וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אריאל ברהט: מתנצל עמוקות על האירוע באום אל-חיראן

שר החקלאות, הממונה מטעם הממשלה על הרשות להסדרת ההתיישבות הבדואית, אמר בביקור בעיר הדרומית כי אף שיש להמתין לתוצאות הבדיקה של מח"ש, "עולים קולות שהיו פה תקלות חמורות". הוא הוסיף כי ברצונו למסור התנצלות למשפחה

צילום: בני בן סימון, עריכה: יאיר דניאל

שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי) הודיע היום (שני) במהלך ביקור ברהט כי הוא מתנצל על האירוע באום אל-חיראן, שהתרחש לפני חודש וחצי ובמהלכו נהרגו שוטר מג"ב ואזרח בדואי. "אני מתנצל על כך התנצלות עמוקה", אמר השר. אריאל, השר ממונה מטעם הממשלה על הרשות להסדרת התיישבות הבדואית, הוא אישיות הבכירה ביותר בממשלה והיחידה שהביעה צער על האירוע, שהוגדר תחילה בידי המשטרה פיגוע דריסה.

"אנחנו נמתין לתוצאות הבדיקה של מח"ש", הוסיף אריאל, "אבל עולים קולות שרואים שהיו פה תקלות חמורות. ראוי שאני, שנמצא אתכם בקשר מתמיד, אומר את זה פה. אני מבקש למסור התנצלות למשפחה. אולי אפשר יהיה לעשות ביקור ולומר זאת באופן אישי".

בת אל עמדי, אחותו של השוטר ארז לוי, שנהרג במהלך המהומות באום אל חיראן, אמרה בתגובה לדבריו של השר אריאל כי "כל עוד לא התפרסמו מסקנות החקירה של מח"ש. אני בעמדתי, מדובר בפיגוע גם אם היו 'תקלות' בהתנהלות המשטרה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדריסה באום אל-חיראן/מערכת וואלה!, צילום מסך

שרת המשפטים איילת שקד, חברת מפלגתו של אריאל, שנמצאת גם היא ברהט, אמרה הוסיפה: "אני חושבת שצריך להסתכל על ההזדמנות הגדולה בממשלה הזו. השר אורי אריאל אמר שאם משהו היה לא בסדר, והדיווחים היו לא נכונים הוא בהחלט אמר שהוא מתנצל ואם זה יתברר אז כל הממשלה תתנצל. אין שום בעיה עם זה. צריך לחכות לסוף החקירה".

בשבועות האחרונים מאז פורסמו דיווחים שלפיהם תחקיר מח"ש מעלה כי לא היה מדובר בפיגוע דריסה, החלו שרים בכירים לשנות את גישתם לאירוע. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר לפני שבועיים כי אם אכן יתברר שלא היה מדובר בפיגוע, "אז ודאי שצריך גם להתנצל בפני בני משפחתו". ארדן התייחס למשפחתו של האזרח הבדואי, יעקוב אבו אל-קיעאן, שלו יוחסו מעשי טרור וחברות בארגון "המדינה האסלאמית".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס באותו היום להתפתחויות בחקירת אירועי אום אל-חיראן. "בדקתי שלוש פעמים עם המשטרה לפני שהצטרפתי לאמירות על הפיגוע. צריך להמתין ולבדוק את המקרה ולהגיע לחקר האמת. אם הייתה טעות יהיה צריך לומר שטעינו אבל אני אמתין לדוח רשמי", אמר נתניהו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שר החקלאות אורי אריאל עולה למאחז עמונה לפניי פינויו , 1 בפברואר 2017. יואב דודקביץ, תצפית TPS
אריאל בעמונה, בחודש שעבר/תצפית TPS, יואב דודקביץ

האירוע באום אל-חיראן התרחש ב-18 בינואר, אז הגיעו כוחות משטרה ליישוב הבדואי במטרה לפנותו. דוברות המשטרה פרסמה תחילה כי מדובר בפיגוע דריסה ושאל-קיעאן הוא מחבל, ושנבדק קשר בינו לבין דאעש. ארדן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך תמכו בגרסת המשטרה.

אלא שלאחרונה, לקראת פרסום ממצאי מח"ש שיקבעו כי לא היה מדובר בפיגוע, כינה ארדן את התקרית "אירוע קשה ומצער" במה שנראה כשינוי עמדה מבחינתו. "אסור שהאירוע הזה יעיב על היחסים. אסור לתת לאף אחד לנסות לקחת אירוע נקודתי שבו לצערנו גם נהרג שוטר וגם נהרג אזרח ולהשליך ממנו על היחסים בין האוכלוסייה הבדואית למשטרה ולממשלה", אמר ארדן באירוע של משטרת ישראל בבאר שבע. "זה לא נכון ולא מייצג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully