וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ מתחמם: הבחירות לראשות מפלגת העבודה יתקיימו ב-3 ביולי

5.3.2017 / 16:30

רשימת המתמודדים שהודיעו על ריצתם לתפקיד היו"ר, מלבד הרצוג, כוללת את חברי הכנסת עמיר פרץ, עמר בר לב, עורך הדין אלדד יניב, השר לשעבר אבי גבאי, ואלוף במיל' יום טוב סמיה. במפלגה יקימו צוות לבחינת קיום פריימריז פתוחים עבור הקמת גוש מרכז-שמאל

הקלטה: ערוץ עשר, עריכה: יוסי אלטר

הבחירות לראשות מפלגת העבודה יתקיימו ב-3 ביולי – כך הוחלט היום (ראשון) בישיבת מזכירות לשכת מפלגת העבודה. לפי התקנון, אם לא ייבחר מועמד בסיבוב ראשון ביותר מ-40%, יתקיים סיבוב שני ב-13 ביולי. מועד הגשת המועמדות לא יאוחר מאחד במאי. כמו כן, מזכירות הלשכה החליטה להקים צוות שיבחן את רעיון הפריימריז הפתוחים.

לפי חוקת מפלגת העבודה, הבחירות לראשותה היו אמורות להיערך כשנה לאחר הבחירות לכנסת ה-20, כלומר שנה אחרי מרץ 2015. ואולם, הרצוג הצליח לדחות את קיומן בשנה ויותר. נכון לעכשיו, מפת המתמודדים על התפקיד היו"ר צפופה למדי. מלבד הרצוג, גם חברי הכנסת עמיר פרץ, עמר בר לב, עורך הדין אלדד יניב, השר לשעבר אבי גבאי, ואלוף במיל' יום טוב סמיה הודיעו שיתמודדו על התפקיד. גבאי בירך על קביעת המועד לפריימריז ואמר כי "זה צעד ראשון בהפיכת מפלגת העבודה למפלגה מנצחת".

חבר הכנסת אראל מרגלית צפוי להתמודד, אך טרם הודיע על כך רשמית. גם חבר הכנסת איתן כבל התכוון להודיע על התמודדותו לראשות העבודה, אולם במפלגה מעריכים כי בעקבות פרסום הקלטת על דיל שרקם כביכול עם חברת הכנסת שלי יחימוביץ' פחתו סיכוייו להכריז על כך משמעותית.

לקריאה נוספת:
בעבודה דורשים מהרצוג תאריך לפריימריז: "חקירת נתניהו תשנה את המציאות"
ההקלטה של כבל חושפת: "יחימוביץ' מחויבת לתמוך בי בבחירות ליו"ר המפלגה"
על רקע סערת כבל-יחימוביץ': בר-לב יתמודד על ראשות העבודה

ישיבת סיעה המחנה הציוני – פתיחת מושב החורף 2016. נועם מושקוביץ
רשימת מועמדים ארוכה. הרצוג וחברי המחנה הציוני/נועם מושקוביץ

כאמור, במפלגה יוקם צוות שיבחן את רעיון הפריימריז הפתוחים, לצד חיזוק השותפות עם מפלגת "התנועה" בראשות ציפי לבני ותביא לוועידה החלטה להצעה לפעולה בעניין זה. במפלגה הסבירו כי הדבר נעשה מתוך רצון לפעול להקמתו של גוש מפלגות לבחירות הבאות.

רעיון הפריימריז הפתוחים מיועד לבחירות למי שיעמוד בראשות הגוש, אך במזכירות הדגישו כי יש ללמוד את מורכבות שיטת בחירות זו, הצורך בחקיקה ובגיבוש כללי מימון פרסום וביקורת מיוחדים, שתואמים שיטה כה מורכבת ומתוך רצון לבוא בדברים עם מפלגות, תנועות וזרמים שמעוניינים בהקמתו של גוש כזה, ולצורך כך יוקם צוות.

לפי ההצעה לקיום פריימריז פתוחים, שאותה מקדמים חברת הכנסת סתיו שפיר ועו"ד אלדד יניב, בבחירות המקדימות לראשות המפלגה יוכלו להצביע גם מי שאינם חברים במפלגת העבודה, תמורת תשלום סמלי. חברת הכנסת לבני, שאינה חברת מפלגת העבודה, היא זו שהעלתה את הרעיון במקור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
איתן כבל בשבתרבות בבאר שבע, 25 בפברואר 2017. דוברות עיריית באר שבע, מערכת וואלה! NEWS
כבל/מערכת וואלה! NEWS, דוברות עיריית באר שבע

כמו כן, יו"ר המפלגה הרצוג והמזכ"ל ערן חרמוני הודיעו כי לנוכח אירועי הימים האחרונים וחשיפת קלטות כבל-יחימוביץ', יביאו רפורמה מקיפה לקביעת כללים משותפים מחייבים לנציגי המפלגה במוסדות השונים שתוצג לוועידת המפלגה.

בהקלטה שפורסמה בשבוע שעבר במהדורות החדשות נשמע ח"כ כבל אומר כי עמיתתו למפלגה מחויבת לתמוך בו בבחירות ליו"ר העבודה, ובתמורה יסייע לה בריצתה ליו"ר ההסתדרות מטעם סיעתו "בית חברתי". זאת, חרף הכחשות נמרצות מצדם בעבר. על הרצוג הוא נשמע אומר מילים קשות. "הוא לא אכזר, הוא תחמן. הוא רמאי, הוא תחמן של גנבים קטנים", עקץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully