וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר גל השריפות: טייסת הכיבוי המשטרתית קיימה אימון בקרואטיה

3.3.2017 / 19:50

שלושה חודשים לאחר שמאות שריפות יצאו משליטה ברחבי הארץ, החלה "טייסת אלעד" להיערך להקמת כוח אווירי אזורי לכיבוי אש עם הקרואטים, שסייעו בהשתלטות על גל השריפות. נציגים משתי המדינות התאמנו יחד במשך שבוע: "בסיס לשיתוף פעולה עם מדינות נוספות"

צילום: דוברות המשטרה

טייסי הכיבוי של המשטרה השלימו אתמול (חמישי) סדרת אימונים עם אנשי יחידת הכיבוי האווירית של קרואטיה, שלקחה חלק מרכזי במאמצי הכיבוי של גל השריפות שפקד את הארץ לפני כשלושה חודשים. מטרת האימונים המשותפים הייתה היערכות להקמת כוח אווירי אזורי לכיבוי אש, כלקח מהגל שהשתולל במשך שישה ימים.

אמש שבה לארץ משלחת מקצועית בראשות סגן ניצב תומר ברנר, מפקד "טייסת אלעד", טייסת הכיבוי של המערך האווירי במשטרה. הטייסים השתתפו בתרגיל מורכב בן שבוע בשמי קרואטיה, בשיתוף פעולה עם טייסת הכיבוי המקומית. התרגיל נועד לבחון את היתכנות הקמת הכוח האזורי, וליצור גרעין ראשוני של שיתוף פעולה בין הטייסות, שיאפשר קבלת סיוע מהיר וזמין מהקרואטים בעת הצורך.

טייסת הכיבוי של המשטרה באימונים בקרואטיה. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
טייסת הכיבוי בשמי קרואטיה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

המשלחת הישראלית מנתה 9 נציגים, מתחום המבצעים והטכנולוגיה, לרבות נציגים מהמשטרה, משירותי הכיבוי ומחברות כים-ניר ואלביט. לצד לימוד ושיתוף הידע, נותחו מקצועית תרחישי הייחוס בכל מדינה, הכוללים תפיסות הפעלה וכוננות, פריסת מנחתים, תהליך ההזנקה וקבלת האישורים הדרושים, וכן דגשי הפיקוד והשליטה במרחב האווירי. בנוסף, נלמדו תהליכי הכשרה, אימונים והתפעול המבצעי בהיבט הטכנולוגי בתחום השריפות, הכולל סנכרון תדרי קשר, תצפיות, מערכות ניטור, לווינות, מטאורולוגיה ועוד.

במשטרה הסבירו כי "המשלחת המקצועית היא הבסיס הראשוני לשיתוף פעולה עם מדינות נוספות". משלחת קרואטית תגיע לארץ בעוד כחודשיים להמשך תרגול העבודה המשותפת. "שיתוף הפעולה נועד לשמור על ביטחון הציבור בשעת חירום", אמרו במשטרה.

מפקד טייסת הכיבוי תומר ברנר באימונים בקרואטיה. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
מפקד טייסת הכיבוי, סנ"צ תומר ברנר/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully