וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה קשה לדאעש: המורדים השתלטו על הדרך האחרונה המובילה למעוזו

6.3.2017 / 15:15

הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, הנתמכים בידי ארה"ב, ניתקו את הגישה מא-רקה לדיר א-זור. כעת, הדרך היחידה לא-רקה תהיה דרך חציית נהר הפרת. "כיתור בירת דאעש כמעט הושלם", מסר גורם כורדי צבאי

עריכה: שניר דבוש

כוחות המורדים הסורים הדמוקרטיים, הנתמכים בידי ארצות הברית, הצליחו היום (שני) להשתלט על הדרך המרכזית האחרונה היוצאת מא-רקה. לפי דיווחים סוריים וכורדיים, המורדים פגעו קשות בכביש המחבר בין מעוז ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) למחוז דיר א-זור.

מדובר בהישג משמעותי עבור המורדים הסורים בקמפיין הרב-שלבי שבו פתחו בחודש נובמבר במטרה לכתר ובסופו של דבר לכבוש את א-רקה, הנחשבת לבסיס המבצעים של דאעש בצפון סוריה. "המשמעות מאחורי חסימת הדרך בין א-רקה לדיר א-זור היא למעשה שכיתור בירת דאעש כמעט הושלם", מסר גורם כורדי צבאי לרויטרס. "זה ניצחון גדול אבל יש עוד הרבה לפנינו", הוסיף הגורם הכורדי.

לקריאה נוספת:
צלפים, צנחנים - וצוללנים: תיעוד מיוחד של כוחות רוסיים בסוריה
הישג בשיחות השלום: נציגי האופוזיציה בסוריה הסכימו לעקרונות האו"ם
דאעש נסוג מתדמור אחרי מתקפה נרחבת של רוסיה וצבא אסד

חיילי "הכוחות הסוריים הדמוקרטים" בעיירה חישה שמצפון לא-רקה שבסוריה לאחר כיבושה מידי ארגון "המדינה האסאלמית" (דאעש). רויטרס
הכוחות הדמוקרטיים סמוך לא-רקה/רויטרס

הוא ציין כי הדרך היחידה שנותר לצאת מהעיר היא בחציית נהר הפרת. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, תקיפות אוויריות של הקואליציה המונהגת בידי ארצות הברית הרסו את הגשרים החוצים את נהר הפרת לכיוון א-רקה. הארגון הבריטי, המנטר את המלחמה בסוריה, דיווח עוד כי משפחות שהובאו לאחרונה בידי דאעש מאזורים במערב סוריה לא-רקה, אולצו לחצות את נהר הפרת באמצעות סירה, מה שממחיש את הקושי שעומד בפני הארגון הקיצוני בהגעה לעיר.

מאוחר יותר כוחות המורדים הסוריים אישרו את כיבוש הדרך. "הכביש תחת שליטתנו", מסר דוברם טלאל סילו. כוחות המורדים הסוריים הדמוקרטיים הם בעלי הברית המרכזיים של ארצות הברית בסוריה. דאעש חולש על שטחים נרחבים בסוריה, בהם מחוז דיר א-זור, שמתפרס עד הגבול הסורי עם עיראק.

המורדים הסוריים הדמוקרטיים (SDF) הוא ארגון גג של כמה מיליציות, בהם המיליציה הכורדית (YPG) וקבוצות ערביות אחרות. מאבק הארגון נגד דאעש בצפון סוריה זוכה לתמיכה אווירית וכן לתמיכה קרקעית מכוחות הקואליציה בהנהגת ארצות הברית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שלט המכווין לעבר א-רקה, מעוז ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסוריה. רויטרס
א-רקה, סוריה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully