וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיוע מפינטו ברכישת דירה ובוויזה לארה"ב: ניצב בדימוס ארביב מואשם במרמה

5.3.2017 / 14:50

כתב אישום הוגש נגד מפקד יחידת להב 433 לשעבר, בגין מרמה, הפרת אמונים ואי מילוי חובה רשמית, בעקבות קשרו ההדוק עם הרב יאשיהו פינטו. לפי האישום, ביקש ממנו, בין היתר, לסייע לבנו ולכלתו במתן הנחה לדירה בתל אביב ובמציאת עבודה מעבר לים

עריכה: ניר חן

מח"ש הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד ניצב בדימוס מנשה ארביב, לשעבר ראש להב 433 במשטרת ישראל, לבית משפט השלום בראשון לציון בגין עבירות מרמה, הפרת אמונים ואי-מילוי חובה רשמית. כתב האישום נגד ארביב, ששימש גם כנציג משטרת ישראל בארצות הברית וכסגן מפקד מחוז תל אביב, הוגש באישור פרקליט המדינה שי ניצן, לאחר שדחה את טענותיו בשימוע שנערך לו.

על פי כתב האישום, ארביב הכיר לראשונה את הרב יאשיהו פינטו ב-2010, והיה מצוי בקשר עם הרב ועם אנשים שונים מטעמו, בהם עוזרו האישי של הרב בארץ יוסי עמוס, עמו היה הקשר הדוק. במהלך התקופה הרלוונטית נרקמה בין ארביב ופינטו ברית אינטרסים. מצד אחד עמד רב, שהיה מעוניין בחיבור למוקד כוח בדמות קצין בכיר במשטרה, ומצד שני קצין משטרה בכיר, שהיה מעוניין בחיבור אישי לרב שמהווה מוקד כוח ואדם מקושר בארץ ובחו"ל.

לקריאה נוספת:
כתב ספרים ושמר על הקהילה: הרב פינטו השתחרר מהכלא אחרי שנה
מקורבי פינטו חגגו את שחרורו; משפחתו של אפרים ברכה: הפקירו אותו
פינטו: "חשבתי שזה לא היה שוחד - היום אני מבין שחציתי גבול"

ניצב מנשה ארביב, מפקד יחידה להב-433, בהצהרה לאחר פיצוץ רכב הפרקליט בתל אביב, 8 באוקטובר 2013. דרור עינב
ביקש סיוע לצרכיו הפרטיים, ולא דיווח. ארביב/דרור עינב

במסגרת ה"ברית" בין השניים פנה ארביב לפינטו ולאנשיו בבקשות עזרה שונות לצרכיו הפרטיים. בין היתר, ביקש ארביב מפינטו לסייע במציאת עבודה בניו יורק לבנו ולכלתו, ובמתן הנחה לרכישת דירה בפרויקט "סביוני רמת אביב". לפי כתב האישום, אנשי הרב אכן סייעו לכלתו של ארביב במציאת עבודה וכן סידרו ומימנו לה ויזת עבודה בארצות הברית, עבורה שילמו אנשי הרב סך של 2,650 דולר.

במקביל, התארח ארביב מספר פעמים במלון "מטרו" שבניו יורק שהיה בתקופה הרלוונטית בבעלותו של עוזרו של הרב פינטו, בן ציון סוקי, וכן שלח לשם להתארח קרובי משפחה שלו. אנשי המלון סירבו לקבל תשלום עבור אורחים אלה ובתגובה ארביב ובני משפחתו השאירו במעטפות סכומי כסף במזומן עבור האירוח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אחרי שנה: הרב יאשיהו פינטו שהורשע בשוחד השתחרר מהכלא. ספק 500
ברית אינטרסים נרקמה בין השניים. פינטו יוצא מהכלא, ינואר/ספק 500

בכתב האישום צוין כי ארביב פעל ממעמד רם ונישא של קצין בכיר ביותר ששימש בתפקידים רגישים ובעלי השפעה רבה ומכרעת בתוך המשטרה. כזכור, הרב פינטו עצמו הודה והורשע, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של מתן שוחד והצעת שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה ובשיבוש מהלכי משפט, וריצה בגין כך שנת מאסר בפועל.

על פי כתב האישום הקשר בין ארביב לפינטו נמשך גם לאחר שנודע לקצין כי קיים חשד ממשי לפיו הרב חשוד בפלילים. למרות היותו שותף סוד לחקירת עמותת "חזון ישעיה", ממנה קיבל פינטו סכומי עתק, ארביב נמנע מלדווח לגורמים הרלוונטיים במשטרה על הקשר עם פינטו.

השניים אף קיימו פגישה שבמהלכה הציע פינטו לארביב 60 אלף דולר כדי שיפנה לגורמי החקירה בארץ, ובהם ראש אגף החקירות, כדי שימנעו את המשך החקירה שבה היה מעורב. במקביל, קיים ארביב מגעים עם ה-FBI, שאנשיה ביקשו עזרה ממשטרת ישראל לצורך בירור תלונה שהגיש פינטו. גם בהקשר זה לא דיווח ארביב לממונים עליו במשטרה על הקשר האישי בינו לבין הרב ולא נמנע מלטפל בבקשת ה-FBI שנגעה לעניינו.

פולו התאבדות אפרים ברכה - מדוע מח"ש ומשרד המשפטים ניקו את שמו של ברכה רק לאחר מותו?. מערכת וואלה!
ארביב היה מודע להצעת השוחד. ברכה/מערכת וואלה!

ארביב היה מודע אף לחשד שנחקר בסוף שנת 2012 לפיו פינטו הציע שוחד לתת-ניצב ברכה, אך גם בשלב זה נמנע מלדווח על הצעת השוחד שהופנתה אליו. התנהגותו של ארביב נחשבת לחמורה אף יותר מאחר שמדובר היה בעבירה פלילית חמורה, שהיה בחשיפתה כדי לסייע בחקירת פרשיית השוחד לברכה שנחקרה אותה עת, ובמיוחד כשפינטו טען שלא הציע או נתן לברכה כל שוחד.

יתרה מכך, כאשר נחקר ארביב במשטרה במסגרת פרשיית השוחד לברכה נשאל על טיב מערכת יחסיו עם פינטו, ומסר גרסה שקרית וחסרה. על פי כתב האישום, ארביב נמנע במכוון מלמסור פרטים מהותיים אודות הקשר בין השניים. גם בשלב זה, לא דיווח בעדותו על הצעת השוחד שניתנה לו.

עורכי הדין יהושע רזניק, ינון סרטל , ניר לזר ולימור הלוי מסרו בשם ארביב כי "לצורך החקירה, חתמה פרקליטות המדינה הסכם עד מדינה הזוי ושערורייתי עם הרב יאשיהו פינטו כדי לנסות ולבסס את החשדות כנגד ארביב". לטענתם, בין ארביב לבין הרב פינטו לא הייתה שום ברית אינטרסים כמתואר בכתב האישום. "העובדות, כפי שהוצגו על ידי הפרקליטות בכתב האישום, לא הגיעו אפילו כדי הליך משמעתי במקרים דומים אחרים, והעובדה כי הפרקליטות בחרה להגיש כתב אישום דווקא במקרה זה מקורה אך ורק בהסדר הטיעון עם פינטו אשר זכה לביקורת נוקבת מצד בית המשפט העליון".

מיילים ששלחה מיכל כהן, מקורבת לרב פינטו, בעניינו של צחי ארביב. ספק 500
מיילים ששלחה מקורבת של ארביב לרב פינטו/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully