וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים הורה לראש המועצה: שנה את שם רחוב "ערפאת" בתוך יומיים

5.3.2017 / 14:06

לאחר מחאת נכי צה"ל על קריאת רחוב על שמו של מנהיג אש"ף לשעבר במועצה המקומית ג'ת, הודיע דרעי כי שלח מכתב לראש המועצה מחמוד ותד, בו דרש להסיר את השלטים. מבדיקת משרד הפנים עולה כי הבקשה לאישור שם הרחוב לא אושרה

רחוב יאסר ערפאת, ג'ת, מרץ 2017. שלומי גבאי
הסוף לרחוב יאסר ערפאת?/שלומי גבאי

שר הפנים אריה דרעי שלח הבוקר (ראשון) מכתב לראש המועצה המקומית ג'ת, עו"ד מחמוד ותד, ולפי עליו לפעול להסרת שלטי רחוב "יאסר ערפאת" בתוך 48 שעות. מבדיקת המשרד עולה כי בקשת המועצה לקרוא לרחוב על שם ערפאת לא אושרה ושמו לא רשום בנתוני מרשם האוכלוסין.

סערת מחאת נכי צה"ל בעקבות שם הרחוב נחשפה בוואלה! NEWS ועוררה הדים. אמש הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי יפעל להסרתו של השלט, בפייסבוק כתב ראש הממשלה כי שמע "על מאבקם של נכי צה"ל נגד קריאת רחוב על שמו של יאסר ערפאת במועצה המקומית ג'ת שבצפון השרון. שוחחתי על כך עם שר הפנים אריה דרעי, שהבהיר כי המשרד לא נתן לכך אישור. במדינת ישראל לא יקראו רחוב על שמו של ערפאת - ואנו נפעל להסרת השלט".

עוד בוואלה! NEWS:
עקב הפרסום בוואלה! NEWS: רה"מ יורה לשנות את שמו של רחוב ערפאת
"נתניהו הציע להרצוג לקדם יוזמת שלום אזורית – אך נסוג"
ביקור ראשון? כשראש ממשלת סינגפור צינן את התלהבות נתניהו

רחוב יאסר ערפאת, ג'ת, מרץ 2017. שלומי גבאי
שינוי שם הרחוב בתוך יומיים. רחוב ערפאת/שלומי גבאי

נכי צה"ל המוחים על השם פנו לדרעי בסיוע תנועת "אם תרצו", לאחר שאחד מהם, לירן ברוך, נחשף לקיומו דרך אפליקציית Waze. אחד מחבריו סיפר כי בדרך למילואים בצפון, האפליקציה הודיעה על רחוב על שמו של מי שעמד בראש אש"ף. "לא יעלה על הדעת שבישראל יקראו לרחוב על שם מחבל עם דם על הידיים", אמר לוואלה! NEWS ברוך, שאיבד את ראייתו בעין אחת בקרב במחנה הפליטים קלנדיה. "אני עצמי לחמתי בשוטרים הפלסטינים שהוא שלח", סיפר ברוך.

מנכ"ל תנועת "אם תרצו" מתן פלג בירך את ראש הממשלה נתניהו על כוונתו לפעול להסרת שם הרחוב. "אני מודה לראש הממשלה נתניהו על כוונתו לפעול להסרת שם הרחוב הנושא את שמו של רב המרצחים - אדם שלא הביא לעולם שום בשורה למעט הרג חפים מפשע וטרור", אמר פלג. לדבריו, "'אם תרצו' הצטרפה למאבקם הצודק של נכי צה"ל שמשקף את רצון החברה הישראלית בכללותה המבקשת להפסיק את החרפה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully