וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות נכנסו לישראל עם אשרות מזויפות - התיק נגד החשוד בזיוף נסגר

7.3.2017 / 11:10

על פי בכיר ברשות ההגירה סוכן נסיעות ממזרח ירושלים עומד מאחורי זיוף האשרות והעברתן לאזרחי ירדן, בהם מסורבי כניסה, שנכנסו לארץ כחלק מקבוצת תיירים. הפרקליטות סגרה את התיק הפלילי, אף שברשות טוענים כי נמצאו ראיות מפלילות וכי מדובר ב"עבירה ביטחונית"

חייל ליד מעבר אלנבי, מרץ 2014. AP
נכנסו כחלק מקבוצת תיירים. חייל המוצב בסמוך לגשר אלנבי/AP

עשרות אזרחי ירדן, חלקם מסורבי כניסה מסיבות ביטחוניות, נכנסו לישראל באמצעות אשרות מזויפות שסופקו בידי סוכן נסיעות ממזרח ירושלים - אך התיק הפלילי נגדו נסגר בידי פרקליטות מחוז ירושלים, בנימוק של חוסר ראיות. ברשות ההגירה והאוכלוסין מאמינים כי אלו שנכנסו לארץ לא שבו למדינתם, ושוהים כיום בשטחי הרשות הפלסטינית.

את המקרה החמור גילתה רשות האוכלוסין וההגירה לאחר שאזרחית ירדנית שכניסתה נאסרה בידי משרד הביטחון ניסתה להיכנס לישראל. כוחות הביטחון במעבר החלו לחקור אותה, בדקו את שמה במערכת וראו שהיא מסורבת כניסה. "הם שאלו מדוע העניקו אשרת שהייה למסורבת ביטחונית, וכשבדקנו ראינו שהיא כלל לא מאושרת אצלנו במאגר. כך הבנו שהשמות זויפו", סיפר בכיר ברשות האוכלוסין לוואלה! NEWS.

לטענת הרשות נאסר ג'אבר, תושב מזרח ירושלים ובעל סוכנות הנסיעות "ויליאם טורס", הוא העומד מאחורי זיוף האשרות וסיפוקן לאזרחים שנכנסו לארץ כחלק מקבוצת תיירים. לאחר שהגישה הרשות תלונה במשטרת ירושלים בעניינו, טענה הפרקליטות כי אחת מעובדות רשות האוכלוסין, האחראית על מעברי הגבול ועל קבוצות תיור, שיתפה עמו פעולה.

עוד בוואלה! NEWS:
מגעים להסדר טיעון: הפרקליטות תדרוש שלוש שנות מאסר לח"כ גטאס
פרסום ראשון: התנאים המשופרים שהוצעו לרופאי הדסה בטרם ההתפטרות
ערב לפני היום השמח בחייו, מפעל חייו של החקלאי מהצפון נהרס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אירוע חמור ועבירה ביטחונית". מעבר אלנבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי הגורם ברשות האוכלוסין, שיטתו של ג'אבר הייתה להשתמש באשרה שניתנה לו על פי חוק לקבוצות תיירים, ולזייף את שמות החברים בהן. כך, הצליח להכניס אנשים שלא נבדקו על ידי הרשות עצמה, וגם לא על ידי גורמי הביטחון. "במקרה המתואר אותה מסורבת נתפסה, אבל אין לדעת כמה מסורבים נכנסו מבלי להיבדק, ואם על חלקם יש אפילו מידע ביטחוני בשב"כ", אמר הגורם. "אנחנו מעריכים שמדובר בעשרות, ואת זה אנחנו עוד אומרים בזהירות".

לאחר הגשת התלונה נפתח נגד ג'אבר תיק במשטרה, שפשטה על משרדיו ומצאה בהם ציוד של רשות האוכלוסין הכולל חותמות רשמיות וציוד משרדי. למרות זאת, לפני כמה חודשים קיבלה הרשות הודעה מהפרקליטות על סגירת התיק בעניינו, והעברת הטיפול בעובדת שנחשדה ששיתפה עמו פעולה למישור המשמעתי בנציבות שירות המדינה.

"מדובר באירוע חמור ובעבירה ביטחונית. כל ירדני שנכנס לארץ חייב לעבור בדיקה ביטחונית לפני שאנחנו בכלל מאשרים לו כניסה", אמר הבכיר. יתרה מכך, לדבריו, לאחר סגירת התיק הגיש ג'אבר בקשה חדשה לחזור ולעבוד עם רשות האוכלוסין. "זה מאוד חמור שמאפשרים את זה, הצגנו בפני המשטרה והפרקליטות ראיות חמורות", הוסיף. "סגירת התיק תמוהה ועל כן עולה השאלה – אם חומר מוחשי הוא לא ראייה מספיק חזקה, אז מה כן נחשב חזק?".

מפרקליטות מחוז ירושלים נמסר: "לאחר בחינת חומר הראיות ולאחר מספר השלמות חקירה בתיק, החליטה פרקליטות מחוז ירושלים להעביר את התיק בעניינה של עובדת רשות ההגירה והאוכלוסין להמשך טיפול במישור המשמעתי בנציבות שירות המדינה, זאת נוכח ליקויים בהתנהלותה של העובדת. לגבי נאסר ג'אבר הוחלט על סגירת התיק הפלילי בעניינו בשל העדר ראיות מספיקות".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

עו"ד דין אריאל עטרי שמייצג את העובדת ואת נאסר ג'אבר והוביל לסגירת התיקים הפליליים נגדם מסר בתגובה: "מסתבר שבצד אנשים טובים יש ברשות ההגירה אנשים קטנים ומכוערים שכאשר ניסיונותיהם הקטנוניים למנוע ממר ג'אבר להמשיך ולעבוד על פי חוק לא צלחו בדרכים חוקיות - פנו להטלת רפש באמצעות פרסום מידע כוזב בתקשורת". עוד הוסיף עטרי כי "לאחר שכל טענותינו התקבלו והסתבר למשטרה ולפרקליטות שהגורמים ברשות שהעלילו על מר ג'אבר, בשלב החקירה שיקרו, ביקשנו מיד עם סגירת התיק הפלילי, לחדש את עבודתו עם הרשות. הודענו שאם לא תיעתר הבקשה נפנה לבית המשפט. באותו השלב, אותם אנשים קטנים, שלא הצליחו להתמודד עם האמת, העבירו את המידע הכוזב לפרסום בתקוה לסכל זאת. העובדת לא עמדה, מעולם, לדין משמעתי והוצע לה לחזור לעבודה. בפרשה זו - האמת נצחה עד היום, האמת תנצח גם בהמשך, ומר ג'אבר ישוב לעבודה בקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully