וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טוני בלייר עשוי להתמנות לשליח טראמפ לתהליך השלום

על פי "מייל און סאנדיי" הבריטי, ראש ממשלת בריטניה לשעבר נועד עם ג'ארד קושנר, חתנו של נשיא ארה"ב, בבית הלבן. השניים דנו באפשרות שבלייר יהיה נציגו של טראמפ למגעים בין ישראל לפלסטינים. בלייר: "המצאה מוחלטת"

צילוום: ערוץ 20, עריכה: ורד לידני

(בווידאו: טראמפ ונתניהו במסיבת עיתונאים לאחר פגישתם, בחודש שעבר)

ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר נועד לאחרונה בחשאי עם חתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, והשניים דנו באפשרות שבלייר יצטרף לצוותו של הנשיא האמריקני – כך דווח הלילה (ראשון) בעיתון הבריטי "מייל און סאנדיי". על פי הדיווח, בפגישה בבית הלבן דנו בלייר וקושנר, שתפקידו הרשמי הוא יועץ בכיר לנשיא, באפשרות שראש הממשלה לשעבר יתמנה לשליח טראמפ לתהליך השלום במזרח התיכון – תפקיד שקושנר היה אמור למלא בתחילה, על פי הדיווחים.

על פי הדיווח הבריטי, בלייר וקושנר נפגשו לפחות שלוש פעמים מאז חודש ספטמבר, והפגישה האחרונה נערכה בשבוע שעבר בבית הלבן וארכה כשלוש שעות. פגישתם הראשונה הייתה באספן, קולורדו, בחודש ספטמבר, במסגרת אירוע פוליטי. הם נפגשו שוב ימים ספורים לאחר ניצחון טראמפ בבחירות בחודש נובמבר, וסעדו יחד במסעדה היוקרתית שבבית המלון "Sherry-Netherland" בניו יורק.

עוד בוואלה! NEWS:
עבדאללה וסיסי בהצהרה: "הקמת מדינה פלסטינית - עקרון לאומי"
מחאה בשימוע בסנאט: "השגריר תומך בפשעי המלחמה של ישראל"
שגרירת ארה"ב באו"ם מבהירה: עדיין תומכים בפתרון שתי המדינות

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר. ירושלים, 11 ביולי 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ניסיון עשיר - ומוניטין דיפלומטי מפוקפק. בלייר עם נתניהו, בשנה שעברה/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בלייר, שכיהן בעבר כשליח הקוורטט הבינלאומי למזרח התיכון, מעורה היטב בפרטי המגעים בין ישראל לפלסטינים, אולם מינויו האפשרי עלול לקרר את היחסים בין ממשל טראמפ לראשת ממשלת בריטניה הנוכחית תרזה מיי. יתרה מכך, שמו של בלייר נקשר בשנים האחרונות בכישלונות הפלישה האמריקנית-בריטית לעיראק, והמוניטין הדיפלומטי שלו בבריטניה, במזרח התיכון ובאזורים נוספים בעולם נפגע.

בחודש יולי האחרון נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים עם בלייר, והשניים שוחחו, בנוכחות שליחו המדיני של נתניהו, עורך הדין יצחק מולכו, "על עתיד הביטחון והשלום באזור", על פי הודעת לשכת ראש הממשלה. ימים בודדים לאחר מכן נועד בלייר עם מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס דאז.

דונלד טראמפ נפגש עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה במנהטן, 18 בנובמבר 2016. רויטרס
קושנר ורעייתו איוונקה, במהלך פגישת טראמפ עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה בניו יורק/רויטרס

לפני כשבוע, התבקש טראמפ להסביר את משנתו המדינית לגבי הסכסוך הישראלי-פלסטיני בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס, לאחר ביקורו המדיני של נתניהו בבית הלבן. "אני אוהב את הרעיון של פתרון שתי המדינות, אבל בסופו של דבר אני אוהב את מה ששני הצדדים רוצים", הבהיר טראמפ, "אני חושב שזה היה ממש פשוט". עם זאת, הוא הוסיף: "אנשים דיברו על זה במשך כל כך הרבה שנים, ועד כה זה לא עבד. אבל אני מרוצה עם מה ששני הצדדים רוצים".

בלייר: "אמשיך לפעול באופן פרטי בלבד"

משלכתו של טוני בלייר נמסר בתגובה כי "הסיפור ב'מייל און סאנדיי' הוא המצאה. מר בלייר לעולם לא קיבל 'הצעה' להיות שליח הנשיא למזרח התיכון, ולא שוחח על קבלת תפקיד כזה עם הנשיא החדש". בתגובה, הובהר כי בלייר "פעל בנושא תהליך השלום בעשר השנים האחרונות, וממשיך לעשות זאת באופן פרי. הוא ימשיך לעשות זאת באופן הזה. נקודה".

(עדכון ראשון: 9:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully