וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם החייל שטבע במאגר מים על האישום נגד מפקדיו: "נעשה צדק"

6.3.2017 / 19:25

סבטלנה, אמו של אילן יענקלביץ', אמרה כי ההחלטה לעמיד לדין את מפקדיו של בנה מוכיחה ש"המוות נגרם בגלל רשלנות של מפקדיו". לדבריה, "אם המפקדים לא היו עוזבים את המקום, ברגע שראו שאילן טובע מיד היו קופצים להציל אותו"

מערכת וואלה!

(בווידאו: אמו של יענקלביץ', בספטמבר)

"נעשה היום צדק" – כך אמרה היום (שני) בדמעות בביתה שבנתניה סבטלנה יענקלביץ', אמו של רב"ט אילן יענקלביץ' שטבע למוות בקיץ האחרון במאגר מים בסיור עם יחידתו במועצה האזורית אשכול. "החלטת הפרקליטות הצבאית אומרת דבר אחד ברור - המוות של אילן נגרם בגלל רשלנות של מפקדיו, ולכן הם צריכים לעמוד לדין".

האם השכולה הוסיפה כי היא מקווה "שבית המשפט ייתן לנאשמים את מה שמגיע להם. זה יום עצוב מאוד. המפקדים של אילן לא היו צריכים לנטוש את האזור וללכת לשתות קפה בזמן שהחיילים הצעירים נכנסו לבדם למים. אם המפקדים לא היו עוזבים את המקום, ברגע שראו שאילן טובע מיד היו קופצים להציל אותו". על העונש למפקדיו, אמרה: "אני לא שופטת, מקווה שבית המשפט יעניש אותם במה שמגיע להם".

לקריאה נוספת:
"המפקדים שלחו את הילד למות": אם החייל שטבע זועמת על העונש
טרגדיה בדרום: חייל בן 19 טבע למוות במאגר מים בעוטף עזה

האם סבטלנה ותמונת בנה אילו יענקלביץ'. שלומי גבאי
"מקווה שבית המשפט יעניש אותם במה שמגיע להם". סבטלנה עם תמונת בנה/שלומי גבאי

היום הגישה הפרקליטות הצבאית שני כתבי אישום בגין גרימת מותו ברשלנות של יענקלביץ' נגד קצינים וכתב אישום נוסף בגין התרשלות נגד קצין אחר. לקצין בדרגת רס"ן ולקצין בדרגת סג"ם מיוחסת עבירה של גרימת מוות ברשלנות, בגין תכנון הפעילות הצבאית שבמהלכה נהרג החייל, וקיומה בניגוד להוראות הבטיחות וללא נקיטת אמצעי זהירות מתאימים. לקצין נוסף בדרגת סג"ם מיוחסת עבירה של התרשלות בגין התנהלותו במהלך הפעילות. כל השלושה הודחו מתפקידם לאחר האירוע.

יענקלביץ' טבע למוות ביולי 2016 במאגר אור הסמוך לקיבוץ כיסופים, בעת טיול שקיים עם חבריו ליחידת המודיעין. הוא נכנס לרחוץ במאגר האסור לרחצה. לאחר כחצי שעה שבה לא יצא מהמאגר הוזעקו צוותי חילוץ מיחידת 669 וצוללנים שסרקו את המים. "הגעתי למקום וראיתי כמה צעירים נסערים מסביב למאגר מים. הם סיפרו לי שחבר שלהם נכנס פנימה לפני יותר מחצי שעה וטרם יצא", סיפר אז עומר ביטון, חובש רפואת חירום במד"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully