וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "80% מבעיותיה הביטחוניות של ישראל נובעות מאיראן"

בטקס לציון 25 שנה לפיגוע בשגרירות בארגנטינה, האשים ראש הממשלה שטהרן היא "מחוללת הטרור הגדולה בתבל, שאינה יודעת מעצור". לקראת פגישתו עם פוטין, הוסיף נתניהו: "אבהיר שאנחנו נחושים למנוע מאיראן להדק את אחיזתה בסוריה"

צילום: ניב אהרונסון

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מאשים כי "למעלה מ-80% מבעיותיה של ישראל בתחום הביטחון נובעים מאיראן". בטקס במשרד החוץ בירושלים לציון 25 שנה לפיגוע בשגרירות בבואנוס איירס, התייחס הבוקר (שני) נתניהו למעורבותה של איראן בפיגוע הקטלני ואמר כי "התוקפנות האיראנית אינה יודעת מעצור. הזהרנו אז ממפלצת הטרור שנקראת איראן, והמחלה הזו עודנה פה. מאז הפיגוע איראן הקימה רשת עולמית של טרור המקיפה למעלה מ-30 מדינות וחמש יבשות. איראן היא מחוללת הטרור הגדולה בתבל. המשטר בטהרן שואף להציב את דגלו והוא ממשיך לאיים על ישראל בהשמדה".

"הכתובת הייתה ברורה לנו מהרגע הראשון", קבע נתניהו, המכהן גם כשר החוץ, "איראן היא שעומדת מאחורי הפיגוע הנפשע, היא יזמה ותכננה ובזכות עושה דברה חיזבאללה גם ביצעה. מאז הפיגוע בארגנטינה, איראן טוותה בעזרת שלוחיה רשת של טרור. איראן היא מחוללת הטרור הגדולה בתבל, ויש צורך להילחם בטרור הזה כי זו רק אחת מזרועות התוקפנות האיראנית, השואפת לקדם נשק גרעיני, מקדמת תכנית טילים בליסטיים וזורעת חוסר יציבות באזור".

בנימין נתניהו בטקס אזכרה לזכרו של רון נחמן, אריאל. פברואר 2-17. ניב אהרונסון
"התוקפנות האיראנית אינה יודעת מעצור". נתניהו/ניב אהרונסון

בפיגוע, שאירע ב-17 במרץ 1992, נהרגו 29 בני אדם ובהם ארבעה מעובדי משרד החוץ: דוד בן רפאל, אליאורה כרמן, זהבה זהבי ועלי בן זאב. מחבל מתאבד פוצץ עצמו במכונית תופת בשער בניין השגרירות בבירת ארגנטינה, וארגון חיזבאללה נטל אחריות על המעשה, שאירע חודש לאחר חיסול המזכ"ל עבאס מוסאווי. כעבור שנתיים הכה פיגוע נוסף נגד מטרה יהודית בעיר, כשפיצוץ בבניין הקהילה היהודית הביא למותם של 85 בני אדם.

הפיגועים העכירו על יחסי ישראל-ארגנטינה בשנים שמאז, לנוכח טענות ישראל נגד הממשל והנשיאה הקודמת כריסטינה קירשנר לטיוח מעורבותה של איראן בפיגועים. עם כניסתו לתפקיד של הנשיא הנוכחי מאוריו מאקרי, לפני כשנה, חל שיפור ביחסי המדינות והחקירה חודשה.

נתניהו אמר בטקס, שנערך בנוכחות עובדי משרד החוץ, המשפחות השכולות ושגריר ארגנטינה בישראל, כי הוא מתכוון להיפגש עם הנשיא מאקרי בקרוב "על מנת להדק את היחסים בינינו בתחום החיוני של חיזוק הביטחון ומאבק בטרור".

פיגוע בשגרירות ישראל בבואנוס איירס, ארגנטינה, 1992. AP
הפיגוע בשגרירות ב-1992. 29 הרוגים/AP

נתניהו התייחס גם לפגישתו הקרובה עם הנשיא פוטין ביום חמישי, ואמר: "אבהיר לו שאנחנו נחושים למנוע מאיראן להדק אחיזתה בסוריה ונתנגד בתוקף להימצאות מיליצות שיעיות בקרבנו. הקווים האדומים הם עבים וברורים ואין אנו מהססים לפעול כדי לקיים אותן. באותה מידה, אני ממליץ לכל מדינה להבין שאף אחד אינו חסין מפני הטרור", אמר נתניהו.

ראש הממשלה התייחס גם לאיומים ביטחוניים שעדיין נשקפים לחייהם של דיפלומטים ישראלים ברחבי העולם: "הם חיילים בחזית, אמנם בחליפות ובעניבות ולפעמים על שטיח אדום, ובכל זאת חיילים ואנשים שנמצאים בסיכון. ברוב רובם של המקרים אנחנו מצליחים לסכל את הניסיונות לפגוע בהם אבל הם נמשכים כל הזמן, והסיכולים נמשכים כל הזמן גם בימים אלו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו: "אבהיר לפוטין שאנו נחושים למנוע מאיראן להדק אחיזתה בסוריה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully