וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה: תיאסר כניסת אזרחים זרים שקראו לחרם על ישראל

6.3.2017 / 22:25

46 ח"כים תמכו ב"חוק החרם", שאוסר כניסה של מי שקרא בפומבי לחרם על ישראל או מייצג ארגון הקורא לחרם. ח"כ חנין מהרשימה המשותפת, שהיה בין 28 המתנגדים: "חוק להחרמת העולם"

עריכה: מתן חדד

(שקד, בספטמבר: תנועת ה-BDS היא ארגון טרור שעלינו לסכל)

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שתאסור הענקת אשרת כניסה או רישיון שהייה בישראל לאזרחים זרים שקראו לחרם על ישראל. בהצעה המכונה "חוק החרם" תמכו 46 חברי כנסת ו-28 התנגדו לה. החוק הקיים כיום מעניק אשרה אוטומטית אך מאפשר לשר הפנים לשלול כניסה של אדם שקרא לחם על ישראל. כעת, אחרי שהחוק אושר, תינתן לשר הפנים הסמכות ושיקול הדעת להתיר כניסת אדם שהכניסה שלו נאסרה על ידי הנוסח החדש.

את ההצעה יזמו חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) ורועי פולקמן (כולנו) כחלק מהמאבק ב-BDS. ח"כ לשעבר ינון מגל החל בקידום ההצעה, אך השניים המשיכו לאחר שהאחרון התפטר מתפקידו. על פי ההצעה, הכניסה לישראל תיאסר בשני מקרים. הראשון הוא במקרה שאזרח זר קורא במודע ובפומבי לחרם על ישראל, והשני הוא במקרה שהאזרח מייצג ארגון שקורא לחרם.

הפגנת BDS, לונדון, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
"חוק מתבקש והגיוני". הפגנה של ה-BDS נגד ישראל בלונדון, 2015/צילום מסך, טוויטר

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) שהתנגד לחוק אמר כי "כאשר בכל העולם מקדמים חרם על התנחלויות - חוק שיעצור את כניסתם לישראל של תומכי החרם, הוא בעצם חוק להחרמת העולם". הוא הוסיף כי "מדינה שמחרימה את העולם בעצם מבודדת ומחרימה את עצמה. לכן, השם האמתי שמתאים לחוק הזה הוא 'החוק לעידוד החרם על ישראל'".

ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) אמרה כי "כולנו נגד BDS אך החוק שאוסר על כניסה שלהם לישראל פתח צוהר למשטרת מחשבות. שימנעו קודם כניסה מנאו-נאצים ואנטישמים אליהם הימין מתחנף".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' בישיבת סיעת הבית היהודי, 16 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
"מפסיקים להפנות את הלחי השנייה". סמוטריץ'/נועם מושקוביץ

בימין בירכו על אישור החוק. יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, אמר כי החוק "מתבקש והגיוני, שמאפשר לישראל לגונן על עצמה מפני חורשי רעתה". ח"כ סמוטריץ' הוסיף: "מפסיקים להפנות את הלחי השנייה. החוק הזה משקף בריאות טבעית של מדינה שאוהבת את אוהביה ונלחמת באויביה. מניעת כניסתם של תומכי ה-BDS שמגיעים לכאן כדי לפגוע בנו מבפנים זהו המינימום הנדרש שעלינו לעשות נגד אותם שונאי ישראל".

ח"כ פולקמן אמר מעל דוכן מליאת הכנסת כי "אפשר להרגיש גאווה לאומית וגם להאמין בזכויות אדם. אפשר להגן גם על השם והכבוד של מדינת ישראל וזו לא בושה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully