וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברכבת מרוצים מקצב העבודות אך הנוסעים מתלוננים: "תמיד יש עיכובים"

6.3.2017 / 14:35

תחנת תל אביב השלום נסגרה לשבוע עקב עבודות תשתית וברשות התחבורה הארצית מדווחים על התקדמות כמתוכנן. בעוד שחלק מהנוסעים "מקבלים בהבנה", אחרים מצביעים על איחורים ועומס: "נאלצים להיערך מחדש"

מערכת וואלה!

ברכבת ישראל מביעים שביעות רצון מקצב התקדמות עבודות התשתית בתחנת תל אביב השלום שהחלו הבוקר (שני) והביאו לסגירת התחנה עד לתחילת השבוע הבא. תנועת הרכבות נעצרת בתחנת ההגנה לכיוון צפון ובתחנת סבידור מרכז לכיוון דרום, ובמקומן פועל מערך הסעות ברחבי העיר.

בתום הערכת מצב שנערכה במקום הבוקר, בנוכחות נציגים ממשרד התחבורה, רשות התחבורה הארצית, נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע), משטרת ישראל וחברות התחבורה הציבורית, נמסר כי קצב התקדמות כריית המכונות הוא כמתוכנן בלוחות הזמנים, וכי תנועת הנוסעים גבוהה מהרגיל. מערך השאטלים המתגברים את התנועה באזור פועל בהצלחה, לפי דיווחי המפעילים, כשגם לנתב"ג מתקיימות הסעות. מנגד, נוסעים רבים מתלוננים על עיכובים וקשיים בתנועה.

עוד בוואלה! NEWS:
מבוקש פלסטיני נהרג במהלך קרב יריות עם כוחות ביטחון ברמאללה
סערה בצבא ארה"ב: חיילי מארינס פרסמו תמונות עירום של לוחמות
קוריאה הצפונית שיגרה ארבעה טילים למרחק של 1,000 קילומטרים

תחנת רכבת השלום, תל אביב. 6 במרץ 2017. מגד גוזני
העבודות מתבצעות בקצב משביע רצון. התחנה סגורה/מגד גוזני
"אין מה לעשות, אנחנו לקוחות שבויים של רכבת ישראל. יש חשש שהעבודות לא יסתיימו בזמן"

אילן יעקבי, תושב פרדס חנה, סיפר הבוקר לוואלה! NEWS: "הדרך לקחה היום יותר זמן מאשר בפעם שעברה שהיו עבודות. זה מרגיש שלא משנה מה יעשו ברכבת, תמיד יהיו את העיכובים האלה. נראה שאין דבר שבאמת אפשר לעשות כדי למנוע את העיכובים שנגרמים עקב העבודות. היום קצת לחוץ, אבל מניח שמדובר בתופעת לוואי בגלל תחילת העבודות".

"הדרך הבוקר עברה בסדר גמור", הודתה אנה נימלמן, תושבת לוד, "אמנם הייתי צריכה לצאת יותר מוקדם והודעתי שאאחר בשעה לעבודה, אבל יחד עם זאת, חייבת לומר שהלחץ בקושי הורגש. אפילו שמעתי מאחד הנוסעים שהנהלת הרכבת צפויה לצ'פר את הנוסעים בנסיעות חינם".

סיוון אשכנזי, תושבת כפר סבא, רואה את הדברים אחרים וכשהיא מדברת על עבודות הרכבת היא אומרת שהם "נפלו עליה" וש"אין מה לעשות, אנחנו לקוחות שבויים של רכבת ישראל ונתונים לחסדיה". עוד היא הוסיפה: "חבל מאוד שבעידן של היום סוגרים תחנת רכבת כל כך מרכזית לתקופה של שבוע ימים. אני חוששת שהעבודות לא יסתיימו בזמן. הייתי צריכה לצאת מוקדם יותר מהבית, הרכבות אמנם היו ריקות, אבל כאן בתחנות הבלגן חוגג, התנקזות כמו יציאת מצרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

אביבית מעודה מראש העין חשבה שתצליח להימנע מהגעה למשרד במרכז עקב העבודות, אך התבדתה. "תחנת השלום זו התחנה המרכזית והקרובה ביותר למקום עבודתי, והסגירה שלה גורמת לנו להיערך מחדש בכל פעם שיש התראה על עבודות. היום נאלצתי לצאת מוקדם יותר מהבית, ואני מקווה שברכבת יעמדו בלוחות הזמנים שהציבו לעצמם. הבלאגן מחוץ לתחנה סביר בשביל היום הראשון לתחילת העבודות, מאמינה שבהמשך השבוע זה ישתפר".

ליאור שמעוני מפתח תקווה משוכנעת שבסיום שבוע העבודות הנוסעים ירגישו הקלה: "למדנו לקבל בהבנה את העבודות. בסוף זה בשבילנו ולמעננו. נכון, עכשיו קצת קשה, אבל אנחנו מבינים ומברכים את שר התחבורה על קידום היוזמות החשובות".

תחנת רכבת השלום, תל אביב. 6 במרץ 2017. מגד גוזני
"למדנו לקבל בהבנה את העבודות". תחנת השלום הסגורה/מגד גוזני

מאיר חן, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, אמר הבוקר: "לאורך השנה האחרונה היו לרכבת ישראל כמה סיטואציות שבהן סגרנו חלק מהרציפים עקב עבודות, כך שיש לנו ניסיון עם זה. השוני עם העבודות הנוכחיות הוא שגם נת"ע בתמונה, כי במקביל פועלת בעבודת כריית מנהרות הרכבת הקלה. גם אנחנו מנצלים את הסגירה כדי לבצע עבודות שונות".

עוד הוא הוסיף: "הסיכונים שנלקחו הם מחושבים, צריך להבין שמדובר בפעם ראשונה של חפירת מנהרות לרכבת תת קרקעיות, לכן נלקחו בחשבון חלופות של קווים ושאטלים דרומה, ולנתב"ג. מנתונים שלנו המערך לא נפגע. העבודות כאן משפיעות על העתיד של כולנו. אנו מתאמצים שימי העבודות יהיו מרוכזים, ואני יכול להבטיח שמי שלא ייסע ברכבת היום גם יעמוד יותר זמן בפקק. אם העבודות יתקדמו בקצב טוב, אנחנו לא פוסלים את האפשרות שנסיים לפני הזמן. כרגע רב הנסתר על הגלוי, לקחנו משך זמן סביר ומחושב ותחת שליטה".

נוסעים בתחנת הרכבת סבידור מרכז תל אביב 6 מרץ 2017. ראובן קסטרו
נוסעים בהסעות בתחנת סבידור מרכז, היום/ראובן קסטרו

משרד התחבורה יעמיד לטובת ציבור הנוסעים הסעות ייעודיות מתחנת תל אביב השלום לתחנה המרכזית בעיר ובכיוון ההפוך במהלך השבוע הקרוב. למידע נוסף ניתן לפנות למוקדי השירות השונים: מוקד "כל קו" של משרד התחבורה בטלפון 8787* ומוקד רכבת ישראל בטלפון 5770*.

בשל העובדה כי חיילים וחיילות רבים נעזרים ברכבת על מנת להגיע לבסיסיהם יפעיל משרד הביטחון יחד עם צה"ל מערך הסעות חלופי. בימים חמישי ושישי השבוע, יופעל מערך "תופסים קו" עבור ציבור המשרתים בקריית ההדרכה שבנגב. הסעות מתוגברות יצאו מהבסיס ל-22 מוקדים. בנוסף לכך, חיילים המשרתים ביחידות הערבה והנגב יזכו לתגבור הסעות עבור אלו מהם הגרים מצפון להרצליה. ציבור המשרתים בצפון הארץ יזכו אף הם להסעות מיוחדות שיצאו אל תל אביב, ירושלים ובאר שבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully