וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצורת חמורה בסומליה: 110 בני אדם גוועו ברעב תוך יומיים

ראש הממשלה מסר את מניין ההרוגים הראשון שניתן במשבר הנוכחי, המאיים על חייהם של מאות אלפי ילדים ומבוגרים. מרכזי הסיוע בבירה מוגדישו לא עומדים בעומס, והנשיא פנה לקהילה הבינלאומית בבקשה לעזרה

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

לפחות 110 בני אדם מתו ביומיים האחרונים כתוצאה מרעב וממחלות שנגרמו מהבצורת הקשה שפוקדת את דרום סומליה – כך מסר אמש (שבת) ראש הממשלה חסן עלי חיירה, שהוסיף כי מוגדישו נערכת למחסור הולך ומחמיר במזון ובמוצרי בסיס. מדובר בפעם הראשונה שבה מוכרזים נתונים רשמיים על הרוגים בבצורת, שמאיימת על חייהם של כמה מיליוני אזרחים במדינה המזרח אפריקנית.

"מדובר במצב קשה עבור החקלאים במחוז באי ועבור חיות המשק שלהם", מסר ראש הממשלה, "יש כאלה שנתקפו רעב קשה והתפרצות שלשול באותה העת". הוא הוסיף כי "ממשלת סומליה תעשה כמיטב יכולתה, וקוראת לכל הסומלים לסייע בכל אופן שבו הם יכולים, להציל את הסומלים הגוועים".

עוד בוואלה! NEWS:
צבא עיראק מתקדם למרכז מוסול; 45 אלף אזרחים נעקרו מבתיהם
בשקט בשקט: ממשל טראמפ פרסם הדוח השנתי על זכויות אדם בעולם
חבר בפרלמנט האירופי: "נשים צריכות להרוויח פחות כי הן חלשות"

מרכז חלוקת מזון במוגדישו, סומליה, 25 בפברואר 2017. AP
ילדים במרכז חלוקת מזון במחנה לעקורים במוגדישו הבירה, בשבוע שעבר/AP
מרכז חלוקת מזון במוגדישו, סומליה, 25 בפברואר 2017. AP
מעמדו הרעוע של הממשל ואיום "א-שבאב" מקשה על מאמצי הסיוע. מרכז חלוקת מזון במוגדישו/AP

הצהרתו של חיירה נמסרה בתום פגישת חירום שערכה הבוקר הממשלה במוגדישו על מנת להתמודד עם איום הבצורת, שהוכרז בשבוע שעבר אסון לאומי. בחודש שעבר העריכה סוכנות האו"ם לילדים יוניצ"ף כי המצב במדינה עלול להביא כ-270 אלף ילדים לתת-תזונה חמורה, ולהערכת הארגון כחמישה מיליון בני אדם בקרן אפריקה זקוקים לסיוע הומניטרי דחוף.

סומליה היא אחת מארבעה אזורים, יחד עם צפון-מזרח ניגריה, דרום סודאן ותימן, שעליהם הכריז מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בחודש שעבר כאזורי עדיפות עליונה לסיוע הומניטרי בסך 4.4 מיליארד דולרים, במטרה להימנע מרעב בממדי אסון. לשכתו של מזכ"ל האו"ם הדגישה כי כל ארבעת האזורים סובלים לא רק מתנאים אקלימיים קשים, אלא גם חווים עימותים אלימים. בשבוע הקרוב צפוי סטיבן אובריאן, מתאם מאמצי הסיוע ההומניטרי של האו"ם, לבקר במדינה.

ראש ממשלת סומליה חסן עלי חיירה, מוגדישו, 1 במרץ 2017. רויטרס
"סייעו להציל את הסומלים הגוועים". ראש ממשלת סומליה/רויטרס

בעת האחרונה אלפי אזרחים הגיעו מהאזורים הכפריים אל הבירה מוגדישו במטרה להשיג מזון. כתוצאה מכך, ארגוני הסיוע המקומיים והבינלאומיים התקשו לעמוד בעומס, ובאחד ממרכזי הסיוע הגדולים נרשמו לאחרונה כ-7,000 עקורים.

המשבר מגיע על רקע כניסתו לתפקיד של נשיא סומליה מוחמד עבדוללהי מוחמד, שמנסה להתמודד גם עם מעמדו המעורער של השלטון המרכזי במוגדישו ועם הארגון האסלאמיסטי "א-שבאב" שביצע מתקפות רבות מאז בחירתו לתפקיד. הנשיא פנה לקהילה הבינלאומית ולדיאספורה הסומלית, שמונה כשני מיליון בני אדם, בבקשה לסיוע.

מרכז חלוקת מזון במוגדישו, סומליה, 25 בפברואר 2017. AP
תינוק בן תשעה חודשים במרכז סיוע במוגדישו, בשבוע שעבר/AP
מרכז חלוקת מזון במוגדישו, סומליה, 25 בפברואר 2017. AP
תינוק בן תשעה חודשים במרכז סיוע במוגדישו, בשבוע שעבר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully