וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבת תיעדה בדמעות: אביה המקסיקני נעצר בידי רשות ההגירה. צפו

הסרטון שבו תיעדה פטימה אבליקה-גונזלס, ילידת ארה"ב, את מעצר אביה מחוץ לבית הספר שבו היא לומדת בלוס אנג'לס, הופץ ברשתות החברתיות, ועורר סערה חדשה לגבי מדיניות ההגירה של טראמפ. מקסיקו תפתח מרכזי סיוע משפטיים בקונסוליות שלה במדינה

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של News Daily, עריכה: יאיר דניאל

תיעוד שהופץ בימים האחרונים ברשתות החברתיות מעורר סערה חדשה בנוגע למדיניות ההגירה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. נערה בת 13, תושבת לוס אנג'לס וילידת ארצות הברית, תיעדה את המעצר של אביה על ידי רשות ההגירה – מחוץ לשערי בית הספר שבו היא לומדת בשכונת היילנד פארק בעיר.

האב, רומולו אבליקה-גונזלס נעצר בשבוע שעבר על ידי רשות ההגירה האמריקנית, ICE, בגין עבירת תנועה שביצע בשנת 2009, והוא צפוי להיות מגורש למקסיקו. הוא נכנס לארצות הברית לפני כ-20 שנים ללא אשרת כניסה, וצו גירוש שהוצא נגדו בשנת 2014 לא יושם – עד השבוע. בתיעוד המעצר נשמעת הבת, פטימה, בוכה בעת המעצר, רגעים ספורים לאחר שאביה הביא אותה לבית הספר, בעוד אמה נשמעת ברקע: "אל תבכי, אנחנו חייבות להיות חזקות".

עוד בוואלה! NEWS:
בכירי ממשל טראמפ במקסיקו: "לא יהיה גירוש המוני של מהגרים"
עברת באדום? אולי תגורש מארה"ב: תקנות ההגירה החדשות של טראמפ
דיווח: טראמפ יקצה מאה אלף אנשי משמר לאומי לאתר ולתפוס מהגרים

מעצר מהגר בלוס אנג'לס, ארה"ב, מרץ 2017. יוטיוב, צילום מסך
"חייבות להיות חזקות". מעצר האב בלוס אנג'לס/צילום מסך, יוטיוב
הפגנות בארה"ב נגד מדיניות ההגירה של טראמפ. רויטרס
"לא חשבתי שבאמת נעבור משהו כזה". הפגנה נגד מדיניות ההגירה של טראמפ, לפני כחודש/רויטרס

תחת ממשלו של הנשיא לשעבר ברק אובמה, רשות ההגירה הוציאה לפועל צווי גירוש רק של מהגרים שהורשעו בפשע חמור או הוגדרו כסכנה לשלום הציבור, אולם טראמפ הבטיח להרחיב את ההנחיות ולגרש גם מהגרים שרק חשודים בעבירות כלשהן, כולל עבירות תנועה או פשעים קטנים.

אחת מבנותיו של האב שנעצר, ברנדה, סיפרה לרשת המקומית KABC כי לאביה יש ארבעה ילדים, שניים מהם בגירים. "זה מאוד קשה", אמרה. "מעולם לא חשבתי שבאמת נעבור משהו קשה. זה קשה לראות את המשפחה נשברת ומופרדת כך".

שר החוץ האמריקני רקס טילרסון ושר החוץ המקסיקני לואי וידגראי במקסיקו סיטי, 23 בפברואר 2017. רויטרס
"מכבדים זכויות אדם". שר החוץ וידגראיי לצד מקבילו האמריקני טילרסון, מקסיקו סיטי, בחודש שעבר/רויטרס

בתוך כך, שר החוץ של מקסיקו לואיס וידגראיי הכריז אמש כי ממשלתו תפתח מרכזי סיוע משפטיים ב-50 הקונסוליות המקסיקניות בארצות הברית, בצל החשש מפני הגברת האכיפה נגד מהגרים במדינה. "אנחנו לא תומכים בעבירה על החוק", הבהיר וידגראיי, בדברים שנשא בקונסוליה המקסיקנית בניו יורק, והסביר כי הממשלה מקדמת "כבוד לזכויות אדם".

לדבריו, "אנחנו ניצבים היום בפני מצב, שבאופן פרדוקסלי, יכול להיות הזדמנות" להסדרת מעמדם של מהגרים שנכנסו לארצות הברית ללא אשרה, מרביתם דרך מקסיקו. "ברור כעת שמילוי החוק כלשונו, כפי שנדרש מכל מדינה, ישית על ארצות הברית נזק כלכלי חמור, מה שמדגיש את הצורך ברפורמה בתחום ההגירה, שתסדיר אחת ולתמיד את מעמדם החוקי של האנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully