וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבת חולון התלוננה על התעללות קשה מצד בן זוגה – ונעצרה

3.3.2017 / 8:55

אם לבת 16 הגיעה למשטרה לדווח על מעשים קשים בה ובבתה, כולל הדחה לשימוש בסמים, ושוחררה רק לאחר שבית המשפט מתח ביקורת על התנהלות המשטרה. החשוד המרכזי נעצר רק כעבור יומיים

מטה משטרת מחוז תל אביב. יותם רונן
"המקרה היה אמור להתברר בשירותי הרווחה - ולא במשטרה". מטה משטרת תל אביב/יותם רונן

תושבת חולון שהגיעה השבוע לתחנת המשטרה להתלונן על התעללות מצד בן זוגה בה ובבתם המשותפת, בת 16, נעצרה בחשד להזנחת קטין ולשיבוש הליכי משפט – בעוד האב לא נעצר עד אתמול (חמישי). הפרשה החמורה נחשפה ביום שלישי, כשהאם הגיעה לתחנת המשטרה, זמן קצר לאחר שגילתה כי בן זוגה הדיח את בתם לשימוש בסמים.

בדיון שנערך ביום שלישי בבית משפט השלום בתל אביב, הורתה השופטת חיותה כוחן לשחרר את האם ומתחה ביקורת קשה על התנהלות משטרת תל אביב בפרשה. האב נעצר אתמול בחשד להתעללות קשה באם ובבתו במהלך השנה וחצי האחרונות. על פי החשד, האב נהג לתקוף מינית את בתו ואילץ אותה לצרוך סמים ולהסניף קריסטל, ונהג באלימות קשה כלפי האם, בין היתר תוך איומים שלא תדווח על מעשיו. הבת הועברה לידי שירותי הרווחה.

עוד בוואלה! NEWS:
"טיל מול טיל": חמאס מאיים והדרך להסלמה מתקצרת
מזג אוויר אביבי בסוף השבוע: היום קר וגשום - מחר שמשי וחם
ההקלטה של כבל חושפת: "יחימוביץ' מחויבת לתמוך בי בבחירות ליו"ר המפלגה"

בית משפט השלום תל אביב. מאי 2016. ראובן קסטרו
"החשודה אינה אמורה להיות בת ערובה". בית משפט השלום בתל אביב/ראובן קסטרו

עו"ד קרן בלס, המייצגת את האם מטעם הסנגוריה הציבורית, מסרה כי "מדובר במקרה כואב, של אם שנחשפת להתעללות מצד בן זוגה בבתה והדחה לעישון סמים". היא סיפרה כי האם "קיבלה זאת בצורה מאוד נסערת, ואמרה לילדה שהן ילכו לתחנת המשטרה כדי להעיף את בן הזוג מהבית. אבל המשטרה מחליטה לעצור את האם ולא את בן הזוג. המחדל זועק לשמיים. החשוד העיקרי לא נעצר והיא נעצרה".

השופטת כוחן הבהירה בדיון כי "מחומר החקירה אני למדה כי החשודה הינה קורבן לעבירות אותן ביצע בן זוגה. נראה כך לטעמי שהחשודה נעצרה על מנת לגרום לכך שבן הזוג ייעצר. למותר לציין כי החשודה אינה אמורה להיות בת ערובה עד שהחשוד העיקרי יהיה עצור". היא הוסיפה כי "גם אם בסופו של יום יתברר כי החשודה ידעה כי בן הזוג סיפק לבת סמים, ספק בלבי אם תועמד על כך לדין, ובוודאי שאין בעבירה מסוג זה עילה למעצר.

"החשודה נחשדת בשיבוש מהלכי משפט", ציינה השופטת. "חשד זה עלה מעדות של הבת, אך הדברים נאמרו בלשון רפה וספק בעיניי אם כלל התקיימה עבירה מסוג זה, שכן נראה כי האם ביקשה לגונן על בתה, ולא לשבש את החקירה". כוחן סיכמה בהחלטתה: "על פני הדברים, נראה כי מקרה זה היה אמור בכל הנוגע לחשודה להתברר בשירותי הרווחה ולא במשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully