וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לצבא עיראק: הכוחות כבשו בית משפט ובנק של דאעש במוסול

7.3.2017 / 8:47

דובר הצבא הודיע כי הלילה כבשו הכוחות מתחם ממשלתי בעיר, שבו התבצרו אנשי דאעש, והשתלטו על סניף הבנק המרכזי, שנבזז בעת כיבוש העיר לפני שלוש שנים. לפי גורמים עיראקיים, עשרות אנשי דאעש נהרגו

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

כוחות הביטחון של עיראק השתלטו היום (שלישי) על סניף הבנק המרכזי במוסול, שאותו בזזו אנשי ארגון "המדינה האסלאמית" כשכבשו את העיר ב-2014 – כך מסר דובר הצבא. חיילים עיראקים גם כבשו בניין ששימש בית משפט לדאעש, הודיע קולונל עבד אל-אמיר אל-מוחמדאווי, דובר יחידות העילית של משרד הפנים.

בית המשפט במוסול היה ידוע בנתינת גזרי דין נוקשים, בהם סקילות, השלכות אסירים מגגות וכריתת ידיים, בהתאם לאידיאולוגיה הקיצונית של דאעש. סניף הבנק המרכזי ובית המשפט נמצאים באותו האזור שבו נמצא מתחם הממשלתי המרכזי, שאליו פרצו כוחות הביטחון במהלך הלילה. הכוחות השתלטו גם על המוזיאון המרכזי במוסול, שניזוק ונבזז בידי אנשי דאעש.

לפי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, במתחם הממשלתי התבצרו כמה אנשי דאעש, בעוד אחרים רבים פזורים ברחבי העיר. אל מוחמדאווי הוסיף כי עשרות אנשי דאעש נהרגו. כיבוש המתחם הממשלתי יסייע לכוחות העיראקיים לתקוף את הלוחמים הנמצאים בעיר העתיקה, ויסמן צעד סמלי לקראת החזרת הרשויות העיראקיות למוסול, אף שמבני הציבור נהרסו ולא שימשו את דאעש.

כוחות צבא עיראק נלחמים בפעילי דעאש במוסול, 7 במרץ 2017. רויטרס
הלחימה במוסול/רויטרס

הקרב על מוסול, שהחל ב-17 באוקטובר, נכנס כעת לשלב מורכב יותר, משום שהוא יתנהל באזור צפוף בעיר העתיקה, שבו מסתתרים, לפי הערכות, אלפי אנשי דאעש בין האזרחים שנותרו בעיר. בעיר העתיקה נמצא המסדר א-נורי, שבו הכריז מנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדאדי על החליפות האסלאמית.

העיר העתיקה שוכנת בגדה המערבית של נהר החידקל, החוצה את מוסול לשניים. ארגוני סיוע העריכו כי כ-750 אלף בני אדם חיו במערב מוסול כשהחלה המתקפה בצד זה של העיר ב-19 בפברואר. כוחות צבא עיראק השתלטו על החצי המזרחי של העיר בחודש ינואר, אחרי מאה שנות לחימה. הקואליציה בהנהגת ארצות הברית מספקת סיוע אווירי וקרקעי למתקפה בעיראק.

מוסול היא העיר הגדולה ביותר בעיראק שעליה השתלטו אנשי דאעש וכיבושה ב-2014 נחשב אז לניצחון הצבאי הגדול ביותר של הארגון הקיצוני. אם יאבד דאעש את אחיזתו במוסול, הוא יפסיד את אחיזתו המשמעותית ביותר בעיראק. אם וכאשר יסתיים הקרב במוסול, דאעש צפוי לבצר את עמדותיו בא-רקה שבסוריה, הנחשבת לבירתו הלא-רשמית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פעילי דעאש נלחמים במוסול כפי שצולמו בדרום מערב מוסול, 7 במרץ 2017. רויטרס
חילופי אש ברחובות/רויטרס
כוחות צבא עיראק נלחמים בפעילי דעאש במוסול, 7 במרץ 2017. רויטרס
כוחות צבא עיראק נלחמים בפעילי דעאש במוסול, 7 במרץ 2017/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully