וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי אי-הפללה: תיבחן מחיקת רישום פלילי על שימוש בקנאביס

6.3.2017 / 16:30

בהמשך למדיניות החדשה שבה שימוש או החזקה של הסם לא תהווה עבירה פלילית, משרד המשפט שוקל אפשרות למחיקה רטרואקטיבית של מי שזהו רישומו הפלילי היחיד. השר ארדן וח"כ זנדברג ממרצ הביעו תמיכה במהלך

צילום: לע"מ, עריכה: שניר דבוש

משרד המשפטים יבחן אפשרות למחוק רישום פלילי למשתמשים שנתפסו בשנים האחרונות בגין החזקה או שימוש עצמי בקנאביס, בעקבות המדיניות החדשה שאושרה השבוע בממשלה לפיה האכיפה תתמקד באי-הפללה של צרכני סמים קלים. הדברים נחשפו היום (שני) בדיון שהתקיים בוועדה למאבק בנגעי הסמים והאלכוהול בכנסת. מספר התיקים שנפתחו ב-2016 של שימוש עצמי בקנאביס שבהם עבירת השימוש הייתה היחידה עומד על 2,845, מתוכן 2,202 נסגרו.

נוחי פוליטיס, ראש מחלקת חנינות במשרד המשפטים, אמרה כי במסגרת הדיונים שתקיים הוועדה הבין-משרדית שהוקמה כדי לבחון את יישום המדיניות החדשה, בתוך חודשיים "צריכה להתקבל החלטה כלכלית על משתמשים שעבירת השימוש היא היחידה שלהם". השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שהשתתף בדיון, אמר כי הוא מביע תמיכה במהלך ויו"ר הוועדה ח"כ תמר זנדברג (מרצ) שדרשה את ההתייחסות לנושא, ציינה בתגובה כי המטרה בכך היא "שלא ידבק כתם באנשים בעניין שכיום לא רוצים שיהיה פלילי".

עוד בנושא:
הממשלה אישרה אי-הפללת צרכני קנאביס; המלצות לביצוע - תוך חודשיים
הקנאביס עדיין לא חוקי - הצרכנים כבר מתחילים לגדל
אלפים הפגינו בת"א בעד לגליזציה: "ניצחנו בקרב, ממשיכים במלחמה"

מדיניות האכיפה החדשה שתגיע לאישור הממשלה. ShutterStock
מדיניות האכיפה החדשה שתגיע לאישור הממשלה/ShutterStock

ארדן הזכיר את הוויכוח שהוא מנהל בשבועות האחרונים עם אגף התקציבים במשרד האוצר על ייעוד הקנסות שיוטלו על המשתמשים במסגרת המדיניות החדשה. "אין לי שום עניין שהקנסות ילכו לקופת המשטרה או האוצר, עוד לא הגעתי להבנות עם משרד האוצר אבל אמרתי זאת לראש אגף התקציבים", אמר. "הייעוד של הקנסות ראוי וטוב שיהיה אך ורק למטרה של חינוך, הסברה וטיפול". ח"כ מרב בן ארי (כולנו) טענה בתגובה כי "יש לוודא כי הכסף שיגבה מהקנסות המנהליים יגיע לעמותות שעוסקות בחינוך והסברה בנושא נזקי הסמים ובעיקר בקרב קטינים".

ארדן הוסיף על הדרך שהובילה אותו למדיניות החדשה: "לא באתי לבחון את המדיניות מנקודת מוצא ששימוש בסמים הוא דבר טוב שצריך לעודד את הציבור לצרוך אותו, אלא אני בוחן את המדיניות ובודק האם היא משיגה את התוצאה של הפחתה בשימוש בסמים. אני עדיין חושב ששימוש קבוע ומתמשך בסמים מזיק ומשנה תודעה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
השר לבטחון פנים גלעד ארדן במסיבת עיתונאים בנושא אי הפללת צרכני קנאביס בבימ"ש מחוזי תל אביב, 26 בינואר 2017. מגד גוזני
חותר לייעוד הקנסות לחינוך והסברה. ארדן/מגד גוזני

במהלך הדיון היו חברי כנסת שמתחו ביקורת על המדיניות החדשה שהוביל ארדן. "הרפורמה הזו משאירה שיקול דעת גדול מאד בידיים של המשטרה", אמרה ח"כ שרן השכל (הליכוד). "רק משתמש שיודה בשימוש יקבל קנס. ואם לא יודה, מה יקרה אז? האם איתו מתחילים את ההליך הפלילי?". ח"כ יהודה גליק הוסיף כי ההחלטה היא "מעט מדי ומאוחר מדי". "אני לא מבין למה צריכים את הקנסות האלה. אלף שקל קנס בשביל אדם שמרוויח משכורת של שר או ח"כ זה לא הרבה כסף, אבל זה יוביל למצב שבו אדם רגיל לא ירצה לשלם את הקנס ויסרב להודות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully