וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדות כמורות ומטפלות - מרוויחות פחות: נשות ישראל במספרים

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ושירות התעסוקה לרגל יום האישה חושפים את הפערים בין המינים בשוק התעסוקה: השכר החודשי נמוך ב-32%, הסיכוי להיחלץ ממעגל האבטלה נמוך ב-9%, ותוחלת החיים גבוהה בארבע שנים. מנכ"ל שירות התעסוקה: "נשים מופלות לרעה בעמדות בכירות"

בווידאו: נשים בטנק/צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: רן צימט, מעצב גרפי: אביחי ברוך

(בווידאו: האישה שבטנק תנצח)

השכר הממוצע של נשים נמוך ב-31.7 אחוזים משל הגברים, והסיכוי של אישה מובטלת למצוא עבודה נמוך ב-9.4 אחוזים מהסיכוי של גבר – כך עולה מנתונים שמפרסמות היום (שני) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ושירות התעסוקה, לרגל יום האישה, שיצוין מחרתיים. "הנתונים מעידים על אפליה של נשים בעמדות בכירות ומשרות הנושאות שכר גבוה בשוק העבודה", מסר מנכ"ל שירות התעסוקה, בועז הירש.

הנתונים מתייחסים לתוחלת החיים ולמצב התעסוקה בקרב ציבור הנשים בישראל. בסוף שנת 2015 חיו בישראל כ-3,102,500 נשים בנות 15 ומעלה שמהוות חלק מכוח העבודה. חלקן של הנשים בנות 65 ומעלה מכלל הנשים הוא 12.3%, בהשוואה ל-9.9% בקרב הגברים.

ההכנסה הממוצעת ברוטו של אישה שכירה נמוך בכל קבוצות ההשכלה מאשר גברים שכירים – 7,666 שקל לחודש לנשים, לעומת 11,219 לגברים. חלק מפערי השכר נובעים מההבדל במספר שעות העבודה של גברים ונשים, כך שבחישוב ההכנסה הממוצעת לשעת עבודה הפער עומד על 15.1%. שיעור הנשים המרוצות מההכנסה שלהן עומד על 56%, לעומת 62% בקרב הגברים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הפגנה של המרכז לסיוע לנפגעי תקיפה מינית לציון יום האישה הבינלאומי, מרץ 2011. אורי לנץ
פערי שכר גדולים של 31.7% לחודש/אורי לנץ

לפי המחקר, שערכה רייצ'ל ברנר שלם, הסיכוי של נשים להיות מובטלות גבוה פי 1.4 מזה של גברים. כ-55% מ-83 אלף הזכאים לקצבת אבטלה הן נשים, והן מהוות פחות משליש מקבוצת בעלי השכר הגבוה בקרב קבוצת הזכאים. ברנר שלם הסבירה כי באשר לסיכוי הנמוך של אישה לחזור למעגל העבודה, "ייתכן כי חלק מההשפעה מגיעה מנשים שממשיכות בחופשת הלידה ובפועל אינן מחפשות עבודה".

תוחלת החיים של נשים בישראל עמדה בשנת 2015 על 84.1, לעומת 80.1 אצל גברים. אצל הנשים לא חל שינוי לעומת 2014, בעוד שאצל הגברים נרשמה ירידה של 0.2 שנים. בעשור שבין 2005 ל-2015, תוחלת החיים עלתה בקרב הנשים ובקרב הגברים ב-1.9 שנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחומי הלימוד "הנשיים" ביותר הם מקצועות העזר הרפואיים, עם 83.1% מכלל הסטודנטים, וחינוך והכשרה להוראה (80.2%). האחוזים הנמוכים ביותר היו בהנדסה ואדריכלות, במתמטיקה, סטטיסטיקה, מדעי המחשב ובפיזיקה. שיעור הנשים בהייטק הוא 36.2% מכלל המועסקים בתחום.

יותר משליש מהנשים מועסקות במקצועות המזוהים כ"נשיים", כמו טיפול סיעודי במשקי בית, אחיות מוסמכות, סייעות הוראה, עובדות סוציאליות. בכל אחד מענפים אלה, הנשים מהוות יותר מ-70% מהמועסקים.

שיעור העסקת הנשים בחברות הממשלתיות עומד על 25 אחוזים, כשבמונופולים הגדולים, ובהם רכבת ישראל, חברת החשמל ומקורות השיעור נמוך משמעותית. מנגד, בחברות עמידר, החברה למתנ"סים ונמלי ישראל שיעור ההעסקה גבוה מחלקן באוכלוסיה. כך, נמצא בעמידר יותר משפטניות (75%), יותר אקדמאיות (61%), ויותר מהנדסות (54%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully