וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "אתמודד על ההנהגה הלאומית במפלגה חדשה; מוכן לאחד כוחות"

4.3.2017 / 11:30

שר הביטחון לשעבר טען כי "ז'בוטינסקי ובגין לא היו עוברים היום פריימריז בליכוד", והוסיף על חקירות נתניהו: "למדתי ללבוש חליפות למען המולדת, אך לא לעשן סיגרים". על איום המנהרות: "אין חוסר תשומת לב - פשוט אין פתרון"

צילום: אבי כהן, עריכה: שמרית גולדשטיין

שר הביטחון לשעבר משה יעלון אמר היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בתיאטרון הבימה שבתל אביב כי בכוונתו להקים מפלגה ולהתמודד על ההנהגה הלאומית. "אני הגעתי לנקודה שבה החלטתי להתפטר, הגעתי ללא מעט התנגשויות. הודעתי שאני מתכוון להתמודד על ההנהגה הלאומית בבחירות הבאות. אני מקים מפלגה, אני מקים כוח פוליטי כדי להתמודד", אמר במענה לשאלה בנושא.

לדבריו, "עוד אין שם למפלגה. הקמתי עמותה שהשם שלה 'מנהיגות אחרת' ויש לי ימים עם שלושה חוגי בית ביום. למדתי שהתיווך התקשורתי, בייחוד כשאין לך עיתון או ערוץ טלוויזיה, עושה לך רע". יעלון לא שלל את האפשרות לחבור למפלגתו של יאיר לפיד, יש עתיד. "אני לא אוהב את הפיצול למפלגות קטנות, אלא חושב שיש לאחד כוחות. אני כרגע בונה את הכוח הפוליטי שלי וברגע שיהיה צריך, אשמח לראות חיבור כוחות, עוד יצוצו כוחות לפני הבחירות".

עוד בוואלה! NEWS:
דוח המבקר על "צוק איתן" אילץ את יעלון לשוב לחיקו של נתניהו
נתניהו מגיב לביקורת: "איום המנהרות הוצג בפירוט בפני הקבינט"

משה יעלון בשבת תרבות בתל אביב 04 מרץ 2017. אבי כהן
"הפוליטיקאים מזינים שיח של שנאה". יעלון והעיתונאי בן כספית, היום/אבי כהן

בהמשך דבריו, התייחס יעלון למצב בארץ. "האיומים היום מבחינתי הם פנימים. שחיתות, שיח של הקצנה, זלזול בשלטון החוק ובתקשורת - פתאום כולם שמאלנים. כשבג"ץ מקבל החלטה תוקפים אותו. מי שאחראי על ההסתה זה פוליטיקאים שרוצים לקושש קולות. הערבים רוצים להשתלב ויש פה שיח שנאה. כמה מחבלים יצאו מערביי ישראל? רבים מהם רוצים להשתלב. זה שיח שנאה שפוליטיקאים מזינים". לאחר מכן, טען כי המצב הקצין במיוחד במפלגה שממנה יצא, הליכוד. "ז'וטינסקי ובגין לא היו נבחרים היו בפריימריז של הליכוד", טען.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, והרמטכ"ל, בני גנץ, בביקורם בבור בקריה, 18 ביולי 2014. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"לצערי, בקבינט יש פוליטיקה". נתניהו, יעלון וגנץ/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

יעלון התייחס גם לדוח מבקר המדינה על מבצע "צוק איתן" בשנת 2014, שפורסם השבוע. הוא טען כי "הקבינט המדיני-ביטחוני פעל לפי הספר" במהלך המבצע. עם זאת, הוסיף כי "לצערי בקבינט יש פוליטיקה. היו בקבינט כמה אנשים שרצו לפגוע בראש הממשלה ובשר הביטחון, ובדרך לפגוע ברמטכ"ל". יעלון עוד טען כי בשנים האחרונות "ראיתי ראשי ממשלה שלא מנהלים תהליכים נכונים".

"אחד רצה לחסל את החמאס ואחד רצה לחסל את המנהרות, אתה מבין שזה לא הולך להיות ענייני", הוסיף יעלון, בתשובה לדבריו של העיתונאי בן כספית. "לצערי דוח המבקר הפך לרמקול של אותם אנשים - ולא לאלה שמנעו קטסטרופה. חתרנו להסכם של הפסקת אש - ותראו את התוצאה, יש שנתיים וחצי הפסקת אש, אבל היו קריאות של 'תנו לצה"ל לנצח'".

לוחמי מגלן השמידו מנהרה שממנה הופעל המטען שגרם למותם של שלושה לוחמי היחידה. 2 באוגוסט 2014. דובר צה"ל
"אין דבר כזה שאין טעויות במבצע". לוחמי מגלן לצד מנהרה במהלך צוק איתן, 2014/דובר צה"ל

"אין דבר כזה, לא בתרגיל, לא במבצע ולא במלחמה שאין שגיאות וטעויות שצריך להפיק מהן לקחים", הבהיר יעלון. "כמובן, הלקחים היו צריכים להיות מיושמים מיושמים מאז ואז עתה". הוא הוסיף כי "אין חוסר תשומת לב, פשוט אין פתרון" לסוגיית המנהרות, וטען כי "אחרי המבצע הם לא חידשו את החפירה? למה לא עושים עכשיו מתקפת מנע? מהלך צבאי צריך להיות מוצא אחרון".

לדברי יעלון, "אומרים שלא נבחנו חלופות. זה לא נכון. נבחנו, ועוד איך. יש מצבים שצריכים לכבוש את עזה, וצה"ל יודע לעשות את זה". עם זאת, הוא הבהיר כי "השאלה היא אם היה נכון לעשות את זה באותה תקופה, ומה המחיר. שמעתי את שר הביטחון אומר, 'נגייס את כל המילואימניקים וניכנס לעזה'. אי אפשר להכניס את כל המילואימניקים לעזה".

הוא עוד טען כי ביום השמיני למבצע, לפני הכניסה הקרקעית, "רציתי לקבל הסכמת אש על פי תנאינו, היינו במצב טוב". הוא הוסיף: "אבו מאזן לא רצה לשלוט בעזה אם נכבוש אותה. אף אחד לא מוכן להחליף את חמאס. המצרים אמרו לאבו מאזן והוא לא רצה".

משה יעלון, שר הביטחון לשעבר מרצה בנושא האתגרים הביטחוניים של ישראל במזרח תיכון משתנה. אוניברסיטת חיפה 25 בינואר 2017. ערן גילווארג
"הדוח פגע באינטרסים הישראליים". יעלון/ערן גילווארג

לשאלה אם דוח המבקר גרם לנזק לאינטרסים הישראליים, השיב כי "בוודאי שכן. אני שואל על תרומתו, היה תחקיר צבאי שבו אנשים קמו ואמרו פה טעינו, פה צריך לתקן, ולא משפטנים שמחפשים אשמים".

"הניסיונות בעידן הפייסבוק לקבל לייקים על חיסול חמאס, על מתן אולטימטום להניה, על פעולת מנע של המנהרות – אני לא שם", אמר יעלון, "אני מתייחס לזה בכובד ראש וחרדת קודש. בגוף מערכה כמו 'צוק איתן', אני צריך להסתכל במראה, בעיני הפקודים, בעיני הורים השכולים, וגם אלה שחסכנו מהם להיות הורים שכולים".

יעלון סירב להתייחס לפרשת הצוללות בעודה בחקירה וגם לעדותו של מנכ"ל משרד הביטחון דן הראל, אך אמר כי "מה שמדיר את עיני זה השחיתות, לא היום האיראני. נסגרו פה תיקים בשנים האחרונות ולא אהבתי את זה". יעלון אף רמז לחקירת ראש הממשלה נתניהו בתיק 1000 בחשד לקבלת טובות הנאה, ואמר כי "נדרשתי ללמוד לשתות יין למען המולדת וללבוש חליפות, אבל לא נדרשת לעשן סיגרים למען המולדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully