי הילדות (ט' ובת השכנים הנוספת שסירבה להיכנס לדירתו של א', א"ס), שאחת מהן העידה כי היא פגשה בחברתה בסמוך לאירוע והאחרת שללה זאת.

השופט סלע קבע כי למרות שפסיקת בתי המשפט מקבלת עדויות של נפגעי עבירות מין גם כשהן מכילות סתירות ואי דיוקים ברמה מסוימת, הרי שבמקרה הזה לא ניתן לקבל את הסתירה בעדות שתי הילדות. "המתלוננות לא נדרשו לסתירות אלו, ויש בכך כדי לפגוע ביכולתו של הנאשם מלהתגונן", קבע השופט סלע.

"תחושות המתלוננת עוצבו בתודעתה לאחר האירוע"

בפסק הדין התייחס השופט בנוף גם לסירובה של ט' להעיד בפני בית המשפט – סירוב שניתן קרוב לשלוש שנים לאחר האירוע – וקבע כי לא ניתן לייחס את ה"צמרמורת" שתיארה כשנתבקשה להעיד על ידי חוקרת הילדים לתחושה אותנטית שנולדה בה בעקבות המעשה. "אין ספק שבשלב זה תחושותיה מהאירוע אינן רק כפי שהיו בעת שעלתה לביתה מבית הנאשם אלא כפי שעוצבו בתודעתה לאחר כל מה שאירע בעקבות האירוע, כולל שיחותיה עם הוריה וה'בלגן' שהיה בבניין בעקבות האירוע", כתב השופט.

בהתייחסו לעצם ליטוף לחייה של ט', המתלוננת העיקרית נגד א', קיבל השופט סלע את עמדת ההגנה וקבע כי העובדה שהוא התבצע במפתן הדלת ולא בתוך הבית – שוללת את היותו "מעשה מגונה". בנוסף קיבל השופט את הסברו של א' כי ליטף את לחייה של הילדה משום שנבהלה לאחר שהוא סגר את דלת הבית על רגלה.

"איני סבור כי אדם ממוצע שהיה עובר במקום ומבחין בליטוף של הנאשם את לחייה של ט' על דלת ביתו בנסיבותיו היה רואה מעשה זה כ'לא הגון, לא מוסרי, לא צנוע...', ועל כן לא ניתן לראות מקרה זה בנסיבותיו כ'מעשה מגונה'", קבע השופט סלע. בנוסף הוא זיכה את א' מהאישום של ניסיון לביצוע מעשה מגונה בנוגע לילדה הנוספת וקבע כי זה לא נכלל בגדר "ניסיון" אלא רק בגדר "הכנה" – שלא מהווה עבירה פלילית.

מעו"ד אריאל עטרי נמסר: "הגיע הזמן להחזיר את השפיות לחברה הישראלית. בימים בהם כל מחמאה לאישה הינה הטרדה מינית וכל ליטוף הינו מעשה מגונה - הזיכוי הוא קרן אור. אני מקווה שתיפסק הגשת כתבי אישום נגד חפים מפשע. שלוש שנים יקרות נגזלו מחיי הנאשם ומשפחתו ואיש לא יוכל להחזיר לו אותן, גם לא זיכויו המוחלט על ידי בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully